הטכנולוג של זיילינקס: "2016 היא שנת ה-16 ננומטר"

10 אפריל, 2016

בראיון בלעדי ל-Techtme, הסביר הטכנולוג הראשי של Xilinx, איוו בולסנס, מדוע החברה מתרחקת משוק ה-IoT, איזה פער היא פתחה מול אינטל/אלטרה ומדוע היא מתמקדת השנה דווקא ב-16 ננומטר

בראיון בלעדי ל-Techtme, הסביר הטכנולוג הראשי של Xilinx, איוו בולסנס, מדוע החברה מתרחקת משוק ה-IoT, איזה פער היא פתחה מול אינטל/אלטרה, מדוע היא מתמקדת השנה ב-16 ננומטר ומי יספק את המקפצה לדור רכיבי ה-7 ננומטר

איוו בולסנס. "לכל אחד בישראל יש דעה נחרצת והוא רוצה להביע אותה"
איוו בולסנס. "לכל אחד בישראל יש דעה נחרצת והוא רוצה להביע אותה"

הטכנולוג הראשי של חברת זיילינקס (Xilinx), איוו בולסנס, היה אחד מהדוברים המרכזיים בסמינר השנתי של זיילינקס ישראל שנערך בשבוע שעבר ברמת-גן. הוא נפגש עם Techtime כדי להסביר מה צפוי להתרחש בשוק הרכיבים המיתכנתים בתקופה הקרובה. בולסנס: "ה-FPGA מאפשר לנו לשחרר את הלקוח מהצורך להתמודד עם בעיות ייצור ברמת השבב. אנחנו נותנים למפתחים יכולת בנייה מהירה וזולה של רכיבי SoC גדולים".

Tectime: אז מדוע השוק נשאר תקוע סביב ה-5 מיליארד דולר בשנה?

בולסנס: "מספר רכיבי ה-FPGA הנמצאים בשימוש בתעשייה צומח בקצב מעריכי, אבל במקביל בוצעו הפחתות דרמטיות במחיר. התוצאה היא שלא רואים צמיחה גדולה מאוד במנוחי מכירות, למרות שאם בודקים את מספר השערים הלוגיים שבשימוש הלקוחות, מגלים שהוא צמח בשיעור גדול מאוד. העברנו את היתרונות ללקוחות".

מה הם מנועי הצמיחה המרכזיים של שוק הרכיבים המיתכנתים?

XILINX-BOX"שוק הדטה סנטר חשוב מאוד עבורנו. הוא משתנה במהירות בזכות האימוץ של טכנולוגיות לימוד מכונה ורשתות נוירוניות הנעשות חשובות מאוד בתפעול מרכזי נתונים. הן דורשות טיפול במידע תוך כדי תנועה (Data Flow Operations), שהיא משימה המתאימה מאוד ל-FPGA.

"מהפיכת הביג דטה דורשת שימוש בהרבה יותר חוכמה בתוך אבזרי איחסון המידע עצמם, בלא לפגוע בקצב תעבורת הנתונים ממערכת האיחסון ואליה. תחום נוסף הדוחף את שוק ה-FPGA הוא התרחבות השימוש במערכות תקשורת חדשות מסוג NFV ו-SDN. גם שם יש חשיבות מיוחדת לחישובים בנתונים זורמים, והרבה לקוחות מעדיפים FPGA על-פני CPU".

אתם מתכננים לפתח רכיבים ייעודיים לשווקים האלה?

"אני מצפה שבתחומים מסויימים נתחיל לראות ספציאליזציה של המוצרים שלנו. בתחום כמו נטוורקס, עיבוד וידאו, פונקציות Codec לווידאו ודברים דומים. אנחנו מכנים את התחומים האלה בשם Domains, ויש לצפות שנראה יותר רכיבים המיועדים לדומיינים תעשייתיים מוגדרים. לאחרונה, למשל, הכרזנו על פלטפורמת 16 ננומטר הממוקדת בווידאו, ופלטפורמה לתקשורת קווית. אני מצפה שהתהליך הזה יימשך".

מה מצבכם בתחום ה-16 ננומטר?

"השנה אנחנו ממוקדים בהשקת המוצרים שלנו בתהליך ייצור של 16 ננומטר. יש לנו חלון הזדמנויות שנובע מכך שאינטל ואלטרה נתקלות בקשיים בייצור רכיבי FPGA בגיאומטריה של 14 ננומטר. הדבר מאפשר לנו להקדים אותן עם הגיאומטריה של 16 ננומטר. לדעתנו, אנחנו מקדימים אותן בפער של שנה לפחות. לכן, אנחנו מתמקדים השנה בביצוע, כדי לוודא שאנחנו מנצלים את ההזדמנות".

כיצד הצלחתם להקדים את אינטל/אלטרה?

"אנחנו עובדים מול חברת TSMC אשר מייצרת את הרכיבים שלנו. לדעתי, TSMC נחושה להיות החברה המובילה בעולם בתחום ייצור השבבים ועל-פי הערכות שונות היא השקיעה ב-2015 יותר הון מאינטל בתשתית הייצור והטכנולוגיה שלה. לכן גם החלטנו לדלג על טכנולוגיית 10 ננומטר ולעבור ישירות ל-7 ננומטר כטכנולוגיה הבאה שלנו. חברת TSMC הודיעה שהיא מתכננת להתחיל לייצר רכיבי 7 ננומטר כבר בשנת 2017, והיא בטוחה מאוד ביכולת שלה. אנחנו סומכים על TSMC שהיא מסוגלת לעמוד ביעד".

כיצד אתם מושפעים משוק האינטרנט של הדברים?

"שוק אבזרי הקצה בתחום האינטרנט של הדברים (IoT) יהיה אכזרי מאוד ויאופיין בתחרות מחירים קשוחה. לכן החלטנו להתמקד במגזר התעשייתי, המכונה I2oT. זהו קיצור של Industrial Internet of Things, והוא קשור לתפיסת התעשייה החכמה והמקושרת Industry 4.0. השוק הזה דורש יכולות מיוחדות כמו יציבות גדולה מאוד, מערכות אמינות מאוד, מערכת אבטחה חזקה, יכולת התחברות ישירה לדטה סנטר ויכולות נוספות שיש לנו.

"כך למשל, משפחת MPSoC  Zynq UltraScale, מספקת רכיבים מיתכנתים מרובי-מעבדים הראשונים בתעשייה (מיוצרים מטרנזיסטורי FinFET ב-16 ננומטר). הרכיבים האלה תוכננו לעמוד בצרכים של מערכות משובצות ליישומים כמו ראיית מכונה ביישומים תעשייתיים, פיקוח, השגחה ומעקב ומערכות סיוע לנהג מתקדמות (ADAS). עבור האינטרנט התעשייתי של הדברים היא מספקת פתרון לאגירת מידע, ניהול דיאגנוסטיקה בזמן אמת ויכולת קבלת החלטות. תחום ה-I2oT נמצא קרוב מאוד לסביבה הטבעית שלנו, ולדעתנו שם נמצאות ההזדמנויות הגדולות".

זהו הביקור הראשון שלך בישראל?

"לגמרי לא. אני מבקר כאן הרבה מאוד פעמים. תפקיד ה-CTO דורש הבנה עמוקה מאוד של צורכי הלקוחות ומה הם רוצים שנספק להם, ובישראל מקבלים הרבה מאוד מידע מהסוג הזה. לכולם יש כאן דעה מוצקה וכולם רוצים להביע אותה. לכן הביקורים בישראל תמיד מעוררים הרבה מאוד רעיונות ומחשבות ועיסוק בשאלות כמו היכן יכולה להיות ההזדמנות הבאה של הטכנולוגיה שלנו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: featured