CEVA ו-Inuitive נכנסו לפרוייקט Google Tango

14 דצמבר, 2015

מעבד NU3000 של אינואיטיב מרעננה כולל שני מעבדי MM3101 של CEVA, ואחראי על חישובי העומק והתנועה של האובייקטים שמסביב לטאבלט התלת-מימדי המהפכני

מעבד NU3000 של אינואיטיב מרעננה כולל שני מעבדי MM3101 של CEVA, ואחראי על חישובי העומק והתנועה של האובייקטים שמסביב לטאבלט התלת-מימדי

מראה הטאבלט בפרוייקט טנגו
מראה הטאבלט בפרוייקט טנגו

INUITIVE-CHIPשתי חברות ישראליות הצליחו להיכנס ביחד לתכנון הייחוס של פרוייקט טנגו היוקרתי של גוגל. מדובר בחברת השבבים הצעירה Inuitive, אשר פיתחה שבב לעיבוש תמונה תלת-מימדי אשר מיועד לשמש כליבת מערכת החישה התלת-מימדית בפרוייקט.

השבב מדגם NU3000 הינו רכיב ייעודי המאפשר לנהל את כל מערך החישה התלת-מימדי ב-Yellowstone, שהוא טאבלט ההדגמה של פרוייקט טנגו. השבב מבוסס על שני מעבדים גרפיים של חברת CEVA מדגם CEVA-MM3101, מעבד של חברת ARM וחמרה ייעודית שפותחה על-ידי אינואיטיב.

פרוייקט Tango הוא שם הקוד של גוגל לפיתוח טאבלט חדש בעל מסך של 7 אינטש הכולל מערך של פתרונות חישה תלת-מימדיים. הוא מבצע רבע מיליון מדידות תלת-מימדיות בשנייה, ומעדכן בכל רגע את מיקומו ואת כיוונו של הטאבלט, כדי למזג את המידע המגיע מהחיישנים ומהמצלמה התלת-מימדית ולייצר מודל תלת-מימדי של הסביבה שבה המשתמש מצוי.

מעבד NU3000 של אינואיט מעבד את המידע המגיע מהחיישנים, ומבצע חישובי עומק ותנועה של האובייקטים שמסביב לטאבלט. הוא מאפשר לשלוט במכשיר באמצעות ממשק משתמש טבעי ומחוות גוף. בין השאר, הוא גם מבצע פעולות של זיהוי קולי והפחתת רעשי רקע, המבוססות על ספריות התוכנה של CEVA. המעבד מסוגל לטפל בשלוש מצלמות בו-זמנית, שתיים משמות לבדיקת עומק על-פי עיקרון הסטריאו והשלישית משמשת כחיישן צבע (RGB).

הדגמת הפעולה של מעבד NU3000
הדגמת הפעולה של מעבד NU3000

בנוסף, הוא מסוגל לעבד שלושה מקורות וידאו בו-זמנית ולשלב את המידע עם העיבוד המתבצע בחיישני הצבע והסטריאו. הרכיב כולל מאיצי עיבוד ייעודיים הנעזרים בשני ה-DSP של סיוה, כדי לעמוד בדרישות העיבוד, ולבצע פעולות ברמה גבוהה יותר, כלומר להפעיל אפליקציות שונות מממעבד התמונה עצמו ולא מהמעבד המרכזי של הטאבלט. בהם: יישום אלגוריתמים של התמצאות ומיפוי תלת-מימדיים בזמן אמת. במסגרת פרוייקט טנגו, מעבד NU3000 משמש כמנוע התלת-מימד המרכזי, כרכזת של חיישנים נוספים (sensor hub) וכמעבד המרכזי של פונקציות המיפוי וזיהוי המיקום.

חברת Inuitive הוקמה בשנת 2012 על-ידי המנכ"ל שלמה גדות והטכנולוג הראשי דור צפניוק. גדות היה מייסד חברת Percello שנימכרה לברודקום בשנת 2010 תמורת 88 מיליון דולר. לפני-כן הוא היה מייסד משותף של ModemArt שנימכרה ל-Agere ב2005 תמורת 145 מיליון דולר. צפניוק שימש כמנהל פרוייקט פיתוח ב-PrimeSense וגם ניהל את קשרי הלקוחות שלה. לפני-כן מילא במשך 15 שנים תפקידי פיתוח בחברות כמו אלווריון ואינטל ישראל.

דיאגרמת מלבנים של מעבד NU3000
דיאגרמת מלבנים של מעבד NU3000

חברת CEVA השיקה את מעבד המוליטמדיה MM3101 בשנת 2012, במסגרת אסטרטגיה שנועדה להגדיל את הנגישות שלה לשווקים חדשים, מעבר לשוק המרכזי של מעבדי Baseband בשוק הסלולרי. הוא מיועד לשמש כמעבר עזר במערכות ניידות ובכלי רכב, המאפשר להסיט עומסים מהמעבד המרכזי.

המעבד כולל שימוש בטכנולוגיות כמו ייצוב תמונות וידאו וטכנולוגיית Super-Resolution, המאפשרת לשפר תמונות גרועות באמצעות עיבוד של מספר תמונות גרועות של האובייקט, המצולמות ברצף. הוא מבוסס על ארכיטקטורה ייחודית הכוללת 7 מנועי עיבוד םקטורי (Vector Processing) אשר מבצעים את פעולות העיבוד במקביל.

הזכייה של Inuitive ושל CEVA בפרוייקט טנגו היא הזכייה השלישית של טכנולוגיות ישראליות. חברת גוגל מנסה לספק הסמכה לחברות רבות לתכנון הייחוס שלה, כדי להגדיל את הסיכוי שיצרנים רבים ייצרו בעתיד מכשירים מבוססי טנגו. במסגרת זאת היא הכניסה אליו את המצלמה התלת-מימדית של חברת Mantis הישראלית, ואת טכנולוגיית RealSense של חברת אינטל, אשר מפותחת ברובה בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured