חברת DeepSense מחיפה גייסה 2 מליון דולר

14 יוני, 2016

החברה הוקמה על-ידי דוד אלמגור, איתן וסלי ודדי לביד, ופיתחה מערכת עיבוד מידע נוירונית הלומדת את מאפייני ההתנהגות של כל המכונות בקו הייצור, ויודעת לחזות מראש תקלות שעשויות להשבית את הקו

החברה הוקמה על-ידי דוד אלמגור, איתן וסלי ודדי לביד, ופיתחה מערכת עיבוד מידע נוירונית הלומדת את מאפייני ההתנהגות של כל המכונות בקו הייצור, ויודעת לחזות מראש תקלות שעשויות להשבית את הקו

DEEPSENSE
מימין לשמאל: איתן וסלי, דדי לביד וד"ר דוד אלמגור

חברת הסטארט-אפ DeepSense, המתמחה בפיתוח פתרונות לחיזוי ארוך טווח של תקלות במכונות תעשייתיות, השלימה גיוס הון ראשון בהיקף של 2 מיליון דולר. הגיוס הובל על-ידי קרן אפטרדוקס, שהיא קרן אנג'לים צומחת בזירת ההון סיכון בארץ, ואליה הצטרפו JANVEST, SeedIL ומשרד המדען הראשי באמצעות מענק מחקר מיוחד.

המערכת של דיפ-סנס אוספת ומזרימה לענן כמויות גדולות של נתונים הנאספים מקו הייצור התעשייתי. התוכנה של החברה מנתחת את המידע המגיע בפורמטים שונים ממאות מכונות ומאלפי סנסורים. היא מפעילה מערכת לימוד מכונה במתכונת של רשת נוירונים (deep learning) אשר לומדת בצורה אוטונומית לחלוטין את מאפייני ההתנהגות של קהילות דומות של מכונות. המנוע יוצר קישורים פנימיים בין מאורעות לרכיבים בתוך המכונה, ובין המכונות למערכות שונות באתר התעשייתי.

להערכת החברה, רוב קווי הייצור בעולם סובלים מזמני השבתה ארוכים (בממוצע 17 יום בשנה) עקב תקלות בקווי הייצור שניתן היה לגלות מראש. המערכת של החברה לומדת לזהות חריגות מדפוסי ההתנהגות שנלמדו, למצוא קשרים בין חריגות אלו ולחזות תקלות המתפתחות במערכת. באופן זה היא מצליחה לזהות התפתחות של דפוס חריג ולהתריע מבעוד מועד על כשל קרב, ואפילו לספק הערכה על המועד הצפוי של הכשל והמלצה על הפתרון הטוב ביותר שנצפה עד כה בתקלות דומות מההיסטוריה של המכונה עצמה, או ממכונות שכנות.

המערכת לומדת את מאפייני ההתנהגות של כל המכונות בקו הייצור
המערכת לומדת את מאפייני ההתנהגות של כל המכונות בקו הייצור

חברת דיפ-סנס פועלת מפארק מת"מ בחיפה, ומעסיקה כיום 8 עובדים. החברה הוקמה באוקטובר 2015 על-ידי דדי לביד (מנהל מחקר ופיתוח), איתן וסלי (מנכ"ל) וד"ר דוד אלמגור (יושב ראש), במטרה להפוך לשחקן משמעותי בתחום "האינטרנט של הדברים בתעשייה" (Industrial IoT) ולספק עולמי מוביל של שירותי תחזוקה חזויה מבוססי בינה מלאכותית עמוקה. החברה בוגרת האקסלרטור של מיקרוסופט (מחזור 7)  ועוד קודם לכן, בתחילת הדרך, גם של ביזטק, האקסלרטור של הטכניון.

לדברי איתן וסלי, דיפ-סנס מספקת מענה ליצרני ומפעילי מכונות תעשייתיות הסובלים מהפסדים בייצור שנגרמים מתקלות ומהשבתות לא מתוכננות. "בשלב הנוכחי אנו פונים בעיקר לעולם ייצור האנרגיה: תחנות כח, יצרני טורבינות וחברות האחזקה הפעילות בתחנות הכח. המוצר שלנו מותקן כבר היום בתחנת כח בארה"ב ובימים אלה אנו במגעים עם יצרני חשמל גדולים נוספים".

הגיוס הנוכחי נועד להרחבת צוות הפיתוח ולגיוס מפתחי למידה חישובית, חוקרי למידה עמוקה ומהנדסי ביג דאטה נוספים שיהיו אמונים על שיפור והכנסת יכולות חדשות למוצר, במקביל להגברת החדירה לשוק האירופאי. ד"ר דוד אלמגור אמר שדיפ-סנס "מביאה טכנולוגיה מתקדמת לתעשייה מסורתית".

להבדיל ממערכות מתחרות אשר נשענות על מידול  פיזיקלי מבוסס סימולציה של המכונה, המנוע של דיפ-סנס אגנוסטי לחלוטין לסוג המידע. המנוע לומד ברציפות  ובונה מודלי חיזוי מבוססי רשת נוירונים (לרכיב, מכונה, אתר ועוד), לפיכך המערכת המוצעת מצריכה אינטגרציה קצרה בלבד, היא גנרית וניתנת לשימוש בוורטיקלים שונים.

הטכנולוגי הראשי דדי לביד הוא אלגוריתמאי מומחה בתחום הלמידה החישובית וארכיטקטורת ביג-דאטה. הוא בעל ניסיון של כ-8 שנים ברפאל, שם הוביל קבוצת תוכנה ואלגוריתם בפרויקטים גדולים, חלקם בעלי חשיבות לאומית. המנכ"ל איתן וסלי הוא מהנדס מכונות ובקרה. הוא הגיע מחברת אפלייד-מטריאלס, שם עבד כמהנדס תמיכה במכונות החברה, בעל ניסיון רב בתכנון ופיתוח מערכות בקרה בקווי ייצור, תחקור אנליטי של מערכות, ותיקון מכונות שכשלו בתעשיית המוליכים למחצה.

דוד אלמגור הוא בעל תואר ד"ר בהנדסת חשמל, ותיק בתעשייה ויזם סדרתי. הקים והוביל עד היום שבע חברות היי טק, בהן פאנורמיק פאואר שנמכרה לאחרונה תמורת 65 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: IOT , SOFTWARE , גיוסי הון , חדשות