LG תתקין את מעבד הראייה המלאכותית של CEVA

17 פברואר, 2016

המעבד של סיוה תומך ביישומי עיבוד תמונה, צילום, מציאות מדומה, ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים. החברה צפויה לסיים את הרבעון הראשון עם צמיחה של כ-18% במכירות

המעבד של סיוה תומך ביישומי עיבוד תמונה, צילום, מציאות מדומה, ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים. החברה צפויה לסיים את הרבעון הראשון עם צמיחה של כ-18% במכירות

CEVA

חברת סיוה (CEVA) תספק ל-LG Electronics מעבדי ראייה מלאכותית עבור מכשירי סלולר חדשים שהיא מתכננת להוציא לשוק. חברת LG נחשבת לאחת מיצרניות מכשירי הסלולר והאלקטרוניקה המובילות בעולם, וזו הפעם הראשונה שהיא בוחרת לשלב במכשיריה את מעבד הראייה של סיוה. מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר, אמר שהיכולות של LG בפיתוח מכשירי סלולר חדשניים, "מאפשרים לה למנף את יכולות המעבד שלנו ולהוסיף למכשיריה יישומים ייחודיים בתחום הראייה הממוחשבת".

המעבד של סיוה מיועד בעיקר לסמארטפונים, מערכות נהיגה חכמות ורחפנים. הוא תומך במגוון רחב של יישומי צילום תמונה ו-וידאו, כולל מציאות מדומה, ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים. החברות לא מסרו מהו המעבד שחברת LG בחרה, אולם היא הגדירה את תחום הראייה המלאכותית כתחום אסטרטגי, שהמוצר העדכני ביותר שלו הוא המעבד CEVA-MX4, שברבעון האחרון של 2015 השיג חמישה הסכמי רישוי לאספקת המעבד לשוקי הרכב, הרחפנים והסמארטפונים.

המעבד הזה ממקם את CEVA במקום גבוה מאוד בשווקים הצומחים הזקוקים לפעולות עיבוד תמונה וראייה ממוחשבת. למעשה, הוא מיועד לספק יכולות ראייה חכמה הנדרשות היום בכלי רכב אוטונומיים, וכולל אופטימיזציה למימוש פונקציות בטיחות ייעודיות, כמו למשל בלימת חירום פתאומית, גילוי עצמים במרחב תלת-מימדי, זיהוי שלטי רחוב, זיהוי הולכי-רגל, והפעלת יישומים נוספים המבוססים על שימוש ברשתות נוירוניות שהחברה הצליחה להטמיע בשבב.

כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4
כרטיס הפיתוח של CEVA למעבדי XM4

בחודש דצמבר 2015 הוא אפילו קיבל את הסמכת ISO 26262, שזהו התקן הבינלאומי למערכות אלקטרוניות ממונעות. ללא תו התקן הזה, לא ניתן להיכנס לשוק מערכות העזר לנהג (Advanced Driver Assistance Systems).

יישומים נוספים יכולים לכלול הטמעה במוצרי מציאות רבודה, רובוטיקה חכמה, מערכות אבטחה ומעקב וידאו, סמארטפונים וטאבלטים, אבזרים לבישים ועוד. ראוי לציין שבניגוד לשתי המתחרות המרכזיות בתחום, מוביל-איי ו-NXP, חברת CEVA לא מספקת שבבים פיסיים וחבילת תוכנה מלאים, אלא קניין רוחני להטמעה בתוך ה-SoC של הלקוח.

חברת סיוה סיימה את 2015 עם צמיחה של 17% בהכנסות להיקף של 59.5 מיליון דולר, וזינוק של 51% ברווח הנקי המתואם, ל-11.2 מיליון דולר. להערכת החברה, בשנת 2016 היא תגיע להכנסות שיא של 63-70 מיליון דולר (צמיחה של 6%-18% בהשוואה ל-2015). ברבעון הראשון של 2016 היא צופה סיוה הכנסות שיא של כ-16.3 מיליון דולר, ב-18% יותר מאשר ברבעון הקודם.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תעשייה ישראלית