UIMWIN פיתחה מדפסת תלת-מימד בעלת ראשים מתחלפים

4 אפריל, 2016

החברה מעוספייא פיתחה פלטפורמה של מערך XYZ מבוקר וראשי ייצור מתחלפים, דוגמת מערך הזרקת פלסטיק, הזרקת שוקולד, וראש כירסום ההופך את הפלטפורמה למכשיר CNC

הפלטפורמה מבוססת על מערך XYZ מבוקר, וראשי ייצור מתחלפים, דוגמת מערך הזרקת פלסטיק, הזרקת שוקולד וראש כירסום ההופך את הפלטפורמה למכשיר CNC

ראשי הייצור המתחלפים במדפסת של UIMWIN
ראשי הייצור המתחלפים במדפסת של UIMWIN

חברה ישראלית קטנה ולא מוכרת פיתחה תפישה חדשה של מדפסות תלת-מימד המאפשרת לספק ראשי ייצור שונים לפלטפורמה אחת, ועל-ידי כך לבצע פעולות ייצור חדשות לחלוטין החורגות מההגדרה הקלאסית של ייצור תוספי (Additive Manufacturing). המדפסת החדשה נחשפה היום לראשונה במהלך תערוכת Cleantech 2016 בירושלים.

המנכ"ל שי אייל
המנכ"ל שי אייל

חברת UIMWIN מעוספייא שבכרמל הוקמה לפני כשנה וחצי על-ידי מומחי הייצור מהתעשייה דימא לוקשין ומיכאל רוגינסקי, ועל-ידי היזם שי אייל, המשמש כמנכ"ל החברה. על-פי התפישה של החברה, מדפסת תלת-מימד בנויה ממערך XYZ מבוקר ומראש הדפסה.

החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת להחליף את ראש ההדפסה בקלות, כדי לייצר מוצרים שונים מאוד אחד מהשני ברזולוציה של 100 מיקרון מבלי להחליף את המדפסת.

עד היום היא פיתחה שני ראשים: ראש להדפסת תלת-מימד של חלקי פלסטיק, וראש כירסום, המאפשר לה לתפקד כמערכת CNC עבור חלקי פלסטיק.

בימים אלה היא מפתחת ראש הדפסה ייחודי ומפתיע: שוקולד. הוא יאפשר למעדניות ולחובבי ממתקים לייצר מוצרי שוקולד חדשים, לעטר עוגות בפסלי וכתובות שוקולד ועוד. המנכ"ל שי אייל סיפר ל-Techtime שהחברה השלימה את האבטיפוס הראשון רק לפני כחצי שנה, וכבר הספיקה למכור מערכות לאינטל, אלביט, אוניברסיטת תל-אביב והטכניון. "כעת אנחנו מתכננים ראשים חדשים, הכוללים גם חיישנים".

UIMWIN-PRINTER

מבחינת התשתית האלקטרונית, מערך הבקרה של האבטיפוס הראשון מבוסס על כרטיס Arduino. כיום החברה מפתחת מערכת בקרה חדשה שגם היא מבוססת על Arduino, אולם כוללת סביבה מערכת בקרה שהחברה מפתחת אשר תשפר את הביצועים ותאיץ את תהליך הייצור. מאחורי הפלטפורמה ניצבים כמה חידושים נוספים. החברה פיתחה תוכנה המכינה להדפסה כל קובץ תלת-מימדי, כדי לאפשר ייצור פשוט בלחיצת כפתור.

במקביל, התוכנה מכילה פרופילי עבודה ייעודיים לחומרי פלסטיק שונים, המאפשרים גם למפעילים לא מומחים להפעיל את המדפסת. מעניין לציין שהתפישה שלפיה סוג המוצר נקבע על-ידי ראש ייצור מתחלף, מאפשרת לחברה להיכנס בעתיד גם לתחומים חדשים, כמו למשל ייצור חלקי מתכת באמצעות ראש המכיל מכשיר לייזר ומגש עבודה לאבקת מתכת.

לדברי אייל, החברה נמצאת כעת בשלב ההיערכות לקראת ייצור המוני ונמצאת בין השאר במשא ומתן עם חברת פלקסטרוניקס. "המטרה שלנו היא לצמוח אורגנית באמצעים שלנו, ורק אחר-כך לחשב על גיוס הון וצירוף משקיעים", אמר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות