אופגל נכנסה למערכת התראת השריפות של נורבגיה

19 ינואר, 2016

מצלמת Vumii Sii AT של חברת אופגל מכרמיאל, מאתרת התפתחות של שריפות יער כבר בשלבים הראשונים, ממרחק של כשישה קילומטרים

מצלמת Vumii Sii AT של חברת אופגל מכרמיאל, מאתרת התפתחות של שריפות יער כבר בשלבים הראשונים, ממרחק של כשישה קילומטרים

מצלמת Vumii Sii AT
מצלמת Vumii Sii AT

מצלמת האינפרא-אדום של חברת אופגל (Opgal) מכרמיאל הנמצאת בבעלות אלביט מערכות, שולבה במערכת ההתראה בפני שריפות הנורבגית TransFire, המיוצרת על-ידי חברת Locus הנורבגית.

לדברי מנכ"ל אופגל, עמית מתתיה, המצלמה מאפשרת למערכת למנוע התראות שווא כתוצאה מנקודות חום שאינם שריפה, אולם יחד עם זאת היא מאתרת שריפות ממרחק של 6 קילומטרים, כבר בשלבים המוקדמים, כאשר יש עלייה חדה בטמפרטורה אבל עדיין לא מופיעות להבות.

המצלמה מדגם Vumii Sii AT מאפשרת לשלוח מידע ויזואלי מיידי אודות התפרצות שריפות, ומידע המצביע על סכנה להתפתחות שריפות יער. מערכת TransFire פותחה על-ידי חברת Locus Public Safety הנורבגית, המשמשת כספקית מרכזית של פתרונות לשירותי החירופם בנורבגיה. המערכת מרכזת את כל המידע המגיע ממפות ומחיישנים ומאפשרת לתאם פעילות תגובתית של כל כוחות החירום וההצלה.

כאשר המצלמה מייצרת התראה, המידע מועבר למרכז בקרת אש, ונישלחת לאתר מכונית כיבוי מתאימה. המידע מרובד בזמן אמת על מפה אלקטרונית הנמצאת ברכב הכיבוי, כדי לוודא שצוות הכיבוי מגיע לאתר המדוייק ושיש בידו את כל המידע על הארוע עוד לפני הגיעו למקום. בעקבות הצלחת שילוב המצלמה, היא תתוקן בכל מערכות ההתראה הפועלות כיום ביישובים בנורבגיה החשופית לסכנת שריפות יער.

חברת אופגל מתמחה בפיתוח מצלמות ופתרונות אופטיים לשוקי הביטחון והאבטחה. המצלמה שניבחרה למערכת בקרת האש הנורבגית מבוססת על טכנולוגיה של חברת VUMII האמריקאית, שנירכשה על-ידי אופגל בשנת 2010. החברה פיתחה מצלמות המשלבות הארה אקטיבית באמצעות לייזר ו-LED, המאפשרות ראיית לילה לטווחים ארוכים.

המצלמה מעבירה התראת שריפה לחדר הפיקוד והבקרה
המצלמה מעבירה התראת שריפה לחדר הפיקוד והבקרה
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון