ה-FBI חשף רשת סינית שניסתה לגנוב רכיבים צבאיים

11 ינואר, 2016

באחד מהמקרים, הם ביקשו מסוכן סמוי שיגנוב עבורם רכיבים צבאיים של Xilinx ממחסן של הצי האמריקאי, ושיסתיר את הגניבה באמצעות רכיבים מזוייפים שהם יספקו לו

באחד מהמקרים, הם ביקשו מסוכן סמוי שיגנוב עבורם רכיבים צבאיים של Xilinx ממחסן של הצי האמריקאי, ושיסתיר את הגניבה באמצעות רכיבים מזוייפים שהם יספקו

רכיבים אלקטרוניים מזוייפיםסוכנות הביון המרכזית אף.בי.איי (FBI) בארצות הברית, חשפה התארגנות סינית שעסקה בגניבת רכיבים אלקטרונים צבאיים, וניסתה במקביל להשתיל רכיבים מזוייפים במערכות צבאיות של צבא ארצות הברית.

משרד המשפטים בארצות הברית דיווח לפני כחודש על מעצרם של שלושה אזרחים סינים אשר ניסו לרכוש רכיבים אלקטרוניים צבאיים גנובים בעלי סיווג ביטחוני גבוה, ולהוציא אותם מהמדינה. החקירה התחילה בשנת 2012 כאשר האף.בי.איי התחיל לחקור את פעילותה של החברה הסינית HK Potential ואת ז'יאנג גואנז'ו יאן, בחשד למסחר ברכיבים משולבים מזוייפים.

משרד המשפטים האמריקאי לא מסר מה הקשר בין יאן לבין החברה הסינית, אולם דיווח שסוכן סמוי של האף.בי.איי התחזה ללקוח פוטנציאלי אשר רכש ממנו 45 מעבדים מזוייפים של אינטל "עבור מערכת צבאית אמריקאית המיועדת להתקנה בצוללות". בחודש יולי 2015 פנה יאן אל הסוכן הסמוי וביקש ממנו להשיג עבורו 22 רכיבים צבאיים מסווגים של Xilinx, והסכים לשלם 37,000 דולר עבור כל רכיב.

הסוכן הסמוי מסר ליאן שיש בעיה, מכיוון שהוא צריך לגנוב את הרכיבים ממחסן הנמצא בבסיס של הצי האמריקאי. הסוחר הסיני העלה רעיון כיצד להתמודד עם הבעיה: הוא יספק לסוכן הסמוי רכיבים מזוייפים של זיילינקס כדי להסתיר את גניבת הרכיבים האותנטיים. רכיבים שהוא הגדיר כ"רכיבים מזוייפים הנראים כמו רכיבים אמיתיים אבל לא מתאימים לשימוש". אמר ועשה" בנובמבר 2015 הוא מסר לסוכן את המשלוח הראשון של 8 רכיבים מזוייפים.

לפני כחודש, נפגש יאן עם הסוכן בלוויית עוד שני אזרחים סיניים, במטרה לקבל ממנו את הרכיבים האותנטיים הגנובים, ושלושתם נעצרו. ב-10 לדצמבר הוגש כתב האישום נגדם. השלושה מצויים במאסר עד תום ההליכים. הסעיפים שבהם השלושה הואשמו יכולים להתסכם בתקופות מאר ארוכות של 10 עד 20 שנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים