Microsemi חטפה את PMC Sierra מידי skyworks

24 נובמבר, 2015

Microsemi רוכשת את PMC-Sierra תמורת 2.5 מיליארד דולר, לאחר שבחודשיים האחרונים ניהלה מלחמת מחירים על החברה מול skyworks

Microsemi רוכשת את PMC-Sierra תמורת 2.5 מיליארד דולר, לאחר שבחודשיים האחרונים ניהלה מלחמת מחירים על החברה מול skyworks

PMC-SIERRA

התחרות הצמודה שנערכה בחודשיים האחרונים על רכישת חברת PMC-Sierra הסתיימה היום בניצחון מוחץ של חברת Microsemi Corporation, אשר גברה על חברת skyworks בתחרות המחירים שהתחוללה בחודשיים האחרונים. פחות מחודשיים בלבד לאחר שהכריזה על עיסקת ענק לרכישת יצרנית השבבים PMC-Sierra, הודיעה היום skworks שהיא פורשת מהתחרות.

בתחילת חודש אוקטובר השנה הודיעו סקייוורקס ו-PMC על על הסכם מיזוג שלפיו תשלם Skyworks Solutions ממסצ'וסטס, ארה"ב, סכום של כ-2 מיליארד דולר במזומן לכל בעלי המניות של PMC-Sierra מסאניוויל, קליפורניה, במטרה לייצר יצרנית שבבים בתחומי ה-RF והאותות המעורבים (אנלוג ודיגיטל). על-פי התחזית, היקף המכירות המשותף של החברה הממוזגת אמור היה להיות קצת יותר מ-4 מיליארד דולר, עם רווח תפעולי של כ-40%.

העיסקה תומחרה לפי מחיר מניה של 10.5 דולרים, שהעניק פרימיום של 37% לבעלי המניות של PMC. חברת מיקרוסמי ניסתה לחטוף את העיסקה, והגישה הצעת רכישה משופרת הכוללת גם מזומנים וגם מניות בהיקף כולל של 2.2. מיליארד דולר. בתגובה, נחתם הסכם מעודכן בין סקייוורק ו-PMC, שבו העלתה סקייוורק את מחיר העיסקה ל-11.6 דולר.

הנהלת מיקרוסמי בקליפורניה
הנהלת מיקרוסמי בקליפורניה

מיקרוסמי שיפרה את הצעת הרכש שלה, והציעה סכום של 2.5 מיליארד דולר במזומנים ומניות, המעניק לבעלי המניות פרימיום של 77.4%. חברת PMC קיבלה את ההצעה, וביטלה את העיסקה עם סקייוורקס. בהודעה לקונית שסקייוורקס פירסמה אתמול בערב, היא דיווחה על ביטול העיסקה והודיעה ש-PMC צריכה לפצות אותה בסכום של 88.5 מיליון דולר, שהוא הקנס שנקבע בהסכם לצד שיבטל אותו.

היום מיקרוסמי הודיעה בשמחה שחתמה על הסכם סופי לרכישת PMC. חברת מיקרוסמי תממן אותה באמצעות הלוואה בנקאית, ובסיומה יחזיקו בעלי המניות של PMC בכ-15% ממניות מיקרוסמי. מיקרוסמי צופה חיסכון של 100 מיליון דולר בשנה, עם השלמת המיזוג.

"אנחנו שמחים ש-PMC קיבלה את ההצעה המצויינת שלנו", אמר יו"ר ומנכ"ל מיקרוסמי, ג'יימס פטרסון. "המיזוג יעניק לנו מעמד מוביל בשוק פתרונות האיחסון עתירי הביצועים ויוסיף מוצרים נוספים לפורטפוליו שלנו בתחום מוצרי התקשורת. כאשר נשלים את השילוב של שתי החברות, נהנה מיתרונות הגודל, התשתיות המשותפות ושולי הרווח של חברות גדולות".

חברת מיקרוסמי מקליפורניה מייצגת מגוון גדול של רכיבים לשוקי התקשורת, התעשייה התעופה והביטחון. בהם: רכיבים מוקשחי קרינה לאותות מעורבים, רכיבי ניהול הספק, פתרונות RF, פתרונות תיזמון, רכיבי FPGA מיתכנתים, רכיבים לרשתות Ethernet ועוד. החברה מעסיקה כ-3,600 עובדים ומכירותיה ב-2014 הסתכמו בכ-1.4 מיליארד דולר.

בעקבות ההודעה על זכייתה בתחרות, התמוטטה מניית החברה בנסד"ק וירדה ביותר מ-8% ברגעים הראשונים היום של המסחר בנסד"ק, וכעת (אחר הצהריים) היא ניסחרת לפי שווי שוק של 3.26 מיליארד דולר.

חברת PMC-Sierra מפתחת בעיקר רכיבי תקשורת לרשתות איחסון, רשתות תקשורת אופטיות ולרשתות אלחוטיות. היא מעסיקה כ-1,500 עובדים, ובשנת 2014 הסתכמו מכירותיה בכ-526 מיליון דולר. בעקבות ההודעה על העיסקה, ירדו מניותיה בנסד"ק בכ-2% וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-2.3 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured