אינטל השיקה את מעבד Core i7 Extreme בעל 10 ליבות

31 מאי, 2016

המעבד מיועד למשתמשים בעלי צרכים גבוהים כגון גיימרים ועורכי וידיאו. אינטל תשתף פעולה עם Foxconn בפיתוח תשתיות לדור החמישי של הסלולר

המעבד מיועד למשתמשים בעלי צרכים גבוהים כגון גיימרים ועורכי וידיאו. אינטל גם מכוונת לתחום ה-IoT ומשיקה מעבדים לענן ולאביזרים לבישים

intelgmu
Intel Core i7 Extreme Edition

חברת אינטל השיקה את המעבד Intel Core i7 Extreme Edition העוצמית, המכיל 10 ליבות ומיועד בעיקר למשתמשים עם צרכים גרפיים גבוהים כמו גיימרים או יוצרי וידאו ואפקטים חזותיים, המבצעים לעיתים מספר רב של משימות ותהליכים במקביל (mega-tasking). במקביל, אינטל הודיעה על שורה של מעבדים לעידן ה"אינטרנט של הדברים": מעבדים חזקים לשרתים בענן ומעבדים קטנים לחפצים מחוברים ובתים חכמים

אינטל הכריזה על המעבד בתערוכת Computex בטייוואן. גיימרים זקוקים למחשב שיוכל להתמודד לא רק עם המשחק עצמו, אלא גם עם עומסים של שידור חי באיכות K4, הקלטה, עריכה או העלאת סרטונים, וגם תקשורת בזמן אמת עם חברים לקבוצה או מתחרים. יוצרי תוכן עוסקים במקביל בעריכה, ביצירת אפקטים חזותיים ובהלחנת מוזיקה, ורוצים לצפות בתוצרים שלהם תוך כדי תהליך היצירה ולכן דורשים תמיכה במספר תצוגות 4K במקביל.

המעבד החדש מסוגל לטפל בו-זמנית ב-20 נימות עיבוד (threads). לחבר 40 ערוצי PCIe ישירות ל-CPU, ובכך להרחיב את המערכת עם זכרונות SSD, עד ארבעה כרטיסי GFX המשפרים ב-35% את עיבוד התלת-מימד המאפשר וידאו באיכות 4K, כדי שמשקפי מציאות מדומה יוכלו לספק את חוויית המשתמש המלאה ביותר.

מפת הסיליקון של Intel Core i7
מפת הסיליקון של Intel Core i7

המעבד מצוייד בטכנולוגיית Intel Turbo Boost Max 3.0 שמנתבת את היישומים לליבה בעלת הביצועים הגבוהים ביותר בכל רגע, ובכך משפרת את ביצועי כל נימה בעד 15%. זיכרון המטמון הוא Intel Smart Cache בנפח של עד 25 מגה בייט והוא ארבע-ערוצי כך שהוא משפר את תגובתיות המערכת ומקצר את זמן ההפעלה בעבודה עם קבצים ויישומים גדולים. חיבור המחשב הוא בטכנולוגיית Thunderbolt 3.0 אולטרה-מהירה. בנוסף, המעבדים במשפחת Intel Core i7-69xx/68xx פתוחים לביצוע האצת שעון (overclocking) – מאפיין חשוב למי שרוצה לדחוף את המערכת לקצה גבול היכולת

מעבדים להזרמת וידאוGMC_16_02 BDW-E_BlackBox_Hero_Left_72

תוכן הווידאו מתקרב כיום ל-80% מכלל תעבורת האינטרנט, ומכאן שהעברת תוכן חזותי במהירות וביעילות דרך הענן נמצאת בראש סדר העדיפות של ספקיות התקשורת. לשם כך השיקה אינטל סדרת מעבדים נוספת לשרתים, המיועדת להתמודד עם העברת תוכן וידאו באיכות גבוהה. מעבדי Intel Xeon processor E3-1500 v5 מעבדים ומזרימים וידאו בצורה יעילה וחסכונית ומאפשרים הפעלה טובה יותר של יישומים גרפיקה כבדים.

השילוב בין מעבדי Intel Xeon לבין היכולות הגרפיות של מעבד הגרפיקה המתקדם ביותר של אינטל – Intel Iris Pro graphics P580, מיועד לשפר את היכולת של כל שרת או התקן (appliance) של ספקיות התקשורת להעביר יותר זרמי וידאו, להפחית את מספר השרתים במרכזי הנתונים ואת צריכת החשמל.

7 של Intel Core יגיע לשוק במחצית השנייה של 2016

בתערוכה הציגה אינטל את החידושים אותם תתחיל לשווק בהמשך השנה והדגימה לראשונה את השימוש במעבדי Intel Core מהדור השביעי. מעבדים אלה עתידים להיות משולבים בהתקני פרימיום במחצית השנייה של 2016. בחברה ציינו כי זוהי דוגמה נוספת עד כמה פעילות אינטל בתחום ה-PC חיונית לאסטרטגיית החברה, עם התחייבות להשקת מוצרים חדשים מדי שנה, ועד כמה התחום הזה מייצר חידושים בכל סוגי המוצרים של החברה.

חפצים  חכמים ומקושרים

לצד המעבד השרירי, אינטל הכריזה בתערוכה על משפחת המערכת-על-שבב (SoC) בשם Intel AnyWAN GRX 750 ועל משפחת Intel XWAY WAV500, שהיא משפחת מוצרי Wi-Fi בתקן 11ac MU-MIMO בדור החמישי לשימוש בציוד לרשתות אלחוטיות ביתיות. מוצרים אלה פותחו, בין היתר, על-ידי צוותים ישראלים של אינטל, בעקבות רכישת חברת לאנטיק.

הפלטפורמה של אינטל מאפשרת שירותים מקומיים ומבוססי-ענן, יצירת מדיה ושיתוף תוכן במגוון כלים, לרבות הדור הבא של מכשירי ultra HD וחפצים בבית. הקישוריות של מוצרי אינטל מספקת את הבסיס הנדרש לתמיכה במספר גדל והולך של חפצים מחוברים ושירותי ענן מבוססי אינטרנט, המספקים חוויה מאובטחת ופשוטה לשימוש ביתי ולעסקים קטנים. כבר כיום מוצרי אינטל מותקנים בציוד לרשתות אלחוטיות ביתיות של יותר מתריסר יצרנים.

בתחום התחבורה הכריזה אינטל על שיתוף פעולה עם החברות הטייוואניות Chunghwa Telecom ו-SanJet Technology Corp בתחום השירותים הטלמטריים. מדובר על פלטרפורמה המבוססת על מעבד זול מסדרת Intel Atom x3 (נקרא בעבר SoFIA) המיועד לשימוש ב"אינטרנט של הדברים". המכשיר יאפשר להציע לנהגים פוליסת ביטוח במחיר משתנה בהתאם לצורת הנהיגה ולשימוש ברכב. אינטל ממשיכה להרחיב את הפתרונות המבוססים על מעבדי Atom x3 למוצרים כמו מערכות לנקודות מכירה, מחשבי טאבלט לשימושים רפואיים ומכשירים תעשייתיים במרחב ה-IoT.

אינטל מכריזה על שיתוף פעולה עם FoxConn

בעוד שהדור הרביעי בסלולר התאפיין בהעברה מהירה יותר של נתונים, הדור החמישי יאפשר לרשתות הסלולריות לחבר חפצים לאנשים, לענן וזה לזה, ויתרום ליצירת קהילה חכמה ומקושרת, עם ערים חכמות, מכוניות אוטונומיות והתייעלות בתעשייה. כדי שכל זה יוכל לקרות, הרשתות יצטרכו להיות מהירות, חכמות וגמישות יותר, כך שיוכלו להתמודד עם הגידול בנפח ובמורכבות של תעבורת הנתונים לאור חיבור עוד ועוד התקנים מקושרים והוספת שירותים דיגיטליים חדשים.

כדי לקדם את תהליך שדרוג תשתיות הסלולר הקיימות והנחת היסודות לדור החמישי, הודיעה אינטל על הסכם על חברת FoxConn לשיתוף פעולה בפיתוח טכנולוגיות תשתית רשת שיאיצו את תהליך השדרוג. החברות ישתפו פעולה בניסויי היתכנות (proof of concept) ותוכניות פיילוט לטכנולוגיות Mobile Edge Computing, Cloud radio Access Network (CloudRAN) ו-Network Function Virtualization (NFV), שיאפשרו הפעלת רשתות חכמות, יעילות וגמישות יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , מחשבים ומערכות משובצות