יוניספקטרל גייסה 7.5 מ' ד' לפיתוח חיישן מולטי-ספקטרלי

5 אפריל, 2016

הגיוס הובל על-ידי קרן JVP. החבגרה מפתחת חומרה וטכנה שיאפשרו לממש צילום מולטי-ספקטרלי במוצרי צריכה דוגמת סמארטפונים ואבזרים ניידים

הגיוס הובל על-ידי קרן JVP. החבגרה מפתחת חומרה וטכנה שיאפשרו לממש צילום מולטי-ספקטרלי במוצרי צריכה דוגמת סמארטפונים ואבזרים ניידים

UNISPECTRAL

חברת הסטארט-אפ הישראלית יוניספקטרל (Unispectral) השלימה היום על השלמת גיוס הון ראשון בהיקף של 7.5 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי קרן JVP והשתתפו בו גם קרנות ההשקעה של בוש (Robert Bosch Venture Capital), סמסונג (Samsung Catalyst Fund) וקרן החדשנות מומנטום של אוניברסיטת תל אביב.

הגיוס מיועד לסייע לחברה לפתח מצלמה דיגיטלית חדשנית הכוללת יכולות חישה מורכבות. חברת יוניספקטרל הוקמה השנה (2016) ומפתחת את החומרה והתוכנה של חיישן היפר-ספקטרלי המיועד למגוון שימושים בשוק הצרכני. החיישן מבודד את האור הנקלט בגלאי מובנה למאות גוונים, ומסוגל לנתח את תכונות החומר המצולם.

החיישן ההיפר-ספקטרלי מיועד למגוון יישומים במגוון תחומים, משילוב בפריטים לבישים, יישומים רפואיים, אינטרנט של הדברים (IoT), יישומים חקלאיים, תעשייתיים ועוד. הטכנולוגיה תאפשר להבחין בתכונות חומרים שונים, בין אם הינם מוצקים, נוזליים ואף גז. במקרים מסויימים החיישן אף יוכל לזהות את רמת הטריות של ירק על המדף. 

הטכנולוגיה של יוניספקטרל מבוססת על שבע שנות מחקר אשר בוצעו באוניברסיטת תל אביב ומומנה החל משנת 2014 באמצעות השקעה של כחצי מיליון דולר של קרן החדשנות הטכנולוגית "מומנטום". מנכ"ל החברה, רמי פייג, אמר: "אנו ממציאים את המצלמה הדיגיטלית הקומפקטית הראשונה בעולם, שהינה בעלת יכולות צילום וחישה ספקטרלית מתקדמת. היא תמצב אותנו כמי שמובילה מגמה עולמית של מעבר מראייה אנושית לראייה ממוחשבת".

 

 

יוניספקטרל הוקמה על-ידי צוות יזמים מנוסה: פרופ׳ דוד מנדלוביץ שפירסם כ-200 מאמרים, רשם מעל 40 פטנטים, ונחשבל יזם סדרטי מצליח מאוד. ד"ר אריאל רז שבמהלך עבודת הדוקטורט שלו פיתח את הפטנטים המהווים את הבסיס המדעי לפיתוח הטכנולוגי בחברה. ועל-ידי המנכ"ל רמי פייג (אל"מ במיל'), שניהל את המחלקה הטכנולוגית של חיל המודיעין והינו חתן פרס בטחון ישראל הניתן עבור חדשנות טכנולוגית בעלת תרומה משמעותית לביטחון המדינה).

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות