שניידר אלקטריק ויבמ הקימו דטה סנטר נייד במכון ויצמן

3 אפריל, 2016

הדטה סנטר הנייד האזרחי הראשון בישראל יספק יכולות ביג דטה למרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית. המרכז ניתן למסירה בתוך 12-14 מרגע ההזמנה

הדטה סנטר הנייד האזרחי הראשון בישראל יספק יכולות ביג דטה למרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית. המרכז ניתן למסירה בתוך 12-14 מרגע ההזמנה

התקנת הדטה סנטר הנייד במכולה במכון ויצמן. צילום ניב קנטור
התקנת הדטה סנטר הנייד במכולה במכון ויצמן. צילום ניב קנטור

מכון ויצמן ברחובות החל להפעיל את הדטה סנטר הנייד הראשון מסוגו במגזר האזרחי בישראל, שישמש את המרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית ע"ש ננסי וסטפן גרנד. הדטה-סנטר הוקם בשיתוף פעולה של APC, שהיא חטיבת ה-IT של שניידר אלקטריק וחטיבת ההמשכיות העסקית (Resiliency Services) של IBM. הוא נחשף באירוע "מחוץ לקופסא" לפני כשבועיים בהשתתפות נציגים משניידר אלקטריק, יבמ והמרכז הישראלי לרפואה מותאמת אישית.

הדטה סנטר שהוקם במכון ויצמן מתבסס על פיתוח של יבמ למרכזי מחשוב ניידים ומודולריים (IBM PMDC), ונבנה בשיתוף פעולה עם חברת שניידר אלקטריק. המרכז בנוי בתוך מכולה המספקת מערך שלם הכולל מערכת מידע (מסדים, תשתיות כבילה, שרתים ותקשורת), מערכת אספקת כוח ומערכת מיזוג. תפעול הציוד מתבצע באופן מלא מתוך המכולה, המופרדת ומוגנת מהסביבה החיצונית. הפתרון מודולרי לחלוטין ומאפשר הרחבה עתידית.

הדטה סנטר הנייד של IBM ושניידר אלקטריק מספק מענה לחברות שצריכות להקים תוך זמן קצר במקומות שונים מרכזי נתונים מוכנים לפעולה, בין אם מדובר במקומות רחוקים שבהם התנאים לא תמיד מאפשרים הקמת מרכז נתונים רגיל, או במידת ויש צורך במרכז מידע לזמן מוגבל. הוא גם יכול לשמש כמרכז נתונים חלופי בזמן בניית מרכז נתונים חדש, או בזמן תיקון או שיפוץ של מרכז מידע קיים שנפגע או הושבת.

החברות מבטיחות זמן אספקה של 12-14 שבועות בלבד. המרכז תופס בשטחו כ-50% משטחו של מרכז נתונים רגיל, ומתאפיין ביעילות אנרגטית (DCeI) של 66%-77%. הוא בנוי בתוך מעטפת מבודדת חסינה לתנאי הסביבתיים בחוץ, כגון טמפרטורה ולחות, ועל כן ניתן להקימו גם במקומות שבהם תנאי הסביבה קשים.

פתרון לארגוני ביג-דטה

המרכז הלאומי הישראלי לרפואה מותאמת אישית (G-INCPM) הוקם ב-2014 כדי לבצע מחקרים ביו-רפואיים בתחום המתפתח של רפואה מותאמת אישית. מנהל מערכות המידע במכון המחקר, שרון דהן, אמר שעבור לקוח כדוגמת המכון לרפואה מותאמת אישית שיש לו צורך ביכולות ניהול ביג דטה, זהו פתרון יעיל, מהיר וחסכוני. "מחירי הדטה סנטר הרגילים היו גבוהים, כמו גם עלויות התחזוקה, וחיפשנו פתרון שיתאים לצרכים המדויקים שלנו. מבחינתי זה סוג של ענן פרטי המאפשר למכון עצמאות ויכולות חדשות שלא היו לו עד היום".

חברת יבמ ושניידר אלקטריק משתפות פעולה כבר למעלה מעשור בתחומים כגון מרכזי נתונים, טכנולוגיית מעקב ופיקוח ושירותי המשכיות עסקית. מנהל חטיבת APC בשניידר אלקטריק, דורון קרופמן,  אמר באירוע כי הוא צופה שבקרוב נראה את הפיתרון הייחודי הזה משולב בעשרות פרויקטים נוספים בארץ. "אני מאמין שהיעילות המוכחת והביצועים הגבוהים של הדטה סנטר במכון וייצמן יסייעו בקידום תהליכים ופרויקטים דומים בארגונים המתמודדים עם הצורך במחשוב עתיר ביצועים, בעל שרידות גבוהה וטווח הרחבה גמיש במיוחד".

מנהל תחום שירותי דטה סנטר והמשכיות עסקית ביבמ, רועי פולניקוויאט, אמר שאופי הפתרון מאפשר לתכנן, לבנות ולספק את הדטה סנטר בזמן קצר משמעותית בהשוואה לתהליך הקמת דטה סנטר קונבנציונלי. "יבמ סיפקה מעטפת מתודולוגית שלמה לפרויקט, משלב תכנון הפתרון ועד ליישום הגירת מערכות ה-IT למכולה והעלאתה לייצור".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טכנולוגיות מידע , מחשבים ומערכות משובצות