דאסו סיסטמס תוציא לשוק תוכנת וריפיקציה לתכנון שבבים

25 נובמבר, 2015

מנואל ריי: "הקניין הרוחני צריך להתנהל באופן שונה ממה שחברות ה-EDA מספקות; בתוך כמה שנים יצרני השבבים ירצו לשאוב מידע מאבזרי ה-IoT". הסיכויים הטובים ביותר - לישראל ולעמק הסיליקון

מנואל ריי: "הקניין הרוחני של השבב צריך להתנהל באופן שונה ממה שחברות ה-EDA מספקות; בתוך כמה שנים יצרני השבבים ירצו לשאוב מידע מאבזרי ה-IoT". הסיכויים הטובים ביותר – לישראל ולעמק הסיליקון

DASSAULT-SEMICONDUCTORS

חברת דאסו סיסטמס (Dassault Systemes) מתכננת להרחיב את תחומי הפעילות שלה בתעשיית השבבים, ולהכריז על מוצר ייעודי חדש עבור חברות פיתוח וייצור שבבים. מנואל ריי, המשמש כמנהל תחום הסמיקונדקטורס בקבוצה של תוכנת ניהול המידע ההנדסי Enovia, סיפר ל-Techtime שלקראת סוף השנה החברה תשיק את מערכת  Requirement Driven Verification, אשר מיועדת לסייע בניהול מחזורי האימות השונים של תכנון השבב.

"המוצר יקשר בין כל תהליכי ה-Verification וה-Validation ויאפשר למפתחים לעקוב אחר התהליך בכל רגע נתון. תעשיית השבבים הפכה בשנים האחרונות לאחד מהשווקים החשובים של דאס סיסטמס והיא הגדירה אותה כאחת מ-12 התעשיות שאליהן היא מכוונת את מוצריה. בתוך כך, היא מתחילה לנגוס בחלק מהשווקים על חברות התכנון האלקטרוני (EDA) המסורתיות, ולהציע פתרונות מתחרים בחלק מהתהליכים.

ריי: "לגישה שלנו יש יתרונות שונים. כך למשל, אנחנו מאמינים שחברות זקוקות לנהל את הקניין הרוחני (IP) של השבב באופן שונה ממה שחברות ה-EDA מספקות. כיום הגישה המסורתית היא היא של ניהול בלוקים של IP, אולם לדעתנו מדובר בתהליך שצריך להיות מנוהל ברמת הארגון, ולכלול מידע אנליטיקס, ניהול מדיניות של הטיפול בשינויים, הגנה, ניהול תמלוגים והכנסות והוצאות עבור ה-IP. למעשה, הגישה הנכונה היא של Enterprise IP Management".

מה הן המגמות החשובות ביותר מבחינתכם בתעשיית השבבים?

"המיזוגים בתעשיית גורמים לכך שהרבה מהלקוחות משתמשים בכלים של יצרני EDA שונים.לכן היינו צריכים לפתח את מערכת PLM for Semiconductors, אשר מאפשרת לנהל מלמעלה את כל המודולים של התכנון דרך תוכנת Enovia. כעת אנחנו מתחילים לספק יכולת ביזנס אנליטיקס על-גבי תכנון הסיליקון. הכוונה היא לספק יכולת ראייה של מטריצות קריטיות בפרוייקט: כמה בלוקים הוא כולל, מהי ההתקדמות בכל בלוק, מתן מדדים פיננסיים לכל שלב בפיתוח של הפרוייקט, כולל מדדים להשוואה בין קבוצות פיתוח שונות, ועוד".

יצרני השבבים ישאבו מידע מרשתות ה-IoT

"תחום ה-IoT דורש פתרונות ייעודיים. עבורו פיתחנו יכולות תכנון לייצור של רכיבים ייעודיים כמו רכיבי MEMS, חיישנים ואבזרים. התחום המרכזי השני קשור לביזנס אנליטיקס על רשת ה-IoT. בתוך 3-5 שנים לדעתי, יצרניות השבבים בתוירצו לשאוב בעצמן מידע מתוך השבבים שהן מספקות ליצרני פתרונות ה-IoT.

"שרשרת המזון של ה-IoT מורכבת מהמשתמש, הרכיב והמידע המיוצר על-ידי הרכיב. אני מאמין שהאנשים בחברות השבבים יגלו שיש כאן הזדמנות עסקית עבורם. הדבר לא חייב לפגוע בפרטיות, מכיוון שהם יכולים לייצר מידע ממוצע שיש לו ערך ליצרן מבלי שהמשתמש מזוהה. למשל, בתור יצרן אתה יכול לדעת באיזה מודולים ברכיב יש שימוש רב ובאיזה מודולים יש שימוש נדיר. זה יכול לסייע בתכנון את הגרסה הבאה של הרכיב".

כיצד אתה רואה את התעשייה הישראלית?

"בשבילנו ישראל היא שוק מפתח מכיוון שיש כאן שלוש קטגוריות של חברות שבבים חשובות: חברות השייכות לארגונים בינלאומיים, חברות ישראליות מצליחות ובעלות מסה קריטית, כמו מלאנוקס, טאואר-ג'אז, או DSP Group שהן לקוחות שלנו, וחברות הסטארט-אפ הנוצרות בישראל. אני מאמין שב-IoT יש הזדמנות מאוד מעניינת לחברות בעלות ידע בתחום השבבים שיוכלו לתכנן חיישנים וסוגים חדשים של אבזרים ורכיבי SoC לצרכים מאוד ספציפיים. מהבחינה הזאת, שני המקומות בעולם שיש בהן את כל התנאים להתפתחות בכיוון הזה הם ישראל ועמק הסיליקון".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני