סדנת FATHOM תסייע בפיתוח המדפסת של ננו-דיימנשן

24 מרץ, 2016

סדנת הייצור המיידי מסן פרנסיסקו תסייע בייצור מדפסת המעגלים המודפסים DragonFly 2020 3D, כדי להאיץ את השיווק שלה בתעשיית האלקטרוניקה בארה"ב

סדנת הייצור המיידי מסן פרנסיסקו תסייע בייצור מדפסת המעגלים המודפסים DragonFly 2020 3D, כדי להאיץ את השיווק שלה בתעשיית האלקטרוניקה בארה"ב

מדפסת ה-PCB של ננו דיימנשן
מדפסת ה-PCB של ננו דיימנשן

חברת ננו-דיימנשן (Nano-Dimension) מנס ציונה תשתף פעולה חברת שירותי הייצור המיידי FATHOM מסן פרנסיסקו, במטרה לקדם את הפיתוח המסחרי של מדפסת המעגלים האלקטרוניים של ננו-דיימנשן, DragonFly 2020 3D. ננו-דיימנשן הודיעה גם כי בתום הפיתוח היא תתחיל לשווק את המדפסת בעמק הסיליקון ובחוף המערבי, לב תעשיית האלקטרוניקה בארצות הברית.

באפריל 2015, חשפה ננו דיימנשן את גרסת האלפא של מדפסת DragonFly 2020 3D, המיועדת לייצור מיידי של מעגלים מודפסים (PCB) רב-שכבתיים. המדפסת מתבססת על דיו ייחודי המורכב מננו-חלקיקי כסף, והיא מסוגלת להדפיס בתוך שעות ספורות מעגלים רב-שכבתיים. ככזו, היא מכניסה מודל פעילות חדש לתהליך הפיתוח בתעשיית האלקטרוניקה. לראשונה, היא תאפשר למתכנני החומרה לייצר מיידית את המעגל המודפס של האבטיפוס, ולחסוך שבועות רבים בפיתוח אב-הטיפוס. למעשה, להפוך את התהליך ל-In-House. להערכת החברה, סוגי המעגלים שיכולה המדפסת לייצר מכסים כ-80% מהמעגלים המודפסים בתעשיית האלקטרוניקה.

חברת FATHOM פועלת במתכונת של סדנת פיתוח וייצור מוצרים באמצעות טכנולוגיות של הדפסת תלת-מימד בשילוב שיטות ייצור מסורתיות. החברה משרתת לקוחות בתחום התעופה, הרפואה והאלקטרוניקה הצרכנית. היא מתמחה בכל סוגי הדפסות התלת-מימד, כגון FDM, PolyJet, SLA, SLS ו-DMLS. חברת FATHOM נחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הדפסות התלת-מימד בארצות הברית, ובשנת 2015 הופיעה בשנה השלישית ברציפות ברשימת 500 החברות הפרטיות בעלות קצב המהיר ביותר של המגזין Fortune.

העתק הפסל משה של מיכלאנג'לו שיוצר על ידי סדנת פאתום.
העתק הפסל משה של מיכלאנג'לו שיוצר על ידי סדנת פאתום.

סמנכ"ל פיתוח עסקי בננו-דיימנשן, סיימון פריד, אמר שהעיסקה תקרב את ננו דיימנשן אל שוק היעד שלה, "הודות למוניטין שלה כאחת החברות המובילות והיצירתיות ביותר בארה"ב בתחום שירותי הדפסות התלת-מימד". במסגרת שיתוף הפעולה ביניהן, ננו-דיימנשן ו-FATHOM יקדמו את פיתוח מדפסת ה-DragonFly 2020 3D, כך שניתן יהיה להתחיל ולשווק אותה ליצרנים וחברות בתחום האלקטרוניקה, כדי לשלב אותה בתהליך הפיתוח והייצור.

מעבר להתמחות של FATHOM בתחום הדפסת התלת-מימד, אין ספק כי המיקום האסטרטגי של החברה, בלב עמק הסיליקון בסן פרנסיסקו, הינו סוג של הצהרת כוונות ויסייע לננו-דיימנשן לשווק את המדפסת שלה בתעשיית האלקטרוניקה האמריקאית.

בהודעה של שתי החברות לא צוין מהו המועד המתוכנן להשקת הדגם המסחרי, ואולם בעת חשיפת דגם האלפא באפריל 2015 הצהירה ננו-דיימנשן כי בכוונתה להתחיל ולשווק את המדפסת באופן מסחרי במחצית השנייה של 2016.

בדצמבר האחרון אישר המדען הראשי בישראל לננו-דיימנשן מענק בסך של עד 1.3 מיליון דולר לצורך פיתוח המדפסת שלה. כמו כן, במרץ ביצעה ננו-דיימנשן הנפקה בנסד"ק בארצות הברית, והיא כעת נסחרת באופן דואלי בישראל ובארצות הברית. המנייה של החברה זינקה אמש במסחר בתל אביב ב-2.16% ל-652 אגורות. מאז תחילת פברואר עלתה מניית החברה בכ-6%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , תעשייה ישראלית