Xilinx בחרה ב-Optimal+ כדי לפקח על קווי הייצור

26 מאי, 2016

פלטפורמת Global Ops של אופטימל-פלוס מאפשרת ליצרני שבבים Fabless לנטר בזמן אמת את תהליך ייצור ובדיקת השבבים בכל האתרים, וזאת במטרה להגדיל את התפוקה ולאתר בעיות וחוסר יעילות בשרשרת הייצור.

פלטפורמת Global Ops של אופטימל-פלוס מאפשרת ליצרני שבבים Fabless לנטר בזמן אמת את תהליך ייצור ובדיקת השבבים בכל האתרים, וזאת במטרה להגדיל את התפוקה ולאתר בעיות וחוסר יעילות בשרשרת הייצור

רכיב Virtex-7 של Xilinx שבו משמש ה-Interposer כשכבת חציצה בין פרוסת ה-FPGA לבין מעגל התקשורת
רכיב Virtex-7 של Xilinx

חברת Xilinx, הנחשבת כיום ליצרנית הרכיבים המיתכנתים (FPGA) העצמאית הגדולה בעולם, תשתמש בפלטפורמת הניטור Global Ops של חברת Optimal+ הישראלית כדי לפקח על תהליכי הייצור והבדיקה של רכיביה באתרי הייצור בעולם. פלטפורמת Global Ops מיועדת במיוחד עבור יצרניות שבבים הפועלות באמצעות קבלניות ייצור חיצוניות (Fabless), ונדרשות לעקוב אחר תהליך ייצור המתבצע במספר אתרי ייצור ובדיקה מפוזרים שאינם מנוהלים באופן ישיר על ידי החברה.

Dan_Glotter
דן גלוטר, מנכ"ל אופטימל-פלוס.

Xilinx האמריקאית המתמחה בייצור רכיבים דיגיטליים הניתנים לתכנות (PLD). הרכיבים הללו מאפשרים למתכנת לשנות או להתאים את התכונות והפונקציות של השבב לתקנים חדשים ולהגדיר מחדש את החומרה עבור יישום ספציפי. החברה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 12.6 מיליארד דולר. בין הלקוחות המרכזיים של החברה ניתן למנות את IBM, סוני, סימנס ועוד.

ביקורת על קבלני הייצור

החברה פועלת במתכונת של Fabless, כלומר היא אינה מייצרת את הרכיבים במפעל ייצור משלה, אלא מוציאה החוצה את כל תהליכי הייצור לקבלני ייצור חיצוניים (Foundry). למעשה, היא יצרנית השבבים הראשונה שעברה לפעול במודל זה. מתכונת זו עשויה להביא לחיסכון בעלויות הייצור, אך מצד שני העובדה כי החברה אינה שולטת באופן ישיר בקווי הייצור עשויה להקשות על החברה לנהל את התהליך ולאתר שיבושים ובעיות הפוגעות בתפוקת הייצור. על כן, מעצם העובדה שמפעלי הייצור החיצוניים של החברה מפוזרים במקומות שונים בעולם, מתחדד הצורך של זיילינקס בפתרונות ניטור כפי שמציעה אופטימל-פלוס.

"באמצעות פלטפורמת הניטור בזמן אמת של אופטימל-פלוס נוכל לעקוב אחר כל הפרמטרים הקריטיים בקווי הבדיקה שלנו וזאת כדי להבטיח כי כל המוצרים שלנו עומדים ברף האיכות שלנו," אמר וינסנט טונג, העומד בראש מחלקת התפעול ובקרת האיכות הגלובלית בזיילינקס.

פלטפורמה אחת לניהול כל האתרים

אופטימל-פלוס מספקת שורה של מוצרים ופתרונות תוכנה ליצרניות שבבים. הפלטפורמה Global Ops פותחה במיוחד עבור יצרניות Fabless. הפלטפורמה אוספת מידע ישירות מכל מתקני הבדיקה בקו הייצור ובאמצעות כלי ניתוח נתונים (אנליטיקס) מסייעת לבצע אופטימיזציה בתהליך הייצור. כמו כן, הפלטפורמה מאפשרת לייצר פעולות יזומות, כמו איתור תקלות במכשירי בדיקה והפעלה או הפסקה של פרוצדורות בדיקה מוגדרות.

"האימוץ של זיילינקס את פלטפורמת Global Ops מסמן את המשך ההתרחבות שלנו, ואנחנו מחויבים לאפשר לתעשיית הסמיקונדקטור לקבל מידע שימושי מכל היבטי הייצור והתפעול שלהם במטרה לייעל באופן אופטימאלי את שרשרת הייצור ולהבטיח את איכות הייצור, כך אמר דן גלוטר, מייסד ומנכ"ל אופטימל-פלוס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה