טכנולוגיה תלת-מימדית ישראלית חדשה: מדפסת המתכות המפתיעה של XJet

3 מרץ, 2016

חברת אקסג'ט פיתחה טכנולוגיה לייצור חלקי מתכת מדוייקים באמצעות מדפסת הזרקת דיו. גייסה השבוע 25 מיליון דולר בהובלת קטליסט ואוטודסק ישראל. יאיר שמיר מונה ליו"ר החברה

חברת אקסג'ט פיתחה טכנולוגיה לייצור חלקי מתכת במדפסת הזרקת דיו. גייסה השבוע 25 מיליון דולר בהובלת קטליסט ואוטודסק ישראל. יאיר שמיר מונה ליו"ר החברה

מכונת הדפסת המתכת של אקסג'ט
מכונת הדפסת המתכת של אקסג'ט

חברה ישראלית חדשה נכנסת לתחום המדפסות התלת-מימדיות, והפעם זו XJet מרחובות, אשר פיתחה טכנולוגייה לייצור חלקים מתכתיים באיכות גבוהה מאוד. טכנולוגיית ההדפסה התלת-מימדית שלה נקראת NanoParticle Jetting. היא מבוססת על שימוש בננו-חלקיקים בתרחיף נוזלי (Ink Jet) לצורך בנייה של מודלים תלת-מימדיים ממתכת.

חלקי מתכת שיוצרו בטכנולוגיה של אקסג'ט
חלקי מתכת שיוצרו בטכנולוגיה של אקסג'ט

מדובר בטכנולוגיה יוצאת דופן בהדפסות מתכת, שכן הטכנולוגיה הנפוצה בתחום היא שימוש באבקות מתכת, המותכות על-ידי קרן לייזר ליצירת המבנים. החברה פיתחה סוג חדש של חלקיקים, אשר מאופיינים בחוסר אחידות צורנית, וכתוצאה מכך ניתן לייצר גופים תלת מימדיים צפופים יותר ופחות נקבוביים מאשר בטכנולוגיות חלקיקים מתחרות.

חברת XJet החלה את דרכה כיצרנית מדפסות עבור תחום הפאנלים הסולאריים, ומזה כשנתיים ממוקדת בלעדית בפיתוח טכנולוגיה חדשנית בתחום הדפסת המתכת.

בשנים 2007-2011 היא גייסה 60 מיליון דולר למימון פיתוח טכנולוגיית הדפסה של תאים סולאריים, מקרן ג׳מיני, Landa Ventures, אפלייד מטיריאלס, Good Energies ומשקיעים סיניים. ב-2014 היא גייסה עוד 22 מיליון דולר מקרן אלומות ומבעלי מניות קיימים, כדי לממן את המעבר לתחום הדפסות המתכת.

50 פטנטים ו-50% צמיחה

גיוס ההון האחרון של החברה הושלם השבוע: החברה גייסה 25 מיליון דולר בהובלת קרן הפרייבט אקוויטי הישראלית-סינית Catalyst CEL וחברת Autodesk, המספקת תוכנות עיצוב 3D הנדסיות. בגיוס השתתפו גם משקיעים מסבב הגיוס הקודם. הגיוס  הנוכחי מיועד להשלמת הפיתוח  ולמימון השיווק בעולם. מנהל קטליסט ישראל ויו"ר התעשייה האווירית לשעבר, יאיר שמיר, מונה בעקבות הגיוס ליו"ר חברת אקסג'ט.

יאיר שמיר. היו"ר החדש
יאיר שמיר. היו"ר החדש

סמנכ"ל בכיר באקסג'ט, דרור דנאי, אמר שאקסג'ט היא החברה הראשונה בעולם שמצליחה להשתמש בהזרקת דיו לצורך ייצור חלקי מתכת באיכות גבוהה. ״הטכנולוגיה שלנו מאפשרת יצירה של אלמנטים מדויקים וגיאומטריות מורכבות במיוחד עבור מגוון יישומים בתעופה, בתעשיית הרכב, ברפואה בכלל ובתחום הדנטלי בפרט".

אקג'ט נוסדה על-ידי חנן גוטהייט שהיה ממייסדי אובג'ט (שהתמזגה עם Stratasys) ומנכ"לה הראשון. כיום היא מעסיקה 66 עובדים. עד היום היא רשמה כ-50  פטנטים. לדברי גוטהייט, שוק הדפסת המתכת צומח בקצב של 50% בשנה ומחולל מהפיכה בייצור של חלקי מתכת בסדרות קצרות.

״ההצטרפות של Catalyst ושל Autodesk לגיוס מעניקה הכרה בטכנולוגיה פורצת הדרך של החברה". שמיר אמר שלחברת אקסג'ט יש הנהלה מאוד מנוסה ובוגרת, וטכנולוגיה מהפכנית. "כאשר המוצרים שלה יבשילו, נוכל לסייע לה בחדירה מאסיבית לשוק הייצור בסין".

מנכ״ל משותף במרכז הפיתוח של Autodesk ישראל ומנהל תחום ההדפסה בתלת ממד, איתן צרפתי: "התמיכה שלנו ב-XJet דרך קרן ההשקעות ספארק, נובעת מתוך אמונתנו כי לטכנולוגיה זו יש את הפוטנציאל לשנות את העתיד של תעשיית ה-additive manufacturing industry.

"מרכז הפיתוח של Autodesk בישראל מתמקד בהובלה ובפריצת דרך לעתיד של תעשיית יצור הדברים, ואנחנו גאים לעבוד עם חברות כגון XJet, אשר כמונו, דוחפים את הגבולות של טכנולוגיות הייצור להאצת המהפכה תעשייתית החדשה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , השקעות והון סיכון , חדשות , תעשייה ישראלית