אינטל השלימה את רכישת חברת ה-FPGA אלטרה

30 דצמבר, 2015

הוקמה היחידה העיסקית Programmable Solutions Group, שתמשיך לפתח רכיבי FPGA, ותעסוק בפיתוח פתרונות המשלבים CPU ו-FPGA ביחד עם קבוצת מרכזי הנתונים וקבוצת ה-IoT של אינטל

הוקמה היחידה העיסקית Programmable Solutions Group, שתמשיך לפתח רכיבי FPGA, ותעסוק בפיתוח פתרונות המשלבים CPU ו-FPGA ביחד עם קבוצת מרכזי הנתונים וקבוצת ה-IoT של אינטל

ALTERA

חברת אינטל (Intel) השלימה עת עיסקת הרכישה של יצרנית הרכיבים המיתכנתים (FPGA) אלטרה (Altera). מדובר בעיסקה הגדולה ביותר שאינטל ביצעה בתולדותיה, בהיקף של 16.7 מיליארד דולר. "אלטרה היא כעת חלק מאינטל", הודיע שלשום מנכ"ל אינטל, בריאן קראזניץ'.

"ביחד נייצר את שבבי העתיד, שיהיו לא רק טובים יותר, אלא גם יעשו הרבה יותר. נטמיע את חוק מור כדי להגדיל את שוק ה-FPGA ונמציא מוצרים חדשים אשר ייצרו חוויית עתיד חדשה, כמו נהיגה ברכב אוטונומי ולימוד מכונה". חברת אלטרה תפעל במתכונת של יחידה עיסקית חדשה בשם Programmable Solutions Group, אשר תנוהל על-ידי דן מקנמארה, ששימש עד לאחרונה כסגן נשיא אלטרה ומנהל תחום המערכות המשובצות בחברה.

החטיבה תתמוך במוצרים הקיימים של אלטרה כמו רכיבי ה-FPGA ורכיבי ה-SoC מבוססי ARM, תחזק את פעילות ה-FPGA שלה ותמשיך לפתח מוצרים חדשים בתחום הרכיבים המיתכנתים. במקביל, החטיבה תעבוד בצמוד לקבוצת מרכזי הנתונים וקבוצת האינטרנט של הדברים (IoT), כדי לפתח ביחד מוצרים חדשים המותאמים לשווקים וליישומים נפרדים.

הכוונה היא ככל הנראה לפתח רכיבים חדשים המשלבים את הקיום של CPU עם מרכיב של FPGA. הרעיון אינו חדש ונבחן בשנים האחרונות במרכזי מיחשוב רבים, לאחר שהתברר ששרתים הכוללים מעבד CPU ורכיב FPGA הכולל תוכנות עיבוד ספציפיות, מביא לשיפור גדול מאוד בביצועים הכוללים של מרכז הנתונים.

אחת ממטרות העיסקה היא בניית פלטפורמת מיחשוב חדשה למרכזי נתונים
אחת ממטרות העיסקה היא בניית פלטפורמת מיחשוב חדשה למרכזי נתונים

המוצר הראשון שייצא לשוק כתוצאה מהמיזוג בין שתי החברות יהיה רכיב הכולל מעבד Xeon המקושר אל רכיב FPGA שיופיעו ביחד במארז יחיד. אינטל צופה שהוא יתחיל לצאת לשוק במהלך 2016.

ההתייחסות של אינטל לקבוצת ה-IoT היא מעניינת. היא רומזת שאינטל חושבת על רכיב SoC הכולל CPU ו-FPGA. אחד מהיתרונות של רכיב כזה, נעוץ ביכולת להטעין לרכיב המיתכנת תוכנות שונות המממשות מעבדים ייעודיים בצורה אופטימלית, באופן שבו הרכיב השלם יכול לשנות את אתנהגותו בהתאם לצורך קיים בכל רגע נתון.

בהודעה הרשמית של אינטל מקנמארה אמר שהשילוב בין יכולות הייצור של אינטל לבין הטכנולוגיה המיתכננתת של אלטרה, "יאפשרו לייצר מערכות חסכוניות מאוד בהספק ובעלות ביצועים חסרי תקדים". למרות זאת, לפחות בשלב הראשון אינטל לא תבטל את הייצור של רכיבי אלטרה אצל TSMC. בתת-אתר שהקימה לצורך המיזוג, היא מסבירה שהייצור של המוצרים הנוכחיים יימשך ב-TSMC, ואילו אינטל תייצר אצלה את הדור החדש של רכיבי Stratix 10 בתהליך של 14 ננומטר.

דבר אחד ברור מההודעה, העיסקה לא מוציאה מתחרה משוק ה-FPGA העולמי, אלא מכניסה אליו מתחרה חזק מאוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס