המוצרים החדשים הצילו את המאזן של DSPG מהרצליה

3 פברואר, 2016

למרות ירידה חדה במכירות השבבים לשוק הטלפונים האלחוטיים, הצליחה DSPG להציג עלייה של 1% במכירות ב-2015, להיקף של 144.3 מיליון דולר

למרות ירידה חדה במכירות השבבים לשוק הטלפונים האלחוטיים, הצליחה DSPG להציג עלייה של 1% במכירות ב-2015, להיקף של 144.3 מיליון דולר

שוק הטלפוניה האלחוטית גווע בהדרגה, ומעניק ל-DSPG הזדמנות להתחדש
שוק הטלפוניה האלחוטית גווע בהדרגה, ומעניק ל-DSPG הזדמנות להתחדש

חברת DSPG מהרצליה סיימה את הרבעון האחרון של 2015 עם ירידה צפויה של 9% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, להיקף של 33.8 מיליון דולר. זאת בשל החולשה במכירות שבבים לטלפונים אלחוטיים שחלקם במכירות החברה ירד לשפל של 67% מסך ההכנסות. אולם לצד הירידה במכירות המוצרים המסורתיים של החברה, גדלו מכירות המוצרים החדשים, המיועדים לשוקי ה-VoIP, ה-IoT והסלולר.

ברבעון האחרון צמחו המכירות לשווקים החדשים ב-48% והגיעו לשיא של 11.2 מיליון דולר, כשליש מסך ההכנסות. ברמה שנתית, גדלו ההכנסות מהמוצרים החדשים ב-35% ל-40.1 מיליון דולר, שהן כ-28% מסך ההכנסות. בסך הכל, במהלך השנה כולה צמחו ההכנסות ב-1% והסתכמו ב-144.3 מיליון דולר. החברה דיווחה על רווח נקי של כ-8 מיליון דולר. בסיום השנה כוללת קופת החברה 121.6 מיליון דולר.

השוק החדש בעל הצמיחה המהירה ביותר היה של שבבי VoIP לשוק הטלפוניה המשרדית. המגזר הזה צמח ב-56% במהלחלך השנה להיקף של 22.2 מיליון דולר. ברבעון האחרון הוא הפגין עלייה דרמטית של 79%, והגיע למכירות של 7.1 מיליון דולר ברבעון. לשווקים החדשים יתרון נוסף – שולי הרווח שלהם גדול יותר. כתוצאה מתהליך השינוי בתמהיל המכירות, צמח הרווח הגולמי ל-43% מהמחזור, בהשוואה ל-40% מהמחזור ברבעון המקביל.

"פיצול האישיות" של DSPG

למעשה, חברת DSPG פועלת כיום כמו שתי חברות שבבים נפרדות. החברה המרכזית מספקת שבבים לשוק הטלפוניה האלוטית. זהו שוק בוגר שהחברה היא הספקית המרכזית שלו, אולם הוא נמצא בדעיכה הדרגתית. למרות זאת, הוא מממשיך לייצר מזומנים, והמטרה של DSPG היא להמשיך וליהנות ממנו, ולפתח בינתיים פורפוליו חדש לגמרי של מוצרים עבור שווקים צומחים.

"החברה השנייה", היא הפעילות בשווקים הצומחים, שחלקם צפוי לצמוח בקצב מהיר מאוד. מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, העריך בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדוחות, ששוק ה-VoIP, למשל, יצמח ב-50% בשנת 2016. השוק של רכיבי עיבוד קולי (HDClear), מתחיל להיות משמעותי וצפוי להגיע להיקף מכירות של כ-3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016. שוק הנתבים הביתיים צפוי להגיע למכירות רבעוניות של כ-2.5 מיליון דולר החל מהרבעון השני ושוק ה-IoT ימשיך לצמוח, אם כי החברה לא סיפקה תחזית מכירות.

בתוך כך, השנה היא תציג ללקוחות מוצר חדש ומפתיע מבחינתה, אשר צפוי להיכנס לייצור המוני בשנת 2017: מדובר במגבר הספק הספק ל-RF עבוד שוק ה-Wi-Fi בשם SparkPA. המגבר מיוצר בתהליך CMOS סטנדרטי של חברת TSMC ומיועד בעיקר לשימוש בנתבים חזקים הפועלים בתקן 802.11ac. אליקים אמר שלמרות שהוא מיוצר בטכנולוגיית CMOS, הוא מצליח להתחרות בביצועים במגברי הספק מבוססי גאליום ארסנייד וסיליקון גרמניום. "שוק היעד הראשון עבורו הוא שוק של אבזרי הגישה (Access) מהקצה הגבוה הכולל נתבים ביתיים מהקצה הגבוה. אנחנו מאמינים שזה שוק בהיקף של כ-150 מיליון דולר בשנה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית