Lam Research מדווחת על הכנסות טובות מהמצופה

21 אפריל, 2016

החברה, אשר מייצרת ציוד לייצור שבבים, רכשה לאחרונה את חברת KLA-Tencor, המעסיקה כ-500 עובדים בישראל

החברה, אשר מייצרת ציוד לייצור שבבים, רכשה לאחרונה את חברת KLA-Tencor, המעסיקה כ-500 עובדים בישראל

LAM RESEARCH

עונת הדו"חות הרווח נמשכת במלוא הקיטור בוול-סטריט, מה שמאפשר לנו לקבל הצצה עדכנית על מצב העסקים במגזרי ההיי-טק השונים. חברת Lam Research, המייצרת מערכות
מתקדמות לייצור מוליכים למחצה, התעלתה מעל הציפיות של האנליסטים ודיווחה על הכנסות של 1.31 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2016, ירידה של 6% לעומת ההכנסות ברבעון הרביעי של 2015.

מיזוג KLA יושלם במחצית השנה

המבנה של טרנזיסטור FinFET
המבנה של טרנזיסטור FinFET

הרווח הנקי של החברה הסתכם ב- 143.5 מיליון דולר. החברה צופה כי ההכנסות ברבעון השני יעמדו על 1.45-1.6 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה במסחר בנסד"ק בכ-15% ב-12 החודשים האחרונים.

נשיא ומנכ"ל החברה, מרטין אנסטייס, אמר ששיתוף הפעולה הצמוד עם הלקוחות, "סייע לנו לקדם טכנולוגיות ליבה כמו ארכיטקטורת תלת-מימד ותהליכי ייצור רב-שכבתיים. אנו צופים כי המיזוג שלנו עם KLA-Tencor יושלם באמצע השנה", אמר.

בארץ ממתינים במתח לקראת המיזוג, שכן חברת KLA-Tencor מפעילה במגדל העמק מפעל ייצור ומרכז פיתוח אסטרטגי המעסיקים כ-500 עובדים ומייצר מערכות בדיקה לתהליכי ייצור שבבים (מטרולוגיה). בימים האלה המרכז עובד על פיתוח מערכות בדיקה לייצור שבבים בגודל צומת של 5 ננומטר.

הכיבוש האסיאתי הושלם

בהיותה ספקית ציוד לתעשיית ייצור השבבים, הפילוח הגיאוגרפי של מכירות החברה מספק תמונת מצב על פריסת התעשייה העולמית. יותר ממחצית (54%) מהכנסות החברה הגיעו מלקוחות בטאיוואן (27%) ודרום קוריאה (27%). רק 7% מההכנסות הגיעו מלקוחות בארצות הברית ורק 4% מאירופה. ראוי לציין שהתפלגות דומה עולה מדוחות של חברות אחרות המייצרות ציוד לתעשיית השבבים, דוגמת QualiTau הישראלית.

באחת העסקאות הבולטות בתעשיית השבבים, רכשה לאם ריסרץ' רכשה בסוף 2015 את חברת KLA-Tencor תמורת 10.6 מיליארד דולר. מדובר בשתיים מהחברות הגדולות ביותר בענף פיתוח וייצור הציוד לתעשיית השבבים. מלבד הסינגריה בנתח השוק, שתי החברות מציעות טכנולוגיות משלימות. הציוד של לאם ריסרץ' קשור לתהליך האיכול (etching) של הפרוסות, ואילו הציוד של KLA-Tencor מסייע לזהות פגמים בשבבים לאחר חיתוך הפרוסות. הסינגריה הזו תסייע לחברה לתת מענה טוב יותר לסוגי שבבים כגון FinFET, מארזים רב שכבתיים ושבבי 3D NAND.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס