אפל תכניס לאייפון 7 מודם של אינטל המבוסס על סיוה

13 יוני, 2016

אפל מתכננת לפצל את שרשרת האספקה של מודמי ה-LTE לטלפון החדש שלה: מחציתם יהיו של קואלקום, ומחציתם יהיו המודמים של אינטל, שפותחו בשיתוף פעולה עם סיוה הישראלית

אפל מתכננת לפצל את שרשרת האספקה של מודמי ה-LTE לטלפון החדש שלה: מחציתם יהיו של קואלקום, ומחציתם יהיו המודמים של אינטל, שפותחו בשיתוף פעולה עם סיוה הישראלית

IPHONE

שיתוף הפעולה הממושך בין חברת אינטל לבין חברת CEVA מהרצליה בפיתוח מודם למכשירי סמארטפון מהדור הרביעי עשוי להתחיל לתת פירות כבר השנה. סוכנות רויטרס פירסמה בסוף השבוע את הידיעה הרוחשת מתחת לפני השטח בתעשייה כבר זמן רב: חברת אפל תשתמש במודמים של אינטל בחלק גדול ממכשירי אייפון 7 החדשים (iPhone7). על-פי הידיעה, הטלפונים שיימכרו על-ידי AT&T ומספר ספקיות נוספות בעולם יצויידו במודמים של אינטל, ואילו הטלפונים שיימכרו על-ידי Verizon ועל-ידי הספקיות בשוק הסיני, יצויידו במודמים של קואלקום.

עבור חברת CEVA הישראלית זו ידיעה משמחת במיוחד. המודם של אינטל עבור רשתות LTE מבוסס על מעבד Baseband של חברת CEVA (ככל הנראה גרסה של CEVA-XC320), המעניק למכשירים סלולריים יכולת להוריד מידע בקצב של עד 300Mbps. הוא מעניק למודם יכולת קישוריות אל שישה תקני תקשורת נפרדים, בהם: LTE-FDD, LTE-TDD, EDGE, HSPA+ ו-TD-SCDMA הסיני.

לפני שבוע קיימה חברת Benchmark כנס משקיעים על חברות השבבים שהיא מספקת להן כיסוי אנליסטי. הדו"ח של בנצ'מרק מממצאי הכנס הגיע לידי Techtime, ולמרות שהכנס נערך לפני הפרסום בבלומברג, בנצ'מרק מתייחסת אל החלטת אפל כמעט כאל עובדה מוגמרת: "הסיכוי הגדול ביותר של סיוה (The biggest wild card for CEVA) ברבעון האחרון של 2016 ובשנת 2017", היא כותבת בדו"ח, הוא האפשרות שאפל תשתמש במודמים של אינטל בחלק ממכשירי אייפון 7. יש מספר אינדיקטורים המרמזים שאפל תפצל הפעם את אספקת המודמים בין אינטל וקואלקום (סיוה לא היתה במודמים של מכשירי אייפון 6 ואייפון 6S)".

מודם XMM-7260 של אינטל, שנבחר כנראה על-ידי אפל
מודם XMM-7260 של אינטל, שנבחר כנראה על-ידי אפל

המסתורין של אינטל מקבל הסבר

"לאחרונה סגרה אינטל את חטיבת התקשורת האלחוטית למכשירי טלפון, מלבד את הקבוצה שעסקה בפיתוח המודם הזעיר לסמארטפונים", כותבת בנצ'מרק. "אנחנו מאמינים שהסיבה היחידה שאינטל שמרה על הקבוצה הזו היא שתוכל לספק את המודמים לאפל. גם הנהלת קואלקום התייחסה לאחרונה להתפתחות הזו והזכירה את האפשרות שלקוח גדול המייצרת טלפונים ישתמש במודמים אלטרנטיביים שאינם מתוצרת קואלקום בחלק מהדגמים של מוצר הדגל שלו. אם אינטל תזכה במחצית מהטלפונים של אפל, הרווח הצפוי למנייה של סיוה בשנת 2017 צפוי להיות גדול מ-25 סנט".

מעניין לציין שבנצ'מרק סבורה שאינטל תקבל כמחצית מהטלפונים של אפל, זה הרבה יותר מההערכות של סוכנות בלומברג, שהעריכה ש-AT&T תמכור כ-23 מיליון טלפונים ב-2017. בשנת 2015 מכרה אפל 231 מיליון מכשירים, מכאן לפי הערכת בנצ'מרק כ-115 מיליון מכשירים יכילו מודם המבוסס על מעבד ה-DSP של חברת CEVA.

בתחילת המסחר היום בנסד"ק עלתה מניית CEVA בכ-2.65%, והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-585 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טאבלט וסמארטפון , סמיקונדקטורס , קניין רוחני