המיזוג עם Freescale הקפיץ את מכירות NXP ב-38%

26 אפריל, 2016

בהשוואה למכירות המשותפות ערב המיזוג, יש ירידה של 11% במכירות. הגורמים העיקריים: חולשה בשוק הסמיקונדקטורס העולמי ובשוק המובייל

בהשוואה למכירות המשותפות ערב המיזוג, יש ירידה של 11% במכירות. הגורמים העיקריים: חולשה בשוק הסמיקונדקטורס העולמי ובשוק המובייל

ריק קלמר. "אנחנו בונים חברה מצויינת"
ריק קלמר. "אנחנו בונים חברה מצויינת"

היקף המכירות של יצרנית השבבים ההולנדית NXP צמח ברבעון הראשון של 2016 בכ-38.5%. אתמול דיווחה NXP לראשונה על התוצאות המאוחדות שלה הכוללות כם את מכירות חברת Freescale לשעבר. מכירות החברה ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.6 מיליארד דולר ברבעון הקודם ו-1.46 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת,  בשורה התחתונה רשמה NXP הפסד תפעולי נקי של 398 מיליון דולר, וזאת בעיקר בשל עלויות המיזוג עם Freescale, שהושלם רק בדצמבר באחרון.

NXP-CHIPהכנסות החברה ברבעון הראשון כוללות גם את ההכנסות של Freescale, ועל-כן זהו הדו"ח הראשון המלמד על היקף המכירות המצרפי של שתי החברות.

עם זאת, כאשר משקללים את התוצאות, הרי שהנתונים משקפים ירידה של כ-11% בהיקף ההכנסות בהשוואה לנתונים המקבילים אשתקד. בחברה מייחסים זאת לסימני ההיחלשות בשוק הסמיקונדטור ובתעשיית המובייל העולמית.

חטיבת HPMS דוחפת קדימה

נשיא ומנכ"ל NXP, ריצ'רד קלמר, אמר כי תהליך המיזוג בין שני הארגונים נמצא בעיצומו ומתנהל כהלכה. "אנחנו יוצרים חברה שתהיה בעמדה מצוינת מול שוקי היעד שלנו". החברה צופה כי ברבעון הבא ההכנסות יהיו בטווח של 2.29-2.39 מיליארד דולר, המייצגות עלייה של 3%-8% לעומת הרבעון הראשון.

חברת NXP היא ספקית הסמיקונדוקטור החמישית בגודלה בעולם (לא כולל חברות המייצרות שבבי זיכרון), ומספקת רכיבים לתעשיות התקשורת הדיגיטלית, הרכב והזיהוי הביטחוני. NXP מתמחה בפיתוח וייצור רכיבי HPSM – High Performance Mixed Signal, המשמשים בשורה רחבה של יישומים בתחום ה-IoT, המכונית המקושרת והמובייל, ובטכנולוגיית ה-NFC (תקשורת שדה קרוב), הצוברת תאוצה בתחומים חדשים ומתפתחים כגון קוראים מתוחכמים וביצוע תשלומים דיגיטליים ללא מגע.

מניית NXP מזנקת ב-7% עם פתיחת המסחר היום בנסד"ק
מניית NXP מזנקת ב-7% עם פתיחת המסחר היום בנסד"ק

הפעילות העסקית של החברה מחולקת לשתי חטיבות עיקריות. חטיבת ה-HPMS רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 1.9 מיליארד דולר, עלייה של 73% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ואילו חטיבת הפתרונות הסטנדרטיים רשמה הכנסות של 274 מיליון דולר, עלייה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. על-פי הערכות שונות בתעשייה, NXP מתכוונת למכור את חטיבת הפתרונות הסטנדרטיים שלה, וזאת בשל שולי רווח נמוכים ובשל השינוי האסטרטגי שעוברת החברה בעקבות המיזוג עם Freescale.

פחות מובייל, יותר רכב

אחד מהנתונים המעודדים בדו"ח הוא הזינוק שרשמה החברה בתחום הרכב. הכנסות NXP ממכירות רכיבים לתעשיית הרכב הסתכמו ב-808 מיליון דולר ברבעון הראשון, עלייה של 167% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת חשיבות אסטרטגית לענף הרכב, וזאת בשל הצמיחה של תחומים כגון המכונית המקושרת והרכב החכם. שוק הרכב היה אחד מהגורמים המרכזיים מאחורי רכישת Freescale, המתמחה בפיתוח וייצור מיקרו-בקרים לכלי רכב. מנגד, בהיותה ספקית ראשית של רכיבים למכשירים של אפל וסמסונג, החברה חשופה להיחלשות בשנה האחרונה בשוק המובייל העולמי.

מניית החברה בנסד"ק, איבדה במסחר אמש 1.2% מערכה, וזינקה היום בכ-7% עם פתיחת המסחר בנסד"ק. כעת נסחרת NXP לפי שווי שוק של כ-28.5 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס