Nano Dimension פיתחה שיטה לביצוע סינטור ומיצוק בייצור מיידי של מעגלים מודפסים

20 אפריל, 2016

המבנה המולקולרי הייחודי של הדיו הננו-מטרי שפיתחה החברה, מאפשר לטפל בו-זמנית גם במוליכים החשמליים וגם בחומרי הבידוד הפולימריים. הדבר עשוי להאיץ את תהליך ההדפסה ולהוזיל עלויות

המבנה המולקולרי הייחודי של הדיו הננו-מטרי שפיתחה החברה, מאפשר לטפל בו-זמנית גם במוליכים החשמליים וגם בחומרי הבידוד הפולימריים. הדבר עשוי להאיץ את תהליך ההדפסה ולהוזיל עלויות

חלקיקי הכסף בדיו המוליך ש ננו דיימנשן
חלקיקי הכסף בדיו המוליך ש ננו דיימנשן

יצרנית מדפסות התלת-מימד Nano Dimension מפארק המדע שבנס ציונה/רחובות ממשיכה לשכלל את השיטה החדשנית שלה להדפסה תלת-מימדית של מעגלים אלקטרוניים מודפסים (PCB). החברה הגישה למשרד הפטנטים האמריקני בקשה לרישום פטנט על שיטה מהפכנית שבה פעולות הסינטור (Sintering) והמיצוק (Curing) של הדיו מתבצעות באופן סימולטני ובאותה מערכת, כדי לייעל ולהאיץ את תהליך הדפסת המעגלים.

Nano Dimension פיתחה את מדפסת ה-DragonFly, המאפשרת הדפסה ישירה של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים באמצעות טכנולוגיית הדפסה תלת-מימדית. התהליך מבוסס על שימוש בחומרים פולימריים לייצור שכבות הבידוד, ועל דיו המבוסס על ננו-חלקיקי כסף לייצור המוליכים החשמליים..

בדרך כלל, תהליך הסינטור של החומר, המתבצע באמצעות קרן לייזר, ותהליך המיצוק של החומר, המתבצע באמצעות חימום, נעשים בנפרד ובמספר מערכות מכניות נפרדות ומורכבות, מה שמסרבל את תהליך ההדפסה. על פי השיטה החדשה של ננו-דיימנשן, שני התהליכים הללו מתבצעים באופן סימולטני ובאותה מערכת, מה שהופך את תהליך ההדפסה למהיר ויעיל יותר, משפר את תפקוד המערכות ומאפשר למזער חלק מהרכיבים. השיטה החדשה אמורה בסופו של דבר גם להוזיל את עלויות ייצור המעגלים.

השילוב בין שני התהליכים מתאפשר הודות למבנה המולקולרי והכימי של הדיו הננו-מטרי שפיתחה ננו-דיימנשן. בתהליך החדש, החלקיקים המצויםי בדיו המוליך החשמלי, סופגים את קרני האנרגיה שמפיקה המערכת, מה שיוצר חום גבוה אשר גורם להתכת חלקיקי הכסף, ובסופו של דבר נוצרת שכבה מתכתית אחידה. במקביל, הדיו המבודד, המגיב לאור, גם כן סופג את הקרינה שמפיקה מערכת האינטגרציה של המדפסת ומתמצק באופן מיידי. לאחר המיצוק, החומר המבודד מציג תכונות של חוזק מכני והתנגדות תרמית גבוהה.

NANO-DIMENSION
מדפסת ה-PCB של ננו-דיימנשן

פורצת דרך בתחום הדפסת המעגלים האלקטרוניים

בקשת הפטנט הנוכחית מצטרפת לפיתוח נוסף שעליו הגישה ננו-דיימנשן בקשה לרישום פטנט לפני שבועות אחדים. במסגרת הפיתוח, מדפסת התלת-מימד של ננו-דיימנשן עושה שימוש בדיו הננומטרי המוליך כדי ליצור שכבת הגנה לאורך כל המעגל המוליך, מה שעשוי להפחית את אובדן ההספק במעגל וגם למזער את מימדיו הכוללים.

ננו-דיימנשן, שנוסדה ב-2012, הודיעה בשנה אחרונה על שורה מרשימה של פיתוחים ושיתופי פעולה, המציבים אותה בעמדת יתרון בתחום המתפתח של הדפסת תלת-מימד של מעגלים מודפסים. בחודש שעבר הודיעה ננו-דיימנשן כי תשתף פעולה עם חברת שירותי הייצור המיידי Fathom מסן פרנסיסקו, במטרה לקדם את הפיתוח המסחרי של מדפסת DragonFly 2020 3D, ולהתחיל לשווק אותה בעמק הסיליקון ובחוף המערבי.

בעקבות ההודעה על הפטנט החדש עלתה מניית ננו-דיימנשן (סימול: NNDM), הנסחרת במקביל בבורסה בתל אביב ובנסד"'ק, ב-2.6% ל-7.89 דולר. בחודש האחרון עלתה מניית החברה בשיעור כולל של 6%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , חדשות , ייצור וקבלנות משנה