יצרן שבבים גדול הזמין מקמטק מערכות Eagle ב-4 מ' דולר

23 נובמבר, 2015

רמי לנגר: "הביקוש לפתרונות בדיקה בשוק המארזים המתקדמים נובע מהופעתו של דור חדש של מכשירים ניידים דקים במיוחד"

רמי לנגר: "הביקוש לפתרונות בדיקה בשוק המארזים המתקדמים נובע מהופעתו של דור חדש של מכשירים ניידים דקים במיוחד"

CAMTEK

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק דיווחה היום שאחד ממפעלי השבבים הגדולים בעולם הזמינה ממנה מספר מערכות בדיקה ומדידה בהיקף כולל של כ-4 מיליון דולר. המערכות מיועדות להתקנה ברבעון הרביעי של 2015. החברה צופה הזמנות של מערכות נוספות בחודש דצמבר, אשר יסופקו ברבעון הראשון של 2016.

מערכת Eagle
מערכת Eagle

הציוד שהוזמן ישמש לבדיקה ומדידה במגוון יישומים, בכללם Fan-Out ופתרונות נוספים, עבור שווקי המארזים המתקדמים. סגן נשיא וראש חטיבת השבבים בקמטק, רמי לנגר, אמר שיש לקמטק מערכת יחסית ארוכת שנים ומבוססת עם חברות מובילות בתעשייה, ובסיס התקנות משמעותי ברחבי העולם. "ההזמנה הזו ממצבת את משפחת מוצרי Eagle שלנו ככלי בדיקה מועדף עבור שוק המארזים המתקדמים.

"הביקוש לפתרונות בדיקה בשוק המארזים המתקדמים נובע מהופעתו של דור חדש של מכשירים ניידים דקים במיוחד, כגון טלפונים חכמים וטאבלטים, אשר פותח במטרה למקסם את השטח המנוצל ולייעל את צריכת החשמל". להערכתו, נתח השוק של החברה בתחום הזה צפוי לגדול השנה, ועל-כך מבוססת תחזית החברה לצמיחת חטיבת השבבים בשנה הקרובה.

מערכות Eagle הינן מערכות בדיקה (מטרולוגיה) המיועדות לבדוק את מארזי השבבים החדשים, שבהם יש מספר פרוסות סמיקונדקטור במארז אחד, במתכונת של 3D ו-2D. במארזים אלה מונחות פרוסות הסיליקון על מעגל מודפס זעיר או על פרוסת סיליקון רחבה המשמשת כמצע למספר רכיבים שונים.

האימוץ של המארזים החדשים מתרחב בתעשייה, בין השאר בעקבות השימוש הגובר ברכיבים המשמשי כמערכת על-גבי שבב (SoC). במקרים רבים קשה מאוד לממש את ה-SoC בפרוסת סיליקון יחידה, ולכן חברות רבות מממשות אותן באמצעות מארזים גדולים המכילים מספר שבבים נפרדים. בחלק מהמקרים, מכנים את המארזים בשם מארזי 2.5D, ובמקרים אחרים היא מקבלת את הכינוי 3DIC.

במצגת של קמטק למשקיעים מסוף 2014, היא מעריכה כי שוק הציוד לייצור מארזי 3DIC, נמצא בעלייה, כאשר 2015 היא שנת מפתח שבה מתחילה הצמיחה המהירה של השוק. המצגת כוללת תחזית שוק של חברת Yole Developpement, אשר מעריכה כי בשנת 2017 יגיע היקף השוק העולמי של מערכות ייצור ובדיקת 3DIC, להיקף של כ-3.78 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה