"כל הלקוחות הגדולים שלנו נכנסים לתעשיית הרכב"

7 יוני, 2016

ג'פרי האטון, מנהל הפיתוח העיסקי של חברת סינפוסיס לתחום הרכב, מאמין שזה הדבר הגדול הבא בתעשיית האלקטרוניקה. "לא במקרה מתחילים אנשי אלקטרוניקה להיכנס להנהלות של חברות הרכב"

ג'פרי האטון, מנהל הפיתוח העיסקי של חברת סינפוסיס לתחום הרכב, מאמין שזה הדבר הגדול הבא בתעשיית האלקטרוניקה. "לא במקרה מתחילים אנשי אלקטרוניקה להיכנס להנהלות של חברות הרכב"

ג'פרי יוטון. יצרניות הרכב לא יהיו מוכוונות רק מכניקה
ג'פרי האטון. יצרניות הרכב לא יהיו מוכוונות רק מכניקה

בשבוע שעבר נפגש Techtime עם מנהל הפיתוח העיסקי של חברת סינפוסיס (Synopsys) לתחום הרכב, ג'פרי האטון, שהגיע לארץ כדי להשתתף בכנס SNUG Israel 2016. זו היתה הזדמנות מצויינת לשמוע כיצד נראית מהפיכת הרכב האוטונומי מאחורי לוח המחוונים של חברת EDA. מסתבר שהיא נראית כמו הדבר הגדול הבא.

"אחת מהסיבות שמהפיכת הרכב החכם והאוטונומי היא כל-כך גדולה, נעוצה בעובדה שכל הטכנולוגיות המעורבות בה הן הטכנולוגיות המתקדמות ביותר", הוא פתח. "היום למשל, אנחנו עובדים על רכיבים מבוססי FinFET בגודל של 7 ננומטר. אנחנו מסייעים לחברות לבצע סימולציה של כל מה שמתרחש בתוך הרכיבים, מתוך כוונה להגיע למצב שבו ייצא מהפאב ווייפר למערכות ממונעות הכולל יותר מטריליון טרנזיסטורים".

במה שונה הסיוע של חברת EDA לתעשיית הרכב מאשר לתעשיות אחרות?

"בתחום הרכב הקיימות דרישות מיוחדות של תיעוד תהליך הפיתוח והייצור, מעקב אחר תקלות וטיפול מסודר בתקלות שהתגלו בשבב. חלק גדול מהשבבים בתעשיית הרכב יהיו אחראים ליישומים קריטיים. אנחנו צריכים לסייע לחברות לבדוק את התנהגות השבב במקרה של תקלות עד לרמת הטרנזיסטור הבודד.

"כשיש לך מיליוני שערים לוגיים – יש לך מיליוני תקלות אפשריות במערכת. רק במערכת ADAS טיפוסית, יש כיום כבר כ-100 מיליון שערים. הטיפול בתקלות (Faulting) הוא אחד מההבדלים הבולטים ביותר בין בניית שבב עבור טלפון לבין בניית שבב עבור מכונית".

מה היקף הכניסה של התעשייה לתחום הזה?

"מתוך 40 הלקוחות הגדולים ביותר שלנו, הייתי אומר שכמעט כולם מפתחים כיום פתרונות לכלי-רכב אוטונומיים או מתכננים לעשות זאת בקרוב. המגמה הזו מורגשת גם בכיוון ההפוך: תעשיית הרכב היא בעיקרה תעשיית מכונות מוכוונת מכניקה, אבל כיום אנחנו רואים שאנשי אלקטרוניקה נכנסים לדרגי ההנהלה אצל יצרניות רכב וקבלני הייצור המרכזיים שלהן (Tier1). הסיבה לכך היא שהרבה אנשים בתעשיית הרכב הבינו שהאלקטרוניקה תהיה במקרים רבים הגורם המבדל המרכזי בין מכוניות שונות, ולא המכניקה".

איזה מוצרים מיוחדים אתם מספקים לתעשיית הרכב האוטונומי?

"בנינו ספריית IP של תכנונים עבור תעשיית הרכב שאנחנו מתחייבים שהם עומדים בתקן הבטיחות הממונע ISO26262. כך למשל פיתחנו גרסא של המעבד שלנו, ARC EM, המיועדת ליישומי רכב חכם. היא כוללת פונקציות חומרה מיוחדות לבטיחות ואבטחה (Safety Enhancement Package) ועומדת בתקני ISO26262.

"ביצענו את כל תהליך הפיתוח שלנו בהתאם לדרישות המיוחדות של תעשיית הרכב, עם כל בדיקות האיכות ויכולות המעקב. אנחנו מספקים ללקוחות את המעבד (במתכונת של קניין רוחני) ביחד עם כל התיעוד הדרוש. למעשה הם מקבלים חבילת ISO Ready מלאה".

איך אתה מתרשם מהנוכחות של ישראל בתחום הרכב?

"אנחנו מקבלים הרבה שאלות מישראל בקשר לשוק הרכב. להרבה מאוד מהלקוחות שלנו יש מרכזי פיתוח בישראל. יש גם הרבה מאוד חברות מקומיות. הייתי אומר שישראל נעה במהירות לתחום האוטומוטיב".

כנס SNUG השנתי של סינופסיס ישראל

מימין לשמאל: מתי ויסמן; דב מורן, אנטון דומיק ואהוד לוונשטיין, מנהל מרכז המכירות של סינופסיס בישראל
מימין לשמאל: מתי ויסמן; דב מורן, אנטון דומיק ואהוד לוונשטיין, מנהל מרכז המכירות של סינופסיס בישראל

ג'פרי יוטון הגיע לישראל כדי להשתתף בארוע SNUG Israel שהתקיים לפני שבוע בהרצליה פיתוח. הארוע הוא חלק מסדרה של 13 כנסי משתמשים שסינופסיס מארחת בכל שנה ברחבי העולם. כנס 2016 SNUG Israel משך אליו למעלה מ-500 משתתפים וכלל 7 מסלולים: וריפיקציה, תכנון אבות טיפוס, אימפלמנטציה, RTL & Front end, custom design, רכב ו-IP (קניין אינטלקטואלי).

בארוע השתתף גם סגן נשיא ומנכ"ל ה-Design Group בסינופסיס העולמית, ד"ר אנטון דומיק, שנשא את הנאום המרכזי בכנס. לדבריו, "גילויים מדעיים רבים מישראל השפיעו על העולם בעשורים האחרונים. כיום, בשחר עידן ה-IoT, חברות ישראליות וחברות רב לאומיות שמנוהלות מישראל ממשיכות למלא תפקיד מוביל בכל רמות האינטרנט של הדברים – מחשוב ענן, טכנולוגיות edge וחפצים חכמים – כמו גם ביישומים אלקטרוניים חדשניים רבים. סינופסיס מחויבת לשיתוף הפעולה קהילות הפיתוח והתכנון בישראל. נספק להם את הפתרונות המתקדמים ביותר בתחומי הכלים לאוטומציה של התכנון, קניין אינטלקטואלי לסמיקונדקטורים ופתרונות אבטחה ואיכות תוכנה".

מתי ויסמן, המנהל הטכני (Director of Applications Consulting) של סינופסיס ישראל, סיכם את הכנס: "כנס SNUG Israel 2016 טיפל באתגרי תכנון השבבים בעידן טכנולוגיות ה-7/10/16 ננומטר. מסלול ה-automotive סימן את התנופה המשמעותית לה זוכים יישומי רכב בתוך קהילת התכנון. כמו כן, SNUG Israel 2016 דן ב-Designer Tool Kit כחלק ממסלול ה-RTL & Front end, מסלול שכלל גם תחרות בנושא פתרונות מוצר ה-Spyglass של סינופסיס. התחרות אפשרה למשתתפים להדגים את יכולתם לטפל בנושאים המורכבים שיש לספק להם מענה בכדי לשפר את תכנוני השבבים של ימינו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני