בעלי המניות של איזיצ'יפ אישרו את המיזוג עם מלאנוקס

20 ינואר, 2016

העיסקה מייצרת ענקית קישוריות ישראלית הנחשבת למובילה עולמית בתחומי הקישוריות המהירה, אשר תעסיק כ-2,500 עובדים ושווי השוק המצרפי שלה הוא כ-2.6 מיליארד דולר

העיסקה מייצרת ענקית ישראלית הנחשבת מובילה עולמית בתחום הקישוריות המהירה, אשר תעסיק כ-2,500 עובדים ושווי השוק המצרפי שלה הוא כ-2.6 מיליארד דולר

איל וולדמן. מבצע את עיסקת השבבים הגדולה בישראל
איל וולדמן. מבצע את עיסקת השבבים הגדולה בישראל

עיסקת השבבים הגדולה ביותר בתעשייה הישראלית קיבלה אור ירוק. בעלי המניות של חברת איזיצ'יפ (EZchip) אישרו אתמול (ב') אחר הצהריים את עיסקת המיזוג עם חברת מלאנוקס (Mellanox) בהיקף של 811 מיליון דולר. לאחר מאבק ממושך עם חלק מהמשקיעים בחברה, העיסקה אושרה ברוב עצום של 84% מבעלי המניות.

אלי פרוכטר. השיג ניצחון
אלי פרוכטר. השיג ניצחון

העיסקה מייצרת ענקית קישוריות ישראלית, הנחשבת למובילה עולמית בתחומי הקישוריות המהירה אשר תעסיק כ-2,500 עובדים (מהם 280 עובדי איזיצ'יפ) ושווי השוק המצרפי שלה הוא כ-2.6 מיליארד דולר. מייסד ומנכ"ל איזיצ'יפ, אלי פרוכטר, אמר שהתמיכה הגורפת משמחת מאוד.

"אנחנו מצפים להשלים את העיסקה לטובת בעלי המניות והעובדים". העיסקה צפויה להסתיים לקראת סוף חודש פברואר 2016. עם קבלת האישור, אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, שאיחוד הצוותים, המוצרים והטכנולוגיות של שתי החברות יציב את מלאנוקס ואיזיצ'יפ ביחד בעמדה מצוינת לניצול הזדמנויות בתחום הרשת החכמה ויעניק לה יתרונות משמעותיים.

"הרכישה תרחיב את תמהיל המוצרים של מלאנוקס, תשפר את יכולותינו וריווחיותנו, תחזק את הקניין הרוחני שלנו, ותגדיל באופן משמעותי את נוכחותנו בשווקים ואת קשרינו עם לקוחות. בתום השלמת העסקה, בכוונת מלאנוקס לשלב את עובדי שתי החברות ולשמר את קו המוצרים הקיים של שתיהן כדי להבטיח המשכיות ללקוחות ולשותפים שלהן".

המיזוג יוצר מלאנוקס חדשה

חברת איזיצ'יפ נחשבת לאחת מהיצרניות העצמאיות החשובות הבודדות של מעבדי תקשורת. בחודש אוקטובר 2015, מייד לאחר החתימה על הסכם המיזוג המקורי, הסביר וולדמן את השיקולים שהובילו למיזוג: "השילוב בין הצינורות המהירים שלנו לבין האינטיליגנציה של מעבדי איזיצ'יפ יאפשר לבצע פעולות חכמות לא רק בעזרת המעבדים של אינטל, אלא גם באמצעות מעבדים פנימיים שלנו.

"הסיבה שאיזיצ'יפ כל-כך ריווחית היא שהמוצרים שלה כל-כך מיוחדים. אנחנו רוצים לקחת את המוצרים של איזיצ'יפ ולהביא אותם אל הלקוחות שלנו. התעשיייה היום מחפשת דרכים חדשות להאיץ את מהירות העיבוד. במקום שימוש ב-FPGA נוכל לשלב במוצרים שלנו אלמנטי עיבוד של איזיצ'יפ, ולשלב פתרונות שלנו במוצרים של איזיצ'יפ.

"אנחנו רוצים לראות את סיסקו וחברות כמו וואווי ו-ZTE בתור לקוחות של מוצרי המיתוג של מלאנוקס. המטרה היא לצאת בשנת 2017/18 עם מוצרים חדשים הכוללים גם את ה-IP של מלאנוקס וגם את ה-IP של איזיצ'יפ".

הוא התייחס להיבט מעניין נוסף של המיזוג הצפוי, המכניס את מלאנוקס לעולם חדש: "העיסקה שבה איזיצ'יפ רכשה את חברת Tilera מביאה לנו את הטכנולוגיה של ARM ומאפשרת להטמיע מעבדי ARM בתוך המוצרים של מלאנוקס".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית , תקשורת