עד כמה הייצור של אבות טיפוס של PCB יקר ולא יעיל?

16 מאי, 2016

בסקר של חברת ננו-דיימנשן, המפתחת מדפסת PCB לייצור אבות-טיפוס, דיווחו כשליש מהחברות שהן משקיעות יותר מ-50,000 דולר בשנה בפיתוח אבות-טיפוס של PBC

בסקר של חברת ננו-דיימנשן, המפתחת מדפסת PCB לייצור אבות-טיפוס, דיווחו כשליש מהחברות שהן משקיעות יותר מ-50,000 דולר בשנה בפיתוח אבות-טיפוס של PBC, בעוד 93% נאלצות להיעזר ביצרן חיצוני לבניית אב-הטיפוס

PCB

יצרניות של רכיבים אלקטרוניים מחפשות אמצעים חדשים שישיהו יעילים, מהירים וזולים יותר לבניית אבות-טיפוס של מעגלים מודפסים במסגרת תהליך הפיתוח האלקטרוני. זו המסקנה העיקרית העולה מסקר מקיף שערכה חברת Nano-Dimension בקרב חברות המייצרות מעגלים אלקטרוניים בתחומים שונים. חברת ננו-דיימנשן מנס ציונה פיתחה מדפסת תלת-מימד להדפסת מעגלים מודפסים רב-שכבתיים (PCB) אשר עשויה לתת מענה לצרכים הללו. כמובן שתוצאות הסקר מאששות את המודל העיסקי שלה.

ייצור מעגלים מודפסים רב-שכבתיים הינו תהליך שעשוי להיות יקר וממושך. בניית מעגל מודפס כרוכה בחומרים ובציוד ייעודי, ולרוב, חברות אשר עוסקות בפיתוח מוצרים אלקטרוניים מסתייעות בחברות חיצוניות כדי לייצר את האב-טיפוס של המעגל המודפס. תהליך זה כרוך בעלויות גבוהות ועשוי להימשך שבועות רבים, מה שמעכב ומסרבל את תהליך פיתוח המוצר.

כחלק ממחקר שוק שביצעה ננו-דיימנשן במטרה לקדם את פיתרון המדפסת שלה, היא ערכה סקר אשר העלה שורה של ממצאים מעניינים על היקף ההוצאה של החברות בתהליך פיתוח אב-טיפוס של המעגל המודפס ועל הצרכים המשתנים שלהן.

הסקר נערך בקרב כ-300 חברות המפתחות ומייצרות מוצרים אלקטרוניים ברחבי העולם מתחומים שונים: הנדסה, תעשיית הביטחון, רפואה, תעופה, ייצור חיישנים, טלקומוניקציה, אנרגיה, אביזרים לבישים ועוד. רבע מהחברות שהשתתפו בסקר היו חברות המעסיקות מעל 500 עובדים.

חשש מגניבת קניין רוחני ועיכובים בפיתוח

מהממצאים עולה כי 16% מהיצרניות שהשתתפו בסקר משקיעות יותר מ-100,000 דולר בשנה בתהליך פיתוח אבות-טיפוס של מעגלים מודפסים, ו-17% מוציאות מהן בין 50,000-100,000 דולר. רק 23% מהחברות העידו כי הן משקיעות פחות מ-10,000 דולר בכל שנה בפיתוח האבטיפוס.

pcb_prototyping_spending
ההשקעה השנתית על פיתוח אבות טיפוס של PCB

93% מהחברות נעזרות בכל שנה ביצרן PCB חיצוני המייצר עבורן סדרה מצומצמת של אבות-טיפוס של המעגל המודפס. שני-שליש מהחברות ציינו כי העובדה שהן נאלצות להוציא את הפיתוח החוצה ליצרן חיצוני מעוררת חששות מפני גניבה של קניין רוחני. עוד חסרונות שציינו החברות הנובעות מהתלות ביצרן חיצוני – עלויות גבוהות ועיכוב בתהליך הפיתוח והוצאת המוצר לשוק, בעיקר אם יש צורך לבצע תיקונים ושינויים מורכבים.

המדפסת שתהפוך את ייצור אב-הטיפוס ל-In-House

מדפסת המעגלים המודפסים של ננו דיימנשן
מדפסת המעגלים המודפסים של ננו דיימנשן

מטרת הסקר היתה, מטבע הדברים, גם להמחיש את היתרונות של מדפסת ה-PCB של ננו-דיימנשן, וכיצד היא עשויה לתת מענה לצרכים הללו. מדפסת DragonFly2020 של החברה מאפשרת לייצר אבות-טיפוס של מעגלים מודפסים, כולל מעגלים רב-שכבתיים, בתוך שעות ספורות באמצעות טכנולוגיה של הדפסת תלת מימד. התהליך מבוסס על שימוש בחומרים פולימריים לייצור שכבות הבידוד, ועל דיו המבוסס על ננו-חלקיקי מתכת לייצור המוליכים החשמליים.

המדפסת מיועדת להפוך את תהליך הפיתוח והייצור של אבות-טיפוס אלקטרוניים לתהליך In-house, כדי לקצר את התהליך הייצור משבועות לימים, ואפילו למספר שעות. מטרת החברה היא להפוך את המדפסת שלה לכלי עבודה מרכזי ובעל יכולת מגוונות במעבדות פיתוח ובקווי ייצור אלקטרוניים קטנים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , ייצור וקבלנות משנה , מחקרים ונתוני שוק