קומיוניטייק מיקנעם החלה לייצר סמארטפון מאובטח

24 פברואר, 2016

חברת CommuniTake מתמקדת באספקת טכנולוגיית הגנה על תקשורת פנים ארגונית ברמה צבאית. לאחר שהתברר שלא ניתן להגן על מכשירי קצה מסחריים - היא החלה לייצר אותם בעצמה

חברת CommuniTake מתמקדת באספקת טכנולוגיית הגנה על תקשורת פנים ארגונית ברמה צבאית. לאחר שהתברר שלא ניתן להגן על מכשירי קצה מסחריים – היא החלה לייצר אותם בעצמה

הסמארטפון המאובטח IntactPhone
הסמארטפון המאובטח IntactPhone

חברת קומיוניטייק (CommuniTake) מיקנעם החלה לייצר סמארטפון חכם משל עצמה, בשם IntactPhone. המכשיר החדש מבוסס על מעבד בעל 64 סיביות, מסך מגע בגודל של 5.5 אינטש, זיכרון בנפח של 3GB ומצלמה המבוססת על חיישן של חברת סוני.

למרות הביצועים המודרניים, המכשיר לא מיועד להתחרות בשוק הצרכני העולמי של מכשירים סלולריים ניידים. למעשה, מדובר בנדבך נוסף בפלטפורמה ההגנה על תקשורת סלולרית ארגונית שהחברה מפתחת, ולכן היתרון התחרותי הבולט ביותר של המכשיר הוא במערך הגנות החומרה והתוכנה שיש בו, אשר מיועדים להגן על הארגון ועל המשתמש מפני תקיפות ופשעי סייבר, כמו פריצות, האזנות סתר, התקנת וירוסים, גניבות מידע ואפילו כופר מקוון.

רונן ששון מנכ"ל קומיוניטייק
רונן ששון מנכ"ל קומיוניטייק

ערן קרפן, סגן נשיא למוצרים מאובטחים בחברה סיפר ל-Techtime שמדובר במכשיר ייעודי שעוצב ופותח בישראל. "ההרכבה מתבצעת בסין, כאשר יש לקוחות שעבורם אנחנו מרכיבים אותו במדינות אחרות, בהתאם לדרישה הבטחונית.

"עד להשקת המכשיר ביצענו הקשחה של מכשירים מסחריים קיימים, אבל הקשחה של מכשירים מסחריים אינה מספקת פתרון אבטחה ראוי, מכיוון שכדי לשים מערכת הפעלה שונה על המכשיר צריך לפרוץ אותו בצורה כזו או אחרת".

אי-אפשר לסמוך על מכשירים מסחריים

"בעיה יותר גדולה היא שמערכת ההפעלה במכשירים מסחריים מסתמכת על חומרה ועל קוד שלא ניתן לאבטח אותם. לדוגמא, ה-bootloader של מכשירים מסחריים לא ניתן להחלפה. גם הדרייברים של התקני החומרה במכשירים מסחריים יכולים להכיל פרצות. לכן כדי לבצע אבטחה טובה יש להחליף את מערכת ההפעלה". מהסיבה הזו מצויידים מכשירי IntactPhone החדשים במערכת ההפעלה IntactOS מאובטחת שהחברה פיתחה בעצמה.

חברת קומיוניקייט הוקמה בשנת 2009 על-ידי רונן ששון, עמי פרלמוטר וערן קרפן. בין בעלי המניות בחברה: סלברייט, SMH Holdings ,Plus Ventures,  2B-Angles , YCAP, ו-Aurec. החברה מעסיקה 50 עובדים ברחבי העולם, מהם כ-30 עובדים בארץ. הנהלת החברה פועלת מיקנעם והיא מחזיקה בחברות בנות בארה"ב, סין ומשרדים באיטליה.

למעשה, הסמארטפון IntactPhone הוא מרכיב נוסף בפלטפורמת התקשורת הניידת, המספקת תקשורת פנים-ארגונית מאובטחת ברמה צבאית המבוססת על אבטחה מרובת שכבות, שיפורי אבטחה מובנים והצפנה מקצה-לקצה.

הפלטפורמה כוללת את המכשיר הנייד המוקשח, מערכת ההפעלה המאובטחת I, הכוללת יכולות אבטחה משופרות והפצת עדכונים קצר ביותר, מרכז פיקוד ובקרה (IntactCC) המנהל את צי המכשירים ואוכף מדיניות אבטחה, תקשורת מוצפנת, חבילת יישומי אבטחה (IntactApps) ומערך שליטה מרחוק (IntactCare), המספק שליטה מלאה על המכשיר מרחוק והתאוששות מהירה ממצבי סיכון באמצעות מומחי אבטחה.

"מכשירים ניידים מהווים חוליה חלשה ומספקים נקודת קצה חדירה למתקפות סייבר", אמר מנכ"ל קומיוניטייק טכנולוגיות, רונן ששון. "הפלטפורמה שלנו היא יחידה מסוגה ומגדירה רמת אבטחה חדשה לתקשורת ארגונית ניידת. קומיוניטייק מספקת פלטפורמה מלאה הכוללת מכשיר מוקשח, תקשורת מוצפנת, שליטה מרכזית, מספר רמות אבטחה ותמיכה מרחוק".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טאבלט וסמארטפון , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: featured