קרן ה-PE הישראלית-סינית של קטליסט גייסה 200 מ' ד'

17 ינואר, 2016

קרן ההשקעות נועדה לסייעה בהצמחת חברות ישראליות חדשניות. היא קיבלה התחייבויות בהיקף של כ-200 מיליון דולר ופועלת בשיתוף עם הקרן הסינית China Everbright

קרן ההשקעות נועדה לסייעה בהצמחת חברות ישראליות חדשניות. היא קיבלה התחייבויות בהיקף של כ-200 מיליון דולר ופועלת בשיתוף עם הקרן הסינית China Everbright

חברת הפרייבט אקוויטי (PE) הישראלית קטליסט (Catalyst) קיבלה התחייבויות בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר עבור קרן ה-PE השלישית שלה, Catalyst CEL Fund. זוהי קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית-סינית הייעודית הראשונה, והוקמה בשותפות עם China Everbright, שהיא קרן PE הנסחרת בבורסת הונג קונג ומנהלת נכסים בשווי של כשמונה מיליארד דולר. היא גם משמשת כזרוע הבינלאומית של קבוצת China Everbright Group.

"החזון שלנו הוא  במגוון תעשיות. אנו מציעים אלטרנטיבה מעניינת ליזמים המוכרים את עסקיהם מוקדם מדי ומספקים לחברות בוגרות את ההון והתמיכה הדרושים להן כדי להרחיב את פעילותן הגלובלית, , אומר שותף מייסד ומנהל של Catalyst, יאיר שמיר, נמר שמטרת הקרן היא  לתמוך בצמיחת חברות ישראליות חדשניות כמובילות שוק גלובליות, "כולל מתן גישה להון מסין ולהזדמנויות בשוק הסיני".

מאז הקלוזינג הראשון של הקרן באפריל 2014, Catalyst CEL ביצעה שתי השקעות מוצלחות, כולל רכישת השליטה בחברת Lamina Technologies , שנוסדה על ידי יזמים ישראלים, ומפתחת ומייצרת כיום בשוויץ כלי חיתוך לעיבוד שבבי בטכנולוגיה מתקדמת. השקעתה השניה של הקרן, בחברה בתחום הדפסה תלת מימד, צפויה להיסגר בשבוע האחרון של ינואר 2016. 

בין ההשקעות המוצלחות הקודמות של Catalyst ניתן למנות את חברת מובילאיי (MBLY), שנסחרת בבורסת ניו יורק החל מאוגוסט 2014 ונחשבת להנפקה הגדולה ביותר של חברת הייטק ישראלית. הפורטפוליו הנוכחי של קטליסט כולל חברות כמו Tufin Technologies, מובילה בתחום ניהול תשתיות אבטחת מידע ורשתות בארגונים, וקבוצת דורי מדיה, הפעילה בשוק התקשורת והטלוויזיה הבינלאומי, מפיקה ומפיצה תוכן לטלוויזיה וניו-מדיה, ומחזיקה במספר ערוצי טלויזיה ואתרי תוכן וידאו. 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות