יש מסקנה סופית: הלוויין עמוס-5 אבוד

15 דצמבר, 2015

הלוויין נצפה בנקודת המסלול כשהוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו נישלט על-ידי מערכות הבקרה

הלוויין נצפה בנקודת המסלול כשהוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו נישלט על-ידי מערכות הבקרה

לוויין תקשורת עמוס
עמוס-5 באולם ההרכבות בחברת ISS הרוסית

חברת חלל תקשורת (Spacecom) הודיעה היום אחר הצהריים (ג') שלפי כל הסימנים הלוויין עמוס 5, שהקשר עימו אבד לפני כשבועיים וחצי, צריך להיחשב ללוויין אבוד. "לפי הדיווח הנוכחי של יצרן הלוויין ניתן לציין בוודאות, כי אירע בלוויין כשל מוחלט (Total Loss). הלוויין מבוטח בסכום של 158 מיליון דולר, ולהערכת החברה תקבולי הביטוח ישולמו בתוך חודשיים שלושה.

חברת ISS הרוסית אשר ייצרה את הלוויין, דיווחה שהחל ממועד אובדן הקשר נעשו נסיונות בלתי פוסקים לחדש עמו את הקשר, אך אלה לא צלחו והלוויין לא שידר שום אותות ממועד הכשל. על-פי תצפיות אופטיות שנערכו, הלוויין נצפה בנקודת המסלול כשהוא מסתובב בקצב אופייני ללוויין שמערכותיו אבדו באופן מוחלט ואינו נישלט על-ידי מערכות הבקרה של הלוויין.

כל הפקודות שנשלחו ללוויין ממרכז השליטה הקרקעי לפני אובדן הקשר עמו נמצאו תקינות. בנוסף, בהתבסס על טלמטריה שהתקבלה עד אובדן הקשר, כל מערכות הלוויין עבדו באופן תקין. על-פי דיווח היצרן, הסיבה המסתברת ביותר לתקלה היא כשל מוחלט של מערכת אספקת החשמל, עקב תקלה פנימית או מפגיעה חיצונית. היצרן ממשיך לבדוק אפשרות לכשל במטעד התקשורת או במערכת ה-TCR, המספקת טלמטריה, פיקוד ונתונים לחיזוי המסלול.

על-פי ניתוח המצב עד כה, הודיע יצרן הלוויין בדיווח לחברה כי ברור שהלוויין הינו במצב נטול אנרגיה לחלוטין (fully de-energized), הכשל הוא סופי ותפעול נוסף של הלוויין יהיה בלתי אפשרי. הממצאים הללו מחזקים את האפשרות שהבעיה המרכזית נעוצה במערכת אספקת הכוח, שהתגלו בה מספר תקלות והיא לא תוקנה במלואה.

לתיאור התקלות בלוויין, ראו: נותק הקשר עם הלוויין עמוס-5

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל