ברי גליק מונה למנהל הפעילות העסקית של NXP בארץ

24 מאי, 2016

גליק נכנס לתפקיד במקומו של שמואל ברקן. לדבריו: "NXP החדשה היא שילוב של הדברים הטובים ביותר של פריסקייל עם הדברים הטובים ביותר של NXP"

גליק נכנס לתפקיד במקומו של שמואל ברקן. לדבריו: "NXP החדשה היא שילוב של הדברים הטובים ביותר של פריסקייל עם הדברים הטובים ביותר של NXP הישנה"

NXP-CEO

ברי גליק מונה למנהל הפעילות העסקית של חברת NXP ישראל. הוא מחליף את שמואל ברקן, שכיהן כמנכ"ל משותף בחברה ופרש לאחרונה מתפקידו. במסגרת תפקידו כמנהל הפעילות העסקית של NXP ישראל, יהיה אחראי להמשך הפיתוח העסקי, לשיתופי פעולה עם ההייטק הישראלי, ולקידום המכירות של טכנולוגיות מתקדמות עם דגש על האינטרנט של הדברים (IoT).

גליק (47) הצטרף לחברת פריסקייל, כיום NXP בעקבות המיזוג בין השתיים בחודש דצמבר 2015, לפני כ-14 שנים כאשר היא עוד הייתה חטיבת השבבים של מוטורולה סמיקונדוקטור. במשך כ-20 שנה בתחום הסמיקונדקטור, הוא מילא תפקידי שיווק, מכירות ופיתוח עסקי, לרבות ניהול ההפצה בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה. ברי הוא בעל תואר הנדסאי אלקטרוניקה של אוניברסיטת תל-אביב משנת 1992.

חילופי גברי מתוכננים

בשיחה עם Techtime בעקבות המינוי, סיפר גליק שהוא נכנס לתפקיד בעקבות תהליך ממושך ומסודר של חפיפה עם שמואל ברקן. "חברת NXP החדשה היא שילוב של הדברים הטובים ביותר של פריסקייל עם הדברים הטובים ביותר של NXP הישנה. כמעט לא הייתה חפיפה בין המוצרים של שתי החברות, מלבד בתחום פתרונות ה-RF שבו הן התחרו אחת בשנייה.

"במקרה הזה NXP בחרה בחטיבה המוצלחת יותר: היא מכרה את קו המוצרים שלה ונשארה עם הקו של פריסקייל. הדבר גם מנע התנגדויות רגולטוריות למיזוג, מכיוון שחטיבות ה-High Power RF של שתי החברות ביחד מחזיקות בנתח כל-כך גדול של השוק שהן יכולות להיחשב למונופול. בכל שאר התחומים, ההשלמה בין המיקרו-בקרים של פריסקייל ופתרונות האבטחה והקישוריות של NXP היא מושלמת".

מה הוא שוק היעד המרכזי שלך בישראל?

גליק: "מילת המפתח היא IoT. ישראל היא מקום מצויין לפעול בו בתחום ה-IoT מכיוון שיש כאן חדשנות מאוד גדולה ויש חברות המעוניינות לפתח מוצרים שיזעזעו את השוק, Disruptive Technologies. חשוב לזכור שכיום אי-אפשר למכור סמיקונדקטור בלי תוכנה או אפליקציה. צריך לספק ללקוחות פתרון מלא הכולל תכנוני ייחוס, תוספים לאפליקציות, כלי פיתוח ותוכנות. התחרות בין הספקים מתנהלת במגרש הפתרון הכולל, כאשר הערך המוסף העיקרי טמון בתוכנה. זה היה אחד מהגורמים לגל הרכישות והמיזוגים של שנת 2015".

מה בקשר לתעשיית הרכב? זו הייתה הסיבה המוצהרת למיזוג בין פריסקייל ו-NXP.

"להפתעת כולם התברר שבישראל יש צמיחה מרשימה מאוד של תחום האלקטרוניקה הממונעת (Automotive). קיימות כאן חברות חדשניות בתחומי ה-V2X, אבטחת כלי-רכב, מערכות מכ"ם לכלי-רכב ופתרונות נוספים. בכל יום אנחנו שומעים על חברות חדשות כאן המפתחות מענה לצרכים חדשים של מכוניות הדור הבא. בישראל קיימת מומחיות חזקה מאוד בתחום הסייבר, ולכן אני מעריך שייצאו מכאן טכנולוגיות אבטחה חדשות לתחום הרכב האוטונומי. רק לאחרונה הכרזנו על פלטפורמת BlueBox לפיתוח רכב אוטונומי. אני מצפה שהיא תעניין חברות רבות בישראל".

האם ה-BlueBox מרמז על האסטרטגיה הכוללת של NXP, מעבר לתחום הרכב?

"כן. האסטרטגיה של החברה ממוקדת בפיתוח מקבצי פתרונות כוללים, בהסתכלות על קישוריות ומעבדים. כיום כבר פועלות מספר קבוצות בחברה שתפקידן הוא להגדיר ולפתח פתרונות כוללים בנושאים כמו הבית החכם, העיר החכמה ועוד".

מהי המשימה המרכזית שלך בתקופה הקרובה?

"להטמיע את המותג NXP. בתעשייה הישראלית מכירים היטב את פריסקייל בזכות הפעילות המקומית שלה, בשעה ש-NXP הישנה לא החזיקה חברה מקומית. כעת המצב שונה. יש כאן גוף של חברת ענק בעלת מכירות של 10 מיליארד דולר בשנה, אשר יכול תמוך בתעשייה המקומית מקצה לקצה. זהו המסר המרכזי שאני רוצה להעביר לתעשייה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס , שיווק והפצה