"בייצור עד 40,000 יחידות כדאי להתבסס על כרטיסי SoM"

8 מאי, 2016

סמינר הפתרונות המשובצים של Future Electronics ישראל שנערך בשבוע שעבר בהרצליה, הוקדש לפתרונות SoM ו-COM Express. נשיא SolidRan הציג את המודל הכלכלי החדש של תעשיית האלקטרוניקה

סמינר הפתרונות המשובצים של Future Electronics ישראל שנערך בשבוע שעבר בהרצליה, הוקדש לפתרונות SoM ו-COM Express. נשיא SolidRun הציג את המודל הכלכלי החדש של התעשייה, ואינטל חשפה את אסטרטגיית ה-IoT שלה

מודול Micro-SoM החדש של סוליד-ראן (מימין) על-גבי כרטיס Hummingboard
מודול Micro-SoM החדש של סוליד-ראן (מימין) על-גבי כרטיס Hummingboard

סמינר הפתרונות המשובצים שקיימה בשבוןע שעבר חברת Future Electronics בהרצליה, הטיל אור על ההתפתחות המהירה של שוק הכרטיסים ומודולי העיבוד המוכנים. מהנדס תמיכה ראשי לפתרונות מהקצה הגבוה בפיוטצ'ר ישראל, ישראל שם-טוב, אמר שהכנס מיועד לסייע לחברות ישראליות להיכנס לעולם של פיתוח מהיר באמצעות כרטיבסים ומודולי מחשבים.

ישראל שם-טוב
ישראל שם-טוב

שם-טוב: "הפיתוח מרכיבים נעשה מורכב מאוד. לעומתם, המודולים המוכנים מאפשרים ללקוחות להתמקד באתגרי האפליקציה ולהסתמך על יחידות החישוב שהם מקבלים מהמדף. נכנסנו לתחום הזה לפני כחמש שנים, וכעת אנחנו מתחילים לקצור את הפירות".

אורן בנישתי, מנהל שיווק אינטל אמבדד בישראל, היה גאה במיוחד על שיתוף הפעולה בין אינטל לבין SolidRun הישראלית: "הצגנו היום מעבדי Braswell כשהם מופיעים במתכונת של כרטיסי SoM שפותחו על-ידי חברת SolidRun הישראלית. אלה כרטיסים בגודל של 40 מ"מ על 53 מ"מ הכוללים מעבד אטום המסוגל לבצע עיבוד וידאו ברמה של 4K.

"הם עומדים תנאי טמפרטורה של תקן תעשייתי (מינוס 40 מעלות עד פלוס 85 מעלות צלסיוס) ומתאימים ליישומים כמו שילוט דיגיטלי, מערכות אוטומציה תעשייתית ועוד. אנחנו גם רואים שמשתמשים בו כ-IoT Gateway לאיסוף מידע מסנסורים באמצעות רשתות תקשורת כמו Wi-Fi ו-Bluetooth.

בנישתי: "החדשנות של סוליד-ראן היא ברמת האינטגרציה והמיזעור. אנחנו סיפקנו להם את תכנון הייחוס של לוח האם, והיא הצליחה למזער אותו באופן מאוד חדשני. פתרונות מהסוג הזה מייצרים הזדמנות גדולה מאוד מכיוון שהם מאפשרים לחברות שאין להן בסיס טכנולוגי רחב מאוד בתחום, להכניס חוכמה לתוך המוצרים שלהם, למשל יצרנית מקררים שרוצה".

נשיא חברת סוליד-ראן, קוסאי עומארי
נשיא חברת סוליד-ראן, קוסאי עומארי

המגמה הזו חשובה ביותר לחברת אינטל. בדיוק לפני שנה היא פתחה מעבדת IoT בחיפה, שהצליחה עד היום לתמוך בחברות ישראליות רבות בתחומי התעשייה, החקלאות והמסחר. האסטרטגיה של החברה מכוונת לאספקת פתרון IoT מלא, הכולל חומרה, תוכנה, חיישנים, חיבוריות ישירה לענן ואספקת פתרונות קוד המאפשרים להיכנס לתהליכי פיתוח מיידיים. בין השאר, היא פיתחה מערכת כוללת בשם Intel IoT Gatway Technology בשיתוף עם החברה הבת Wind River וחטיבת הסקיוריטי של אינטל (לשעבר מקאפי). לכן לחברה כמו סוליד-ראן יש חשיבות על-כך גדולה באסטרטגיה של אינטל.

חברה נוספת שהשתתפה בסמינר, Cognatec מגרמניה, הציגה כרטיסי COM Express לשימוש במוצרים תעשייתיים, מערכות מכשור רפואי, בכלי-רכב, פתרונות תחבורה ובתעשיית התעופה. קוגנאטק עוסקת בעיקר בכרטיסי COM ו-SoM סטנדרטיים, סוליד-ראן מתמרדת בעיקר בכרטיסים לא סטנדרטיים.

נשיא חברת סוליד-ראן, קוסאי עומארי, הסביר את התפישה של החברה: "המוצר כיום הוא לא חומרה, אלא פתרון מלא הכולל גם שירות וגם תוכנה. אנחנו נותנים פתרון לבעיית החומרה מסביב למעבד, ועוטפים את המורכבות באמצעות כרטיס Micro-SoM וערכת פיתוח. סוליד-ראן מפתחת כרטיסים גם למעבדי NXP ומארוול.

להערכתו, הפתרון הזה נכון יותר מבחינה עסקית לפיתוח מוצרים בסדרות ייצור קצרות ובינוניות, "ורק בסביבות 40 אלף  יחידות ומעלה יש כדאיות עסקית במעבר לפיתוח עצמי". הכרטיס החדש של סוליד-ראן נחשב למחשב ה-PC מבוסס ברזוול ארבע ליבות הקטן ביותר בעולם. החברה ביצעה תכנון מחודש של לוח האם המאפשר ליישם אותו באמצעות מעגל מודפס בעל ארבע שכבות בלבד, ולהפעיל אותו בטווח מתחים רחב מאוד של 9V-20V.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה