Tyco תשקיע בטכנולוגיית הזיהוי הביומטרי מרחוק של ContinUse Biometrics

22 מאי, 2016

הסטרט-אפ הישראלי, המבוסס על טכנולוגיית החישה האופטית של פרופ' זאב זלבסקי, מאפשר לזהות מאפיינים ביו-מטריים מרחוק. חברת טיקו מתכוונת לשלב את הטכנולוגיה ביישומי הסביבה החכמה שלה.

אלקטרו-אופטיקה

הסטרט-אפ הישראלי, המבוסס על טכנולוגיית החישה האופטית של פרופ' זאב זלבסקי, מאפשר לזהות מאפיינים ביו-מטריים מרחוק. חברת טיקו מתכוונת לשלב את הטכנולוגיה ביישומי הסביבה החכמה שלה.

Tyco Innovation, זרוע החדשנות של חברת האבטחה וכיבוי האש העולמית Tyco, תשקיע בחברת הסטארט-אפ הישראלית Biometrics  ContinUse, שפיתחה חיישן אופטי המאפשר לבצע זיהוי ביומטרי מרחוק, וזאת במטרה להטמיע את הטכנולוגיה הזו במוצריה של טיקו המיועדים לסביבת הבניין והבית החכמים. חברת טיקו מגלגלת מחזור מכירות שנתי של יותר מ-10 מיליארד דולר ופעילה בכ-200 מדינות. זוהי ההשקעה האסטרטגית הראשונה של טייקו בישראל,

החיישן הביומטרי של ContinUse מבצע מדידה רציפה ממרחק של פרמטרים ביו-רפואיים לפי ניתוח התנודות האלקטרומגנטיות המוחזרות מגופו של הנבדק. מאחר שמדובר בפרמטרים ביו-רפואיים ייחודיים, הנתונים הללו מאפשרים לאמת את זהותו של הנבדק וגם לספק מידע גופני כגון קצב פעימות לב ונשימה ופעילות שרירים. נראה שמה שמשך את חברת טיקו, המתמחה בפתרונות אבטחה, הוא האפשרות לשלב את החיישן של ContinUse Biometrics בתחום הזיהוי האנושי לצורכי אבטחה וניהול סביבות חכמות בבניינים ובבתים. כך למשל, באמצעות החיישן ניתן לוודא, ללא מגע ומרחוק, זהות ונתונים פיזיולוגים של מספר רב של אנשים בו זמנית בכניסה למקומות עבודה או מתקנים רגישים.

1d6c21_29d5495461f4470bbabe694463aa45a1

היועץ המדעי של ContinUse הוא פרופסור זאב זלבסקי, מהחוג להנדסה באוניברסיטת בר אילן. זלבסקי, המתמחה בתחום האלקטרו-אופטיקה, חתום על יותר מ-50 פטנטים. בין היתר פיתח זלבסקי את ה"אופטופון", מערכת חישה אופטית שיכולה לנטר ממרחק, על סמך ניתוח של החזרי הקרינה האלקטרומגנטית, פרמטרים ביו-רפואיים שונים של הנבדק דוגמת לחץ דם, דופק וסוכר בדם, ונראה כי טכנולוגיות זו משמשת גם בבסיס הפיתוח של ContinUse. המנכ"ל של Biometrics  ContinUse הוא אשר פולני, ששימש בעבר כמנכ"ל של חברת FTS ושל חברת Finjan.

ContinUse הוקמה ב-2015 על בסיס טכנולוגיה שפותחה במשותף על ידי אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת ולנסיה. לפני כחצי שנה הצטרפה החברה למחזור הראשון של תכנית המסחור של טיקו בישראל. בין המשקיעים הנוספים בחברה עד כה ניתן למנות גם את זרוע ההשקעות של חברת Lenovo וכן את קרן Olive Tree Ventures. אלקטרו-אופטיקה

טיקו משקיעה באמצעות Tyco Innovation בחברות סטרט-אפ המתפתחות מוצרים ושירותים בתחומים כגון אמצעי זיהוי ואיתור אנשים, ציוד מעקב וניטור, מערכות בית חכם, פתרונות גילוי וכיבוי אש, מכשור להגנה והצלת חיים ועוד. בימים אלה משיקה טיקו את המחזור השני של תכנית המסחור שלה בישראל.

אלי גורוביץ', מנכ"ל  Tyco Innovation, אמר היום:  "ישראל מיצבה את עצמה כהאב לטכנולוגיות בעלות התוויה ביטחונית ופתרונות בתחום האינטרנט של הדברים (IOT) בסביבות חכמות ולכן בשנה האחרונה ראינו גידול משמעותי בפעילות של טייקו בישראל – החל מהשקת תכנית מסחור, דרך הקמת זרוע השקעות וביצוע השקעה אסטרטגית ראשונה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אלקטרואופטיקה , אנשים