CEVA ו-Inuitive מפתחות שבב חדש לראייה מלאכותית

31 מאי, 2016

השבב, המיועד לסמארטפונים, רחפנים ורובוטים ותומך ביישומי מציאות מדומה ומיפוי תלת-מימדי. שתי החברות כבר משתפות פעולה בפרוייקט טנגו של חברת גוגל

השבב, המיועד לסמארטפונים, רחפנים ורובוטים ותומך ביישומי מציאות מדומה ומיפוי תלת-מימדי. שתי החברות כבר משתפות פעולה בפרוייקט טנגו של חברת גוגל

החברות CEVA ו-Inuitive ממשיכות לשתף פעולה בתחום הראייה המלאכותית. חברת השבבים Inuitive תשלב בקו השבבים החדש שלה מדגם NU400, את מעבד הראייה המלאכותית XM4 שפיתחה חברת CEVA. שבבי NU400 מיועדים ליישומי צילום בתלת-מימד במוצרי מציאות מדומה, רחפנים ורובוטים. שתי החברות הישראליות כבר משתפות פעולה בפרוייקט טנגו של גוגל.

השבב החדש של Inuitive מיועד לתמוך ביישומים כמו מציאות מדומה, ניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים, בין השאר באמצעות שימוש בטכנולוגיות רשתות נוירונים ומיפוי תלת-מימדי. סיוה מפתחת קניין רוחני (IP) עבור מעבדים ליישומי ראייה מלאכותית המיועדת למגוון מוצרים, בהם סמארטפונים, רחפנים, רובוטים, מצלמות 360 מעלות, משקפי מציאות מדומה, מכוניות אוטונומיות, וחיישנים שונים.

מנכ"ל ומייסד Inuitive, שלמה גדות, אמר שהמעבד של סיוה מאפשר את הביצועים וצריכת ההספק הטובים ביותר בשוק. "הוא מספק את תשתיות תוכנה באמצעותה יכולים יצרנים להוסיף יישומי צילום ייחודיים ומהפכניים".

NU3000-Architecture-Overview
הארכיטקטורה של השבב NU3000 של Inuitive.

ריקוד הטנגו החל בפרויקט טנגו של גוגל

זה אינו שיתוף הפעולה הראשון בין סיוה לבין inuitive. בחודש דצמבר 2015 נבחרו שתי החברות הישראליות לבצע תכנון ייחוס עבור פרוייקט טנגו היוקרתי של גוגל, שבמסגרתו מפתחת גוגל טאבלט חדש הכולל יכולות של חישה תלת-מימדית המאפשרת לו לסרוק את סביבות ולייצר מודל תלת-מימדי של הסביבה שבה המשתמש נמצא. הטאבלט, הזמין כרגע למפתחים בלבד, מיועד לשמש בשורה של יישומי IoT ואינטראקציה חכמה עם הסביבה.

השבב שפיתחה Inuitive לעיבוד תמונה תלת-מימדי מיועד לשמש כליבת מערכת החישה התלת-מימדית בפרויקט. השבב מדגם NU3000 הינו רכיב ייעודי המאפשר לנהל את כל מערך החישה התלת-מימדי ב-Yellowstone, שהוא טאבלט ההדגמה של פרוייקט טנגו. השבב מבוסס על שני מעבדים גרפיים של חברת CEVA מדגם CEVA-MM3101.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס