Valens גייסה 20 מיליון דולר ונכנסת לשוק הרכב

6 ינואר, 2016

יצרנית השבבים מהוד השרון תתאים את טכנולוגיית התקשורת הביתית המהירה שלה, HDBaseT, לשימוש ברשת התקשורת הפנימית ברכב, בשיתוף פעולה עם דיימלר וג'נרל מוטורס

יצרנית השבבים ואלנס מהוד השרון תתאים את טכנולוגיית התקשורת HDBaseT לשימוש ברשת התקשורת הפנימית ברכב, בשיתוף פעולה עם דיימלר וג'נרל מוטורס

שבב התקשורת של ואלנס. הטכנולוגיה הישראלית הפכה לתקן של IEEE
שבב התקשורת של ואלנס. הטכנולוגיה הישראלית הפכה לתקן של IEEE

יצרנית שבבי התקשורת הישראלית ואלנס (Valens Semiconductor) מבצעת מהלך מפתיע ונכנסת לשוק הרכב. החברה הכריזה על המהלך החדש במפגש של ארגון HDBaseT הבינלאומי, שאותו הקימה בשנת 2010 ביחד עם יצרניות אלקטרוניקה גדולות, אשר התקיים בתערוכת CES 2016 בלאס וגאס. הכניסה לשוק החדש תתבצע בהשקעה של כ-20 מיליון דולר, שאותם החברה גייסה לאחרונה מהמשקיעים הקיימים שלה.

מנכ"ל ואלנס, דרור ירושלמי
מנכ"ל ואלנס, דרור ירושלמי

בעקבות הכניסה לפעילות החדשה, צפויה ולנס להגדיל את פעילות הפיתוח שלה ולגייס ב-2016 עשרות עובדים חדשים למרכז הפיתוח שלה בישראל.

כיום מעסיקה החברה מהוד השרות כ-170 עובדים. ביחד עם הודעת החברה על המהלך החדש, הודיעו שתי יצרניות הרכב הגדולות, דיימלר (Daimler AG) וג'נרל מוטורס (General Motors) וכן ספקית הטכנולוגיות לתחום הרכב דלפי (Delphi), על הצטרפותן  לארגון HDBaseT המובל על-ידי ואלנס, כשותפות תורמות ויוזמות.

הטכנולוגיה שהפכה לתקן IEEE

חברת ואלנס המציאה את טכנולוגיית HDBaseT, המאפשרת להפיץ שידורי תקשורת ומולטימדיה באיכות גבוהה (HD) בתוך הבית או המבנה הארגוני באמצעות כבלי תקשורת זולים עד לטווח של 100 מטר. הטכנולוגיה חוסכת את הצורך להשתמש בטכנולוגיות דחיסה או בתשתיות יקרות. הפתרון מבוסס על שימוש בשבב משדר ובשבב מקלט המאפשרים העברה בכבל יחיד של כל מקורות המידע: אבזרים צרכניים, מחשבים ומכשירי טלוויזיה, מערכות אודיו-וידאו, תקשורת אינטרנט ועוד. כולל העברת כוח בכבלים בהספק של עד 100Watts.

החברה הוקמה בשנת 2006 על-ידי קבוצה של יזמים יוצאי מיסטיקום, ומעסיקה כיום כ-170 עובדים. הטכנולוגיה שלה שימשה להגדרת מיפרט HDBaseT אשר מקודם בתעשייה על-ידי ארגון HDBaseT Alliance שהחברה הקימה ביחד עם סמסונג, LG וסוני. כיום חברות בארגון כ-150 חברות המקבלות ממנו הסמכת HDBaseT. בחודש מרץ השנה קיבל המיפרט של החברה מחמאה יוצאת דופן, כאשר ארגון IEEE החליט לאמץ אותו בשלמותו ולהגדיר אותו כתקן סטנדרטי של הארגון הבינלאומי, בשם IEEE 1911.

אתגרי התקשורת של HDBaseT ברשת הממונעת
אתגרי התקשורת של HDBaseT ברשת הממונעת

פירוש כניסתה לשוק הרכב, הוא שהטכנולוגיה שלה (השבב והתוכנה) תותאם לדרישות החדשות להשתלב במערכות הבידור והמידע (Infotainment) ובמערכות העזר לנהג (ADAS), כמו בטיחות, התרעה ונהיגה אוטונומית בכלי רכב. ככל הנראה המטרה היא לצמצם את מספר הכבלים בתוך הרכב, שכיום מגיע משקלם הממוצע ליותר מ-150 ק"ג. מערכות HDBaseT ממונעות, יידרשו לעמוד בקצב העברת נתונים של 6Gbps על-גבי כבל UTP  בודד באורך של כ-15 מטר. בנוסף, הן יספקו הפצה מהירה ללא דחיסה של תכני אודיו-וידאו, איתרנט, אותות בקרה, USB וחשמל באמצעות כבילה פשוטה, חסכונית ואמינה.

לדברי המנכ"ל דרור ירושלמי אמר ששוק הרכב הוא שוק יעד בעל פוטנציאל משמעותי. "אנו שמחים לבשר על ההיענות של שחקניות מפתח בתעשייה העולמית שישתפו איתנו פעולה בהובלת הדור הבא של מערכות Infotainment ו-ADAS". ארכיטקטית הנדסת מערכות חשמל וטכנולוגיית מערכות בג'נרל מוטורס, נטלי וינקובסקי, אמרה שהחברה מצפה לתרום לקידום החזון של HDBaseT בתעשיית הרכב.

הרעיון של ואלנס: כבל אחד לכל המערכות
הרעיון של ואלנס: כבל אחד לכל המערכות

ד"ר יאן באואר מחברת דיימלר AG הסביר שהחזון של החברה הוא לספק ללקוחות את התשתיות הטובות ביותר. "HDBaseT היא הטכנולוגיה שיכולה לסייע בקידום חזון הזה". מנהל ההנדסה בחברת דלפי, מרקוס קרקהוף, אמר שכספק טכנולוגי מוביל לתחום הרכב, "אנו רואים עצמנו שותף טבעי לארגון HDBaseT ומצפים להמשיך להתפתח יחד עמו בתחום הרכב".

התערוכה מספקת לחברה מעמד נוסף: ירושלמי יקבל ב-CES את פרס Emmy היוקרתי עבור תרומת טכנולוגית HDBaseT לשיפור איכות הצפייה בטלוויזיה. הפרס מוענק לחברות שהשפיעו באופן מהותי על הדרך שבה אנו צופים בטלוויזיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת

פורסם בתגיות: featured