i4drive ו-Richo היפנית יפתחו מערכת בטיחות לרכב

2 מאי, 2016

המערכות החדשות יתבססו על התוכנה של i4drive ועל החומרה והחיישנים של ריקו. שוק מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב צפוי להגיע לשווי של כ-78 מיליארד דולר בשנת 2020

המערכות החדשות יתבססו על התוכנה של i4drive ועל החומרה והחיישנים של ריקו. שוק מערכות הבטיחות המתקדמות לרכב צפוי להגיע לשווי של כ-78 מיליארד דולר בשנת 2020

הסמארטפון מספק שירותי בטיחות
הסמארטפון מספק שירותי בטיחות

חברת הסטארט-אפ i4drive ממודיעין תפתח מערכת בטיחות לרכב ביחד עם תאגיד האלקטרוניקה היפני Ricoh, שתתבסס על פתרונות התוכנה של i4drive ועל מערכות ההדמיה האופטיות של ריקו. המערכת תספק גם יכולות מגוונות של סיוע לנהג, רכב מחובר ויישומים של מידע בידורי לשיפור חוויית הנהיגה (Infotainment). פיתוח המוצר יתבצע במסגרת תוכנית שיתוף הפעולה ישראל-יפן, בתמיכת משרד המדען הראשי וארגון NEDO היפני.

עדי גורן, ממייסדי ומנכ״ל i4drive.
עדי גורן, ממייסדי ומנכ״ל i4drive.

שוק מערכות הבטיחות והסיוע לנהג (ADAS) גדל בצורה משמעותית בשנים האחרונות. על-פי חברת המחקר Mordor Intelligence, השוק הזה צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-28% ולהגיע לשווי של 78.1 מיליארד דולר עד לשנת 2020. "שיתוף הפעולה עם ריקו הוא עוד צעד חשוב עבור i4drive בהרחבת היצע המוצרים שלה לשווקים חדשים", אמר עדי גורן, ממייסדי ומנכ״ל i4drive.

חברת i4drive מפתחת יישומי בטיחות וסיוע לנהג בזמן אמת, המתבססים על ראייה ממוחשבת ואלגוריתמים של למידה עצמית. הפתרונות של I4drive מיועדים ליצרניות רכב ונהגים וכן מנהלי ציי רכבים וספקיות של שירותים שונים בתחום המכונית המחוברת. האפליקציות של i4drive מיועדות בראש ובראשונה לשיפור בטיחות הנסיעה ושיפור ביצועי הנהג, אך גם לתחום המידע הבידורי ברכב המקושר.

הסמארטפון יכול להיות אבזר בטיחותי

פתרונות התוכנה של i4drive ניתנים לשילוב במערכות חומרה שונות, כגון מכשירי סמארטפון ו-GPS, מצלמות הדמייה וחיישנים. האפליקציות של I4drive עושות שימוש במערכות הללו כדי לנתח בזמן אמת את מצב הנסיעה ולספק לנהג התרעות בנוגע לשמירת מרחק, ירידה לשוליים או סכנת התנגשות. למעשה, הן מאפשרות להשתמש בסמארטפון כאבזר בטיחותי המעבד את המידע ומפיק בתראות.

המערכת יודעת גם להשבית ולהפעיל את הסמארטפון בהתאם למצב הנסיעה. כך למשל, מעל מהירות מסוימת ובמצבי נסיעה מסוכנים כגון סיבוב חד או סכנת התנגשות, הסמארפון יושבת וכל שיחה נכנסת תיענה בהודעת טקסט אוטומטית. כמו-כן, המערכת יכולה גם לספק התראות בזמן אמת על סכנת התהפכות, החלקה או התנגשות, ולשתף נהגים אחרים במכוניות סמוכות הנמצאים בסכנה מיידית.

זהו שיתוף הפעולה המשמעותי הראשון של חברת i4drive, אשר הוקמה בשנת 2014 על-ידי עדי גורן, ששימש בעבר כמנכ"ל חברת Comsense, ראובן אולמנסקי, שהקים את קרן ההשעות Wadi Ventures וגם שימש בתפקיד בכיר באינטל, ומפכ"ל משטרת ישראל בדימוס דוד (דודי) כהן. החברה זכתה בפרס של 250 אלף דולר לאחר שהגיעה למקום השני בתחום התחבורה בתחרות החדשנות של חברת התקשורת Verizon, וכן נכללה ברשימת 100 הסטארפ-אפים המבטיחים של פורטל הטכנולוגיה Red Herring.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , טאבלט וסמארטפון