פורסייט (לשעבר מגנא) במו"מ להשקעה ב-RailSafe

10 אפריל, 2016

פורסייט הוקמה בינואר השנה בעקבות מיזוג בין השלד הבורסאי 4Eyes וחברת Magna BSP. חברת RailSafe מפתחת חיישן המזהה עצמים על מסילת הרכבת ממרחק גדול למניעת התנגשות

פורסייט הוקמה בינואר השנה בעקבות מיזוג בין השלד הבורסאי 4Eyes וחברת Magna BSP, ומתמקדת בתחום מערכות ההתראה לנהג. חברת RailSafe מפתחת חיישן המזהה עצמים על מסילת הרכבת ממרחק גדול למניעת התנגשות

מערכת ההתראה של רייל-סייפ מפותחת בשיתוף עם רכבת ישראל
מערכת ההתראה של רייל-סייפ מפותחת בשיתוף עם רכבת ישראל

חברת פורסייט (ForeSight) מהרצליה, העוסקת בפיתוח מערכות להתראה ומניעה של תאונות דרכים, נמצאת במשא ומתן מתקדם להשקעה בחברת Railsafe, המפתחת מערכת ראשונה מסוגה המספקת התרעה מוקדמת לנהג הקטר מפני התנגשות אפשרית במכשולים על גבי מסילת רכבת. הפרוייקט מתבצע בשיתוף עם רכבת ישראל. לא נמסרו פרטים על גובה ההשקעה המתוכנן ועל טיב ההסכם בין שתי החברות.

המערכת של Railsafe מבוססת על מצלמה תרמית וטכנולוגיה לעיבוד תמונה, ומסוגלת לזהות עצמים המצויים על גבי מסילת הרכבת ממרחק של יותר מ-1,500 מטר בכל תנאי מזג האוויר והראות ירודים. המערכת מזהה את העצם, מסווגת אותו ומספקת לנהג הקטר התראה מוקדמת המאפשרת לו לבלום את הרכבת ולמנוע פגיעה בעצם או התנגשות קטלנית.

חברת Railsafe חתמה ב-2015 הסכם שיתוף פעולה עם רכבת ישראל, שבמסגרתו רכבת ישראל תסייע לפתח את המערכת ולערוך בה ניסויים וגם להטמיע בסופו של דבר את המערכות המוגמרות ברכבות שלה. הרכבת נכנסה לפרוייקט במטרה לשפר את בטיחות הנסיעה של הרכבות ולצמצם את מספר תאונות הרכבת.

שוק של יותר מ-150 מיליארד דולר

חברת פורסייט הוקמה באמצעות מיזוג בין חברת 4Eyes, שעסקה בגלגוליה השונים בתחום הנדל"ן ולאחר מכן בתחום ההשקעות בשוק ההון, ובין חברת Magna BSP מפרק התעשיות רותם שליד באר-שבע, שפיתחה מכ"ם אלקטרו-אופטי לאבטחה היקפית עבור השוק הביטחוני בארץ ובעולם.

עסקת המיזוג אושרה ביולי 2015 והושלמה בינואר השנה, ובמסגרתה מונה בעליה של חברת מגנ"א, חיים סיבוני, למנכ"ל החברה החדשה. במתכונתה הנוכחית עוברת פורסייט להתמקד בפיתוח מערכות מתקדמות לסיוע והתראה לנהגים כדי למנוע תאונות דרכים. למעשה, באמצעות העיסקה נכנסה מגנא לשלד הבורסאי של פורסייט והחלה להיסחר בבורסה של תל-אביב.

פורסייט מפתחת כעת שלוש מערכות עיקריות: מערכת בקרת צמיגים, מערכת המתריעה בפני נהגים המגלים סימני הירדמות, ומערכת בלימה אוטונומית. ככל הנראה הכוונה להשקיע ב-RailSafe נועדה להרחיב את השוק של פורסייט. בחודש פברואר השנה השלימה פורסייט פיתוח וניסוי בגרסת אלפא של מערכת ראשונה מסוגה בעולם למניעת תאונות שרשרת. בעקבות הצלחת הניסוי, החלה החברה במגעים עם מספר חברות בתחום הרכב.

המערכות של חברת פורסייט מתבססות על האלגוריתמים וטכנולוגיית התלת-מימד שפיתחה מגנ"א. הפיתוח העיקרי של מגנ"א הוא מכ"ם אלקטרו-אופטי פסיבי להגנה היקפית על גבולות ומתחמים,דוגמת שדות תעופה, בסיסים צבאיים ובתי כלא. הטכנולוגיה מבוססת על עיקרון הסטריאוסקופיה, שבו נעשה שימוש בצמד מצלמות המכסה את אותו תא שטח, וזאת כדי לספק תמונה תלת מימדית פנורמית.

המערכת כוללת גם תוכנה ייחודית לגילוי מטרות וסינון התרעות שווא. חברת פורסייט מתעננת להתאים את הטכנולוגיה לשוק מערכות הבטיחות למניעת תאונות דרכים, שוק רחב הרבה יותר. להערכת חברת המחקר Markets&Markets, שוק מערכות הבטיחות לכלי רכב הגיע בשנת 2015 להיקף של כ-93 מיליארד דולר. השוק צפוי לצמוח בשיעור משוקלל של כ-10% ולהגיע בשנת 2020 להיקף של כ-152.5 מיליארד דולר. זאת, בשל הגידול המתמיד במספר כלי-הרכב במדינות כגון סין, הודו, מקסיקו וכמובן אירופה וצפון אמריקה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אלקטרואופטיקה , חדשות , תעופה וביטחון