אחרי עוד רבעון שיא, TowerJazz היא כבר יצרנית השבבים השביעית בגודלה בעולם

9 מאי, 2016

רכישת מפעל הייצור של Maxim בסאן אנטוניו תרמה יותר מ-40 מיליון דולר לרווח הנקי. למרות ההאטה בצמיחת שוק השבבים, טאואר-ג'אז צופה הכנסות של 300 מיליון ברבעון הבא

רכישת מפעל הייצור של Maxim תרמה יותר מ-40 מיליון דולר לרווח. למרות ההאטה בצמיחת השוק השבבים, טאואר-ג'אז צופה הכנסות של 300 מיליון ד' ברבעון הבא

מפעל הייצור של טאואר במגדל העמק
מפעל הייצור של טאואר במגדל העמק

נמשכת התנופה של TowerJazz. לאחר שברבעון הקודם הציגה תוצאות ששיקפו הכנסות שנתיות של יותר ממיליארד דולר, יצרנית השבבים ממגדל העמק רשמה ברבעון הראשון של 2016 הכנסות שיא של 278 מיליון דולר, עלייה של 23% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ושל 9% בהשוואה לרבעון הקודם. ברבעון הבא צופה החברה הכנסות של 300 מיליון דולר.

לאחר שברבעון הראשון של 2015 רשמה החברה הפסד נקי של 73 מיליון דולר, החברה הציגה ברבעון האחרון רווח נקי של 66 מיליון דולר. עם זאת, יש לציין כי הרווח הנקי מגלם בתוכו את הערך של מפעל הייצור Maxim בסאן אנטוניו, טקסט, שאותו רכשה טאואר-ג'אז בסוף 2015. רכישת המפעל תרמה למעשה 41 מיליון דולר לרווח הנקי ברבעון הראשון. אם נחסיר סכום זה, הרווח הנקי עמד על 25 מיליון דולר, עלייה של 12% לעומת הרבעון הקודם.

עיסקת מאקסים התבררה כהצלחה

ראסל אלוונגר
ראסל אלוונגר

רכישת המפעל בסאן אנטוניו היווה חוליה נוספת בתהליך ההתרחבות של טאואר-ג'אז בשנה האחרונה. המפעל בסן אנטוניו מייצר שבבים בפרוסות סיליקון בקוטר של 8 אינטש, ורכישתו הגדילה את קיבולת הייצור של טאואר-ג'אז בכ-28,000 פרוסות סיילקון בחודש. במסגרת ההסכם, מחויבת חברת Maxim להמשיך ולרכוש מוצרים מהמפעל למשך 15 שנה. לטאואר-ג'אז יש כעת 6 מפעלי ייצור ברחבי העולם, מתוכם שני מפעלים הפועלים במגדל העמק בישראל.

מנכ"ל טאואר-ג'אז ראסל אלוונגר ציין את החשיבות האסטרטגית של רכישת המפעל בסאן אנטוניו, שגם העמיקה את שיתוף הפעולה עם חברת Maxim והגדילה את תפוקת הייצור של החברה בקרבת לקוחות החברה בארצות הברית. "אנחנו מרוצים מאוד מהתוצאות שלנו ברבעון הראשון ומכך שרשמנו הכנסות שהתעלו מעל השיא הקודם שלנו," אמר אלוונגר.

טאואר-ג'אז, המייצרת שבבים לסמארטפונים, מטענים, מתאמי AC/DC וחיישני תמונה (CMOS), צופה כי ההכנסות ברבעון הבאה אף יהיו גדולות יותר ויעמדו על 300 מיליון דולר, המשקפות עלייה של 27% בהשוואה לשנה שעברה ועלייה של 8% לעומת הרבעון הקודם. "על בסיס הביקוש מהלקוחות שלנו, הגידול האורגני בתפוקה שלנו והביטחון החזק שלנו בצמיחת ההכנסות שלנו מהמפעלים שלנו ביפן, אנחנו צופים ביצועים חזקים ב-2016," אמר אלוונגר.

השוק נחלש – אך טאואר צומחת

למרות ההאטה בקצב הצמיחה בשוק הסמיקונדוקטור העולמי ב-2015, טאואר-ג'אז, שידעה לא מעט עליות ומורדות לאורך השנים, ממשיכה להגדיל את נתח השוק שלה ומבצרת את מעמדה כאחת מיצרניות השבבים (Foundry) המובילות בעולם. על פי חברת המחקר Gartner, טאואר-ג'אז ממוקמת במקום השביעי בעולם מקרב יצרניות השבבים הקבלניות מבחינת נתח שוק, כאשר נתח השוק של טאואר-ג'אז ב-2015 עמד על 2%. יצרנית השבבים עם הנתח השוק הגדול ביותר, בפער גדול, היא TSMC הטאיוונית, עם נתח שוק של יותר מ-54%, כאשר יתר מתחרותיה כגון UMC, סמסונג, Globalfoundries, SMIC, PowerChip וטאואר-ג'אז מתחלקות בשארית העוגה.

למרות הנתונים המרשימים של טאואר-ג'אז, שוק הסמיקונדוקטור העולמי נמצא במגמת האטה בצמיחה, כאשר ב-2015 צמח השוק ב-4.4% בלבד, וזאת לאחר שב-2012-2014 צמח השוק מדי שנה בשיעורים דו-ספרתיים. ההאטה בצמיחה, על-פי גרטנר, נובעת מעודפים במלאים, ירידה בביקושים משוק המובייל וה-PC, וירידה בקצב המכירות של טאבלטים.

מניית טאואר-ג'אז, הנסחרת בבורסה של תל אביב ובנסד"ק, עלתה בתל אביב ב-2.68% למחיר של 46.02 ש"ח, על-פי שווי שוק של 3.96 מיליארד ש"ח.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס