קואלקום ישראל מפתחת חיישן אולטרא סאונד לבדיקת טביעת אצבעות במכשירי סמארטפון

18 אפריל, 2016

החיישן המהפכני מבוסס על טכנולוגיה של Epos מהוד השרון שנמכרה לקואקלום. הוא מוסתר מתחת לצג ומסוגל למדוד פרמטרים פיסיולוגיים שיודעים לקבוע האם הנבדק הוא אדם חי או לא

החיישן המהפכני מבוסס על טכנולוגיה של Epos מהוד השרון שנמכרה לקואקלום ב-2012. הוא מוסתר מתחת לצג הזכוכית ומסוגל למדוד פרמטרים פיסיולוגיים שיודעים לקבוע האם הנבדק הוא אדם חי או לא

בדיקת חיישן האולטרא סאונד בקואלקום ישראל
בדיקת חיישן האולטרא סאונד בקואלקום ישראל. צילום: Techtime

חברת קואלקום ישראל (Qualcomm) מפתחת חיישן מסוג חדש לבדיקת טביעות אצבע במכשירים סלולריים, המבוסס על שימוש בגלי קול מסוג אולטרא סאונד. מדובר בחיישן הראשון בעולם לבדיקת טביעות אצבע המבוסס על גלי קול. במהלך ביקור של Techtime במעבדות הפיתוח של קולאקום באזור התעשייה מת"ם בחיפה, הוצגה היכולת של החיישן להתגבר על נסיונות זיוף באמצעות לבישת כיסוי דמוי טביעת אצבע: קרינת האולטרא-סאונד עוברת דרך חומרים ויודעת לזהות מה הן רקמות גוף אמיתיות.

פיתוח החיישן החדש הוא אחת מהתוצאות של רכישת חברת Epos מהוד השרון, שנמכרה לקואלקום בשנת 2012. החברה פיתחה טכנולוגיית אולטרא-סאונד כאמצעי להזנת מידע למחשב בכלים דוגמת סטילוס ומחוות. החיישן החדש מיועד להיות מוסתר מתחת לכיסוי המכשיר. הוא יכול לעבוד מאחורי כיסוי זכוכית או אלומיניום ולא להיות גלוי לעין. הדבר משתלב עם המגמה ארוכת הטווח בתעשיית הסמארטפונים, להגיע למצב שבו כמעט כל שטח המכשיר משמש כצג, וכל אמצעי העזר מצויים מתחתיו.

בניגוד לחיישני טביעת האצבע הנפוצים היום, החיישן המהפכני עמיד בפני מים, שמן ולכלוך ואינו דורש מהמשתמש לנקות את הידיים כדי להשתמש בו. אחת מהתכונות המיוחדות של החיישן החדש היא יכולת לזהות מצב שבקואלקום מכנים בשם Liveness (חיות). מכיוון שחיישן האולטרא סאונד קולט פרמטרים פיסיקליים שונים של האצבע, ולא רק את מבנה טביעת האצבעות, הוא יכול לנתח את המידע ולקבוע האם האצבע שייכת לאדם חי או לא. בישראל, אגב, מפתחים גם את התוכנה לזיהוי סימני החיים של המשתמש.

מנכ"ל קואלקום ישראל, אריק מימרן
מנכ"ל קואלקום ישראל, אריק מימרן

לדברי מנכ"ל חברת קואלקום ישראל, אריק מימרן, לתכונת זיהוי החיות יש יתרון נוסף: "כיום ניתן לגנוב סמארטפון ולחלץ ממנו את טביעת האצבע כדי לפרוץ לשירותים מוגנים אחרים, כמו עמדות בנקט מוגני טביעת אצבע. דבר זה לא יהיה ניתן לביצוע באמצעות החיישן החדש".

האם השלב הבא הוא מעבדה רפואית אישית?

התכונה הזו מלמדת שני דברים חשובים: הראשון הוא שככל הנראה קואלקום מתכננת להיכנס באמצעותו לשווקים חדשים שאינם קשורים בהכרח לטלפונים ניידים. האפשרות השנייה קשורה בפרמטרים נוספים שניתן למדוד באמצעות החיישן, כמו למשל דופק או לחץ דם. הפוטנציאל המרתק נעוץ בעובדה שכאשר יושלם הפיתוח, והחיישן יוכל לספק פרמטרים פיסיולוגיים רבים ברמת אמינות סבירה, ניתן יהיה להשתמש במכשיר הנייד ביישומי מעבדה רפואית אישית.

הערכה לבדיקת החיישן, ביחד עם טביעות אצבע מזוייפות (למטה מימין)
הערכה לבדיקת החיישן, ביחד עם טביעות אצבע מזוייפות (למטה מימין)
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , חדשות , טאבלט וסמארטפון , מכשור רפואי