קיידנס מפתחת טכנולוגיית לימוד מכונה לכלי-רכב

23 מאי, 2016

"אנחנו מתמקדים במספר נושאים מרכזיים בתחום ה-ADAS. החלטנו לפתח אלגוריתם משלנו כדי לספק את הקניין הרוחני (IP) עבור משימות של ראייה ממוחשבת בכלי-הרכב"

"אנחנו מתמקדים במספר נושאים מרכזיים בתחום ה-ADAS. החלטנו לפתח אלגוריתם משלנו כדי לספק את הקניין הרוחני (IP) למשימות ראייה ממוחשבת בכלי-הרכב"

CADENCE-CHIPEX-2016

חברת קיידנס (Cadence) מפתחת כלים חדשים עבור מתכנני שבבים הממוקדים בתעשיית הרכב, אשר יאפשרו להפעיל מערכות עזר לנהג ביטחותיות (ADAS) מרובות חיישנים. כך גילה ל-Techtime מנהל תחום פתרונות הרכב לאזור EMEA בחברת קיידנס, רוברט שווייגר, במהלך פגישה שהתקיימה בכנס ChipEX2016.

לדבריו, החברה מפתחת כלי תכנון חדשים עבור מפת הדרכים של תעשיית הרכב, כדי לסייע לחברות לפתח מכוניות בעלות יכולות של אוטונומיה חלקית, עד להגעה אל מצב של מערכת בקרה מלאה (Electronic Control Unit). "אנחנו מתעניינים בתחום מכיוון שמזה זמן רב אנחנו רואים התפתחות של ה-SoC שאינה מבוססת על הפיתוח של מיקרו-מעבד, אלא על אינטגרציה של מקורות רבים אשר צריכים לפעול ביחד בזמן-אמת".

מה הם האתגרים המרכזיים?

"כיום עוצמת המיחשוב גדולה מאוד, ולכן מתחילים להתפתח רכיבי SoC עבור פונקציות ADAS ספציפיות. במקביל, החברות מצפות מאיתנו לתמוך בכל מיני ארכיטקטורות ADAS, כמו למשל מערכות ADAS מרכזיות, המנהלות את כל הפונקציות הבטיחותיות ברכב, ומערכות ADAS מבוזרות. צריך לזכור שבכל חיישן יש כיום מרכיב של חישוב ראשוני (Pre-computing), כאשר המחשב המרכזי ברכב אחראי יותר על תהליך ההתכה (Fuzion) של כל המידע המגיע אליו מהחיישנים".

מה הם התחומים החדשים שאתם נכנסים אליהם?

"אנחנו מתמקדים במספר נושאים מרכזיים: מערכות ADAS ובמיוחד במערכות הכוללות מצלמה, ובפיתוח תוכנות לימוד עמוק (Deep Learning). החלטנו לפתח אלגוריתם משלנו כדי לספק את הקניין הרוחני (IP) עבור משימות של ראייה ממוחשבת בכלי-הרכב. הפעילות הזו נעשית כיום בתוך החטיבה שבעבר היתה חברת טנסיליקה. במסגרת הזאת הוקמה קבוצה חדשה של מהנדסים אשר מתמקדת בתחום הבינה המלאכותית.

תחום נוסף הוא של חיישני מכ"ם. זהו תחום מרכזי מכיוון שהרכב צריך לחוש את הסביבה. בעבר, מערכות המכ"ם הממונעות יושמו בחומרה בלבד, אבל כיום יצרני הרכב מבקשים יכולות התאמה בתוכנה של חיישני המכ"ם. הגורם הבא הוא V2X. ביצענו ניסוי ביחד עם חברת NXP שבמסגרתו יישמנו מערכת החלפת מידע בין הרכב לבין כלי רכב אחרים ותשתיות דרך.

"הדבר מעניק למכוניות את האפשרות לראות מעבר לפינה. לצורך זה אנחנו עובדים כעת על הרעיון של קונבולציה של רשתות ניורוניות, המאפשר למערכת ה-ADAS לנתח תמונות כדי להכיר את תנאי הדרך. בניסוי שערכנו העלינו 51 אלף תמונות של דרכים ומצבי נהיגה, כדי ללמד את הרשת הנוירונית להגיב במהירות לתנאים משתנים בדרך".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני