Xsight התקינה חיישני בטיחות בשדה התעופה של סיאטל

7 דצמבר, 2015

החיישנים של החברה מראש העין מבוססים על שילוב של מערכות מכ"ם זעירות ומצלמות אינפרא-אדום, הנותנים כיסוי מלא למסלול ומזהים חפצים זרים, ציפורים ואפילו את עומק השלג

החיישנים של החברה מראש העין מבוססים על שילוב של מערכות מכ"ם זעירות ומצלמות אינפרא-אדום, הנותנים כיסוי מלא למסלול ומזהים חפצים זרים, ציפורים ואפילו את עומק השלג

XSIGHT-SENSOR

נמל התעופה של העיר סיאטל בארה"ב התקין מערכות אוטומטיות לבקרת מסלול מתוצרת חברת Xsight מראש העין. הנהלת הנמל הודיעה שהיא תתקין את מערכת RunWize, אשר כוללת את מערכת FODetect לאיתור חפצים על גבי מסלולי ההמראה והנחיתה ומערכת BirdWize המאתרת ציפורים המעופפות בגובה נמוך באזור המסלולים. קבלן ההתקנה של המערכת יהיה Leidos.

המכ"ם הזעיר המותקן בראש החישה
המכ"ם הזעיר המותקן בראש החישה

המערכת הותקנה במערך המסלולים המשופץ של הנמל, עברה את מבני ההפעלה ומוכנה להשקת המסלולים החדשים. מערכת RunWize משפרת את רמת הבטיחות בהפעלה היומימית של שדה התעופה. היא מבוססת על מערך משולב כולל חיישנים אופטיים ומכ"ם הממוקמים בנקודות אסטרטגיות לאורך המסלול.

מנהל התיפעול של שדה התעופה, מייק אהל, אמר שהמערכת מאפשרת ניטור רצוף של מסלולי הנחיתה וההמראה. "אנחנו יכולים לסלק חפצים מהמסלולים בזמן-אמת, ולא להסתמך על סריקה פיסית בלבד".

התוכנה מתיכה את המידע מהחיישנים

מערכת FODetect היא המערכת היחידה מסוגה המותקנת בשדות תעופה בארה"ב. לצד סאטל, היא מותקנת גם בשדה התעופה לוגן בבוסטון, בנתב"ג ובשדה התעופה הבינלאומי של הונג-קונג. אחת מתת המערכות שלה, FODspot, נרכשה לאחרונה על-ידי שדה התעופה שארל דה גול בפאריס.

מערכת RunWize מספקת פיתרון מלא לניהול סיכונים באזור המסלולים באמצעות שילוב של מכ"ם גלים מילימטריים ועיבוד תמונות המגיעים מחיישנים אופטיים המוצבים סמוך לפנסי התאורה שלאורך המסלולים.

היא כוללת ארבעה מרכיבים עיקריים: מערכת FODetect מסוגלת לאתר חפצים בגודל של בורג בודד, באמצעות שילוב של מכ"ם עם מקור תאורה וחיישני Near Infrared. החברה פיתחה ראש חישה הכולל מכ"ם זעיר (Mini W-band Radar) הפועל בתדר של 76-7GHz, מקור תאורת אינפרא-אדום ומצלמת NIR העובדת ביום ובלילה.

ראש החישה מאתר חפצים בגודל של בורג בודד
ראש החישה מאתר חפצים בגודל של בורג בודד

ראשי החישה פרוסים לאורך המסלול ומספקים את המידע באמצעות תקשורת מקומית אל תוכנה תוכנה ייעודית שפותחה בחברה, המתיכה את המידע ומאתרת חפצים חשודים על המסלול. המוצר SnowWize מהווה שיפור של ראשי החישה. נוסף להם מקור שידור של קרן לייזר, אשר באמצעות מודול תוכנה ייעודי, מצליח למדוד בזמן אמת את עומק השלג בכל נקודה על-גבי המסלול.

תוסף נוסף ל-FODetect, בשם BirdWize, מאפשר למדוד ולהרחיק ציפורים ממסלולי הנחית וההמראה. מכיוון שכל ראש חישה סורק גזרה מוגדאת מהמסלול, מערכת עיבוד התמונה מסוגלת לזהות נוכחות של ציפורים, ולאחר שהיא מספקת התראה, כל ראש חישה יכול להפיק רעשים המרחיקים את הציפורים, בצורה אוטומטית או ידנית.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכ"ם , תעופה וביטחון