אינטל חושפת שיתוף פעולה עם Replay הישראלית

6 ינואר, 2016

אינטל והסטארט-אפ הישראלי Replay Technologies יאפשרו לצופי הספורט בבית להקרין לעצמם הילוכים חוזרים מכל זווית, ולצופים באצטדיון לצפות במהלכים חוזרים מזוויות שונות

אינטל ו-Replay Technologies הישראלית יאפשרו לצופים בבית להקרין לעצמם הילוכים חוזרים מכל זווית, ולצופים באצטדיון לצפות במהלכים חוזרים מזוויות שונות

תמונה תלת-מימדית משוחזרת בטכנולוגיה של ריפליי הישראלית
תמונה תלת-מימדית משוחזרת בטכנולוגיה של ריפליי הישראלית

בנאום הפתיחה של תערוכת CES 2016 חשף מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', שיתוף פעולה ראשון מסוגו של אינטל עם חברת Replay Technologies, שיכול לחולל מהפכה בחוויית הצפייה בארועי ספורט – באיצטדיון או בבית. חברת Replay פיתחה את טכנולוגיית FreeD לשידור אינטראקטיבי תלת-מימדי של משחקי ספורט.

בריאן קרזניץ' פותח את תערוכת CES
בריאן קרזניץ' פותח את תערוכת CES

בשיטה שלה ממקמים באיצטדיון מספר מצלמות 5K (המצלמות בעלות מספר הפיקסלים למ"מ מגבוהה ביותר בשוק). למגרש כדורגל, למשל, היא מייעדת שימוש ב-21 מצלמות.

התמונה המשותפת נאספת מהמצלמות בזמן אמת ויוצרת ייצוג תלת מימדי של כל המידע המגיע מהאיצטדיון.

הצופה בבית יכול לשנות את נקודת המבט, לבצע שידור חוזר של קטע מעניין ואפילו לאסוף מידע כמו מרחק הכדור מהשחקן, גובה הקפיצה ועוד.

באצטדיון האוהדים יוכלו לצפות בהילוכים חוזרים מיידיים, מכל זווית אפשרית, על-גבי מסכי ענק. החברה מתכננת להוציא במהלך השנה אפליקציה הנשענת על טכנולוגיית השרתים של אינטל, ותציג תכנים ספורטיביים מהליגות המקצועניות המובילות בעולם.

שיתוף פעולה ספורטיבי נוסף שהוכרז הוא עם יצרנית המשקפיים Oakley, שנתנה הצצה ראשונה למשקפיים החכמים Radar Pace, המצוידים במערכת אימון המופעלת בפקודות קוליות ומספקים לספורטאים משוב ואנליטיקס בזמן אמת, לצורך מעקב ושיפור ביצועים.

במסגרת שיתוף פעולה עם רשת ESPN ישולבו מעבדים זעירים מדגם Intel Curie בגודל של כפתור בגלשני סנובורד של משתתפי תחרויות הסנובורד 2016 X-Games. המעבדים יספקו נתונים בזמן אמת על גובה, רוחק ומהירות הקפיצה ומספר הסיבובים באוויר. אינטל גם תשתף פעולה עם חברת Red Bull Media House, כאשר הכרזות על חידושים בתחום הזה צפויות להיות במהלך 2016 ו-2017.

INTEL-CES

יישומים חדשים לפלטפורמת RealSense הישראלית

בנאום שלו הציג קרזניץ' פתרונות נוספים לעולם חובבי הספורט. הוא העלה לבמה את רוב דמרטיני, מנכ"ל יצרנית ציוד הספורט New Balance, ושניהם הציגו נעלי ריצה המצוידות ברפידה פנימית עם טכנולוגיית הצילום התלת-מימדית Intel RealSense שפותחה בישראל. הם גם חשפו תוכנית לפיתוח שעון ספורט חכם שייצא לשוק בסוף השנה.

בתחום הרובוטיקה הדגים קרזניץ' כלי תחבורה אישי מדגם Ninebot של חברת Segway המסוגל להפוך לרובוט. הפלטפורמה הפתוחה פועלת על בסיס מעבד Atom ומצלמת RealSense ZR300 בכדי לנווט בסביבות מורכבות ולתקשר עם משתמשים וחיישנים בבית. הרובוט וערכת המפתחים יושקו במחצית השנייה של השנה.

מצלמת Intel RealSense Camera R200 תשולב במחשבי 2 ב-1 וטאבלטים, שיאפשרו מעתה חווית משתמש משופרת כגון סריקת עצמים ואנשים בתלת-מימד וביצועי צילום משופרים. שיתוף פעולה נוסף עליו הוכרז הוא עם יצרנית הרחפנים הסינית Yuneec. קרזניץ' הציג את הרחפן Yuneec Typhoon H המצויד בטכנולוגיית Intel RealSense, שבו היא משמשת למניעת התנגשויות באוויר. הדגם יגיע לשוק במחצית השנה הקרובה.

רחפן של חברת Ascending Technologies. הרכישה האחרונה של אינטל
רחפן של חברת Ascending Technologies. הרכישה האחרונה של אינטל

ההכרזה האחרונה מעניינת, שכן היא קשורה לעניין הגובר של אינטל בשוק הרחפנים. שלשום אינטל דיווחה על רכישת חברת Ascending Technologies הגרמנית, המתמחה בייצור רחפנים ופיתחה עבורם תוכנת ניהוג אוטונומית מתקדמת.

בהכרזה הודיעה אינטל שהיא ממקמת עצמה בחזית התחום המתפתח הזה ותספק לו טכנולוגיות עיבוד, תקשורת, חישה ותשתיות ענן כדי לפתח רחפנים חכמים ומקושרים. החברות לא דיווחו על היקף העיסקה, אבל מסרו שהיא נחתמה לאחר פרוייקט שיתוף פעולה שבמסגרתו שולבה טכנולוגיית RealSense ברחפנים של החברה הגרמנית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , טכנולוגיות מידע , סמיקונדקטורס