הדו"ח הרבעוני של קואלקום: ירידה של 19% במכירות

25 אפריל, 2016

מכירות קואלקום ירדו ל-5.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. התחזית לרבעון השני היא של 5.2-6 מיליארד דולר בלבד. IDC צופה האטה בקצב הצמיחה של שוק המובייל

מכירות קואלקום ירדו ל-5.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון. התחזית לרבעון השני היא של 5.2-6 מיליארד דולר בלבד. IDC צופה האטה בקצב הצמיחה של שוק המובייל

SNAPDRAGON

ההאטה בקצב הצמיחה בשוק המובייל העולמי נותן את אותותיו על חברת הסמיקונדקטור Qualcomm מסאן דייגו, המייצרת רכיבים לסמרטפונים. החברה דיווחה על הכנסות של 5.6 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2016, ירידה של 4% לעומת הרבעון הקודם וירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, וזאת לעומת 1.3 מיליארד דולר ברבעון הקודם.

הכנסות החברה מתבססות על מכירת שבבי סלולר (שהמוצר המוביל בהם הוא מעבד היישומים Snapdragon) ליצרניות סמארטפונים בכל העלום וממכירת רישיונות שימוש בטכנולוגיות שלה. בחברה שואבים עידוד מהרישיונות החדשים שחתמה החברה, בעיקר בסין, ובכלל זה ההסכם שחתמה באחרונה עם ענקית האלקטרוניקה הסינית Hisense, שבמסגרתו תוכל Hisense לפתח, לייצר ולמכור תמורת תמלוגים טכנולוגיות של קואלקום.

כמו-כן, החברה הגיעה להסכם פשרה עם LG, שאמור להניב לה, על פי ההערכות, תמלוגים בהיקף של כ-200 מיליון דולר בגין שימוש שעשתה LG בפטנטים של קוואלקום. "אנחנו שבעי רצון מהמשך ההתקדמות שלנו בתחום מתן הרישיונות, ובכלל זה ההסכמים החדשים שחתמנו באחרונה בסין ומפיתרון המחלוקת שלנו עם LG", אמר מנכ"ל החברה, סטיב מולנקופף. "יש ביקוש גובר למעבדי Snapdragon עבור המכשירים המובילים בשוק".

מרחב הצמיחה של המובייל העולמי הולך ומצטמצמם

גם התחזית לרבעון הבא אינה מעודדת: קואלקום צופה שמכירותיה לא יצמחו בהרבה, ויסתכמו בכ-5.2-6.0 מיליארד דולר בלבד ברבעון השני של 2016, על רקע ההיחלשות הצפויה בשוק המובייל. היקף המשלוחים ברבעון הבא צפוי להיות 185-195 מיליון יחידות, בהשוואה ל-225 מיליון משלוחים ברבעון השני אשתקד.

הנתונים של קואלקום מציירים תמונה עגומה למדי לגבי המגמות הנוכחיות בשוק המובייל. על פי חברת המחקר IDC, שוק המובייל צפוי לחוות השנה האטה בקצב הצמיחה ולצמוח בשיעור של 5.7% בלבד, בהשוואה ל-10.4% בשנת 2015. הדבר נובע בעיקר מן העובדה כי שוקי המפתח, כגון ארצות הברית, מערב אירופה וסין, נמצאים כבר במצב של רוויה וצפויים לצמוח בשיעור חד ספרתי עד 2020. במקביל, מאגר הלקוחות החדשים הולך ומצטמק ועיקר הרכישות הינם שדרוגים. פוטנציאל הצמיחה בשוק המובייל טמון כעת בשווקים מתפתחים כגון הודו ואינדונזיה, שם מספר המשתמשים הולך וגדל – אולם מחיר המכשירים הולך ויורד.

מוצר הדגל של החברה הוא מעבדי ה-Snapdragon, המוטמעים במכשירים של סמסונג, לנובו, אפל, Xiaomi  ועוד. עם זאת, בשוק גוברות ההערכות כי אפל עשויה לעבור בדגמי האייפון הבאים לשבבים תוצרת אינטל, מה שעשוי לפגוע קשות בהכנסות של קואלקום. כמו-כן, גם סמסונג מתכוונת להמשיך ולהרחיב את השימוש במעבדי היישומים שהיא מפתחת בעצמה, על חשבון המעבדים של חברת קואלקום.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס