פיתוח ישראלי: מקלדת לבישה להקלדה על כל משטח  

15 מאי, 2016

חברת TAP System פיתחה מקלדת לבישה המאפשרת למשתמש להקליד טקסט על כל משטח, ללא צורך במקלדת ממשית או וירטואלית. המקלדת משדרת את הטקסט המוקלד למכשיר באמצעות בלוטות'

חברת TAP System פיתחה מקלדת לבישה המאפשרת להקליד טקסט על כל משטח, ללא צורך במקלדת ממשית או וירטואלית. המקלדת משדרת את הטקסט המוקלד למכשיר באמצעות בלוטות'

HOW-IT-WORKS-2nd-panel
מקלדת Tap. האם זו מקלדת העתיד?

מקלדת ללא מקלדת. חברת TAP System הישראלית פיתחה מקלדת לבישה (Wearable Keyboard) שעשויה להוות אלטרנטיבה למקלדת ה-QWERTY המסורתית, ולשנות את האופן שבו אנחנו מקלידים ומשתמשים בסמארטפון, במחשב ובמכשירים חכמים אחרים. מקלדת TAP היא למעשה רצועה לבישה לכף היד שמאפשרת למשתמש להקליד על כל משטח שהוא ותוך שימוש ביד אחת בלבד. הגרסה הראשונה של המקלדת תהיה זמינה בשלב ראשון באנגלית במחיר של כ-120 דולר. החברה תציג בקרוב את הפיתוח בעמק הסיליקון במטרה לרתום חברות ומפתחים לאמץ את הטכנולוגיה.

מקלדת TAP מאפשרת להקליד על משטחים שונים כגון שולחן, קיר, חלון ואפילו על איברים בגוף, ללא צורך באביזר הקלדה ממשי או במשטח הקלדה וירטואלי כמו במחשבים ובסמארטפונים של ימינו. באמצעות טכנולוגיית בלוטות' היא מתממשקת ומשדרת פקודות ומידע למכשירים שונים כגון סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה חכמה ומחשב.

המקלדת היא למעשה המוצר הראשון של חברת Tap System, שהוקמה על-ידי דייויד שיק, סברינה קמני ורן פוליאקין, שהקים בעבר את חברת Powermat. "אנחנו צופים כי מקלדת Tap תהפוך לסטנדרט התקשורת של העתיד. הדור הבא שאחרי מסכי ה Touch שתספק חוויה אולטימטיבית של מציאות וירטואלית ותחליף את כל השיטות המיושנות של הזנת טקסט, לרבות המקלדת המסורתית והכתבה קולית. הטכנולוגיה הלבישה נועדה למצות את המיומנות והארגונומיה של היד האנושית כאמצעי תקשורת," אמר פוליאקין.

שפת סימנים חדשה

ההקלדה אינה מתבצעת על ידי הקרנה של המקלדת המסורתית על גבי המשטח, אלא בשיטה שבה צירופי הקשות מסוימות מסמלות אותיות שונות באלפבית, סימני פיסוק וסמלים שונים. כך שלמעשה הקלדה היא “עיוורת” מבלי שהמשתמש יצטרך להסתכל על המשטח שעליו הוא מקליד. מדובר במעין קוד או שפת סימנים חדשה שמצריכה תרגול ראשוני.

כדי ללמוד את רצף הצירופים, הכולל שימוש באצבע אחת ועד חמש אצבעות, פותחה אפליקציית תרגול בשם TapGenius, המסייעת ללמוד את הצירופים באמצעות משחקים. להערכת המפתחים, לימוד השפה אורך כשעה-שעתיים. המקלדת אמורה לתת מענה לבעיות מרכזיות המאפיינות את השימוש במקלדת QWERTY מסורתית, כגון טעויות הקלדה שכיחות הנובעות מצפיפות המקשים, בעיקר במכשירים ניידים. כמו כן, השחרור ממקלדת פיסית מאפשר למשתמש להקליד טקסטים ולתפעל מכשירים גם כשהוא נמצא בתנועה ואין באפשרותו להקליד על גבי מקלדת פיסית.

פוליאקין: "המקלדת מספקת פיתרון יעיל לאביזרים לבישים. אנחנו מציעים פתרון חלופי יעיל ופשוט לפקודות הקוליות המשמשות במכשירים כמו iWatch, גוגל גלאס וכדומה. ההקלדה הקולית מהווה מחסום מרכזי, מכיוון שהיא לא מדויקת ומביכה את המשתמש, בעיקר כאשר הוא נמצא במקום ציבורי".

החברה תשתף פעולה עם מפתחי תוכנה, ותשיק בקרוב ערכת פיתוח חינמית, שתהווה עבורם פלטפורמה זמינה לפיתוח יישומים מגוונים עבור המקלדת, כולל עבור מגזרים ואזורים גיאוגרפיים חדשים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , חדשות , טאבלט וסמארטפון