15 מ' ד' לאיגואזי-או הסודית, לפיתוח טכנולוגיית איחסון

25 נובמבר, 2015

חברת Iguaz.io פועלת במתכונת של חברה חשאית ועוסקת בפיתוח פתרונות איחסון חדשניים למרכזי נתונים ותשתיות ביג דטה. מייסדיה הם יוצאי מלאנוקס, וולטיר ו-ExtermIO

חברת Iguaz.io פועלת במתכונת של חברה חשאית ועוסקת בפיתוח פתרונות איחסון למרכזי נתונים ותשתיות ביג דטה. מייסדיה הם יוצאי מלאנוקס, וולטיר ו-ExtermIO

המנכ"ל אסף סומך
המנכ"ל אסף סומך

חברת איגואזי-או מהרצליה (Iguaz.io) השלימה גיוס הון ראשון בהיקף של 15 מיליון דולר בהובלת קרן מגמה ובהשתתפות קרן JVP ומשקיעים אסטרטגיים גדולים.

חברת איגואז עוסקת בפיתוח טכנולוגיה חדשה של בסיסי נתונים גדולים המבוססת על חומרה ועל תוכנה. היא הוקמה באמצע 2014 על-ידי קבוצת מנהלים בכירים שיצאו מחברות מרכזיות בשוק הישראלי.

בהן: XtremIO שנירכשה על-ידי EMC, חברת XIV שנירכשה על-ידי יבמ, חברת מלאנוקס, חברת וולטיר שנירכשה על-ידי מלאנוקס וחברת רדוויז'ן שנירכשה על-ידי אוויה.

הטכנולוג הראשי ירון חביב
הטכנולוג הראשי ירון חביב

מדובר בצוות של מפתחים שעסק בעשרים השנים האחרונות בפיתוח בסיסי נתונים ותשתיות ענן עבור חברות ענק מהגדולות בעולם. להערכת שותף מנהל בקרן מגמה, יהל זילכה, "הצוות של איגואזי-או פיתח גישה חדשנית אשר יכולה לייצר שינוי מהותי בשוק".

מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, אסף סומך, אמר שהחברה פיתחה את הפתרון שלה מהמסד ועד הטפחות, כדי לספק מענה לקשיים המתעוררים בעת הקמת בסיס נתונים גדולים עבור יישומי ביג דטה ואנליטיקס.

הטכנולוג הראשי ומייסד משותף של החברה, ירון חביב, אמר שתעשיית ה-IT נמצאת בתהליך שינוי רחב-היקף עקב האימוץ הנרחב של טכנולוגיות ענן והדרישות לעיבוד כמויות מידע גדולות מאוד. "חומרה מתקדמת ביותר וארכיטקטורת תוכנה חדשנית מאפשרות לנו לספק פתרונות ייחודיים לעסקים מוכווני-מידע".

לפני שהשתתף בהקמת החברה, שימש ירון חביב במשך שלוש וחצי שנים כסגן נשיא חברת מלאנוקס לתחום בסיסי נתונים ופתרונות איחסון. הוא הגיע לתפקיד בעיקבות רכישת חברת וולטיר, שבה שימש כטכנולוג הראשי במשך יותר מעשר שנים.

גם המנכ"ל אסף סומך הגיע מתפקיד של סגן נשיא לשיווק במלאנוקס, בעקבות רכישתה של וולטיר, שבה הוא מילא תפקידים של סגן נשיא לשיווק, סגן נשיר לשיתופי פעולה אסטרטגיים ותפקידי ניהול שיווק שונים.

מכיוון שהחברה פועלת במתכונת חשאית, עדיין קשה לדעת מהו בדיוק המוצר שלה. אולם מעניין לציין שהיא מהווה דוגמא נוספת להתפתחותו של מגזר חדש ומפתיע בתעשיית ההייטק הישראלית, הוא המגזר של חברות הממציאות מחדש פתרונות איחסון.

למגזר הזה שייכות כמה הצלחות כמו חברת INFINIDAT שהוקמה על-ידי משה ינאי, חברת ExtremIO שנירכשה על-ידי EMC, ושהמוצר שלה נחשב למוצר המצליח ביותר בכל ההיסטוריה של EMC, וכמובן גם חברת קמינריו מיקנעם המפתחת פתרונות איחסון מבוססי זיכרונות פלאש.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured