השבב הקולי החדש של DSPG התברג לגלאקסי S7

28 מרץ, 2016

הצלחה נוספת ל-DSPG במוצר דגל של סמסנוג: בסוף 2015 שולב רכיב HDClear בשעון החכם Gear S2, וכעת מתברר שהדגם החדש של שבב עיבוד הקול שולב בסמארטפון Galaxy S7

הצלחה נוספת ל-DSPG במוצר דגל של סמסנוג: בסוף 2015 שולב רכיב HDClear בשעון החכם Gear S2, וכעת מתברר שהדגם החדש של שבב עיבוד הקול שולב בסמארטפון Galaxy S7

רגע לפני הפירוק של S7. מקור: iFixit
רגע לפני הפירוק של S7. מקור: iFixit

פחות מחודשיים לאחר שחברת DSPG מהרצליה הכריזה בברצלונה על שבב ההפעלה הקולית החדש שלה, DBMD4, המיועד לשימוש בסמארטפונים, במכשירים לבישים ובמוצרי IoT, הוא התגלה בתוך מוצר הדגל של חברת סמסונג: הסמארטפון Galaxy S7 שיצא לאחרונה לשוק וגרף שריקות התפעלות מקיר לקיר.

מבחינת החברה הישראלית מדובר בהצלחה אדירה: זהו לא רק מכשיר הדגל של אחת מיצרניות הסמארטפונים החשובות בעולם, אלא של-Techtime נודע שהוא מוטמע בגירסה החשובה ביותר של המכשיר. חברת סמסונג החליטה לייצר את הסמארטפון בשני דגמים מרכזיים: אחד המבוסס על מעבד של קואלקום אשר יופץ בארה"ב, ביפן ובסין, והשני יתבסס על מעבד שלה עצמה, שיופץ בשאר העולם.

הפתעה ששווה הרבה כסף

לפני שבועיים החליט אתר ההנדסה iFixit לפרק את הסמארטפון. הוא קיבל לידיו את המכשיר המבוסס על מעבד קואלקום, וגילה בתוכו את שבב העיבוד הקולי של DSPG. פירוש הדבר שהמכשיר הזה צפוי להימכר בכמויות גדולות בהרבה ממכשירי הדגם השני.

לוח האם בצד המכיל את המעבד הקולי של DSPG
לוח האם בצד המכיל את המעבד הקולי של DSPG

רכיב העיבוד הקולי DBMD4 הוא קטן במיוחד ומופיע בגודל של 2.1X1.8 מ"מ, כדי שניתן יהיה לשלב אותו במכשירים קטנים במיוחד. הוא מיועד למכשירי סמארטפון, אבזרים לבישים ומוצרי האינטרנט של הדברים (IoT). הוא מבוסס על מעבד DSP מיתכנת, מערכת בקרת הספק, פונקציית היכון תמידית ואלגוריתם המספק עיבוד מדוייק של הוראות קוליות גם בסביבה רוויית רעשים. החברה מסרה שבזכות צריכת ההספק הנמוכה ניתן לבצע הפעלה קולית גם כאשר המכשירים במצב "שינה".

הוא תומך במיקרופונים אנלוגיים ודיגיטליים ומופיע עם חליפת פיתוח מלאה למכשירים מבוססי אנדרואיד. השבב מבוסס על ממשקי ההפעלה Sensory TrulyHandsfree ו-Google Hotword ומאפשר להוציא את משימות הקול והאודיו מהמעבד המרכזי, כדי לשפר את צריכת ההספק של המערכת הכוללת.

DSPG-HDCLEARמדובר במוצר חדש במשפחת פתרונות הזיהוי הקולי של DSPG, אשר מתחיל להיות תחום משמעותי עבור החברה. היא נכנסה אליו עם שבב HDClear, אשר מאפשר לבצע הפעלה קולית מדויקת של סמארטפונים ומכשירים לבישים. הוא כולל אלגוריתם מתקדם המבודד ביעילות את הקול מהסביבה הרועשת ומאפשר שיחה נקייה מרעשי רקע.

לאחרונה הוא זכה במספר הצלחות. לאחרונה החברה דיווחה שהוא הוזמן בכמויות גדולות על-ידי שתי יצרניות מובילות של מכשירים ניידים. כעת מתברר שאחת מהן היא סמסונג.

בהקשר הזה, סמסונג הופכת לקוח נאמן של DSPG. בחודש בנובמבר 2015 התברר שהשעון החכם של חברת סמסונג, מדגם Gear S2 smartwatch, כולל את שבב עיבוד האותות HDClear (חשיפת Techtime).

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, גילה לא מזמן שהמכירות של רכיבי עיבוד קולי (HDClear), מתחילות להיות משמעותיות עבור החברה, וצפויות להגיע להיקף של כ-3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2016.

התוכן הסיליקוני של Galaxy S7

ליבת הטלפון היא הלוח המודפס שעליו מצויים השבבים המרכזיים המפעילים אותו. מדובר בלוח דו-צדדי שמצידו האחד מונח זיכרון SDRAM 4GB של Hynix על-גבי מעבד Snapdragon 820 של Qualcomm. בהמשך מצוי זיכרון פלאש בנפח 32GB של סמסונג, מעבד קול של קואלקום. בהמשך הכרטיס מופיע מודול הגברת אות אנטנה של Avago, ומודול קדמי של מוראטה, מודול LTE של Qorvo, ובקצה הזרוע הארוכה של הכרטיס מופיע מעבד הקול  DBMD4 של חברת DSPG הישראלית.

בצידו השני של הכרטיס מצוי מודול Wi-Fi של מוראטה, בקר NFC של חברת NXP, רכיב ניהול בקרת טעינה אלחוטית של IDT, מודול חיישנים ב-6 צירים של חברת ST, רכיב בקרת ההספק מתוצרת קואלקום, רכיב Envelope Tracker של קואלקום למעקב אחר רצועות התדרים השונות ושני מקמ"שי RF של קואלקום.

ממצא מעניין בקשר למצלמה: במכשיר S7 הותקנה מצלמת 16 מגה-פיקסל, אולם במכשיר החדש היא הוקטנה ל-12 מגה-פיקסל. אלא שבמצלמה החדשה כל פיקסל גדול ב-25% בהשוואה למצלמה הישנה, וכולל מערכת בקרה המבקרת את הפעילות של כל פיקסל בנפרד. התוצאה: ביצועי המצלמה החדשה טובים בהרבה מאלה של המצלמה הישנה.

מבחינת DSPG זו הצלחה עצומה. מעבד הקול החדש הוכרז בתערוכת התקשורת הסלולרית לפני קצת יותר מחודש בברצלונה. המעבד מופיע במארז זעיר במיוחד, בגודל של 1.8 על 2.1 מ"מ כדי שיהיה קל לשלב אותו באבזרים ניידים. במהלך ההכרזה, אמר מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, שהתכונות המיוחדות של הרכיב, "ממקמות אותו במקום שבו הוא ישחק תפקיד מרכזי בהתפתחות שימושים קוליים חכמים באבזרים ניידים, לבישים ובאבזרי IoT".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured