כולל התוכנה החרדי מבני-ברק מחפש לקוחות חדשים

10 דצמבר, 2015

RavTech הכפילה את היקפה ומעסיקה 40 מתכנתים שהוכשרו בקורס אינטנסיבי שנמשך שנה, ונערך ביחד עם לימודי תורה. בין לקוחות החברה: ExtreamIO, HiPark ,Contextream ואפילו סיטי בנק

RavTech הכפילה את היקפה ומעסיקה 40 מתכנתים שהוכשרו בקורס אינטנסיבי שנמשך שנה, ונערך ביחד עם לימודי תורה. בין לקוחות החברה: ExtreamIO, HiPark ,Contextream ואפילו סיטי בנק

RAVTECH-SOFTWARE

חברת רבטק (RavTech) מבני-ברק הכפילה את היקפה בשבועות האחרונים, ומעסיקה כעת כ-40 מתכנתים. בעקבות זאת החברה החלה בתהליך איתור אקטיבי של לקוחות ופרוייקטים עבור צוות המתכנתים שלה, אשר עובד מתוך כולל במרכז בני-ברק.

המנכ"לית ורד מור
המנכ"לית ורד מור

מנכ"לית החברה, ורד מור, סיפרה ל-Techtime, שמחזור הכשרת המתכנתים האחרון של החברה הסתיים לפני מספר שבועות והזרים לחברה עוד 20 מתכנתים. "אנחנו יכולים לספק לתעשייה יכולות מיוחדות בפתרונות לא שגרתיים של בעיות. לפני כחודש התחלנו לעבוד עם סיטי בנק ומאז הדרישה שלהם לשירותינו נמצאת בהתרחבות". המחזור הבא (הרביעי) מתכונן להיפתח בחודשים הקרובים בירושלים.

מדובר באחד מהארגונים יוצאי הדופן בתעשיית ההייטק הישראלית. רבטק פועלת במתכונת של כולל טכנולוגי, המשלב לימודי תורה ביחד עם פיתוח תוכנה, המאפשרים למתכנתים חרדים להשתלב בתעשייה מבלי לצאת מבני-ברק.

הארגון הוקם בשנת 2013 על-ידי הרב דוד לייבל, שהוא יהלומן שעלה מצרפת ותורם למוסדות תורניים (מהפלג הליטאי של הרב שך), ומנוהל על-ידי ורד מור, לשעבר מנהלת עמותת ברנקו-וייס ולפני-כן עובדת במשרד ראש הממשלה. מור: "היום יש יותר מוסדות הכשרה לחרדים, אבל כדי להשתלב בהם הם צריכים לוותר על הלימודים בכולל (ומלגת הכולל), מבלי לקבל הבטחת הכנסה, מכיוון שהחרדים מתקשים להשתלב בתעשיית ההייטק.

"הרב לייבל פיתח מודל חדש: קורס אינטנסיבי הנמשך שנה שבמהלכו התלמידים לומדים מתימטיקה, אנגלית ומיומנויות תיכנות ראשוניות כמו מבוא למחשבים, ג'אווה וכדומה, לצד לימודי תורה. במהלך הקורס הניתן בחינם, הם מקבלים מלגת קיום בסיסית. מי שמסיים בהצלחה עובר לחברת רבטק (בקומה העליונה באותו מבנה) שבה מובטחת לו תעסוקה".

RAVTECH-STUDY

בשנים הראשונות הרעיון התקבל בעוינות, ואפילו נערכו הפגנות מחאה מול מבנה הכולל, והמייסדים הואשמו בהוצאת תלמידים מלימודי תורה. לדברי מור, כיום הרעיון התקבל בחברה החרדית. "למחזור האחרון קיבלנו 400 פניות, חלקן של תלמידים מהישיבות היוקרתיות ביותר".

מה הוא מודל הפעילות של החברה?

מור: "אנחנו מספקים שירותי תיכנות באאוטסורסינג בשני מודלים מרכזיים: ניהול מלא של פרוייקטים, והשתלבות בצוות הפיתוח של הלקוח כאשר האנשים שלנו עובדים מכאן. בצורה הזו אנחנו מבצעים פרוייקטים עבור לקוחות כמו ExtreamIO  שבבעלות EMC, פיתוח מלא של היישום HiPark שזכתה השנה במקום הראשון בתחרות האירופית ליישומים מבוססי ניווט לווייני, פיתחנו את מערכת ה-QA האוטומטית עבור חברת Contextream שנירכשה על-ידי hp ועוד".

מה הם תחומי ההתמחות של רבטק?

פיתוח אפליקציות למובייל ול-IoT, פיתוח תוכנה לאבזרים לבישים, בניית אתרים הכוללים ניהול מאסיבי של נתונים, מערכות שבהן יש צורך לקשר בין ממשקי משתמש לליבת התוכנה. אנחנו מתמחים בפיתוח Front-end לכל העולם של Angular ובשפת הפיתוח Python".

טכנולוגית, רבטק מובלת כיום על-ידי מספר מומחים בעלי נסיון רב שהגיעו מהתעשייה. הטכנולוג הראשי אלי גור שיההל פרוייקטי פיתוח גדולים בחברות כמו בקווב, בי-קונקטד, מייסד משותף של Edge Network ועוד. גרג זאווי מנהל את הפיתוח בתחום המובייל והגיע עם ניסיון מחברות כמו נוקיה, IXI, Modu ועוד. ראש תחום האוטומציה וה-QA הוא איציק, שהתמחה בנושא במסגרת שירותו ב-8200.

ראוי לציין שהחברה בוחרת את הטובים ביותר, רק כ-10% מהפונים מתקבלים ללימודים. "צריך להתייחס אלינו כאל אקסלרטור של אנשים איכותיים מאוד", מסבירה ורד מור.

למידע נוסף: מנהל השיווק, אריק מורגנשטרן, 050-2463555, [email protected] 

RAVTECH-TORA

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , טכנולוגיות מידע , תעשייה ישראלית