ForeSight בוחנת שימוש בגלאי האינפרא-אדום של SCD

15 יוני, 2016

פורסייט תנסה לשלב את החיישנים של SCD בתוכנת עיבוד הווידיאו שבמערכת ה-ADAS שלה. מדובר בשתי חברות ישראליות המתאימות מוצרים צבאיים לשוק האזרחי

פורסייט תנסה לשלב את החיישנים של SCD בתוכנת עיבוד הווידיאו שבמערכת ה-ADAS שלה. מדובר בשתי חברות ישראליות המתאימות מוצרים צבאיים לשוק האזרחי
foresight

חברת פורסייט (ForeSight) מהרצליה, המפתחת מערכות להתראה ומניעה של תאונות דרכים (ADAS), חתמה על הסכם בלתי מחייב עם חברת SCD, המפתחת ומייצרת גלאי אינפרה אדום, במטרה לבחון את האפשרות לשלב את הטכנולוגיות של SCD במערכות ההתראה של פורסייט. במסגרת הניסוי יבחנו שתי החברות האם ניתן לשלב את החיישנים והגלאים של SCD בתוכנת עיבוד הווידיאו של פורסייט, ובהתאם לתוצאות הניסוי יבחנו את המשך שיתוף הפעולה.

חברת פורסייט, שהוקמה בשנה שעברה, היא חברת-בת של חברת Magna BSP מהשוק הביטחוני. חברת מגנ"א פיתחה מכ"ם אלקטרו-אופטי לאבטחה היקפית של גבולות ומתקנים רגישים, ולמעשה מערכת ה-ADAS של פורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הזו. הייחוד של הטכנולוגיה של מגנ"א נעוץ בעיקרון הסטריאוסקופיה, שבו נעשה שימוש בצמד מצלמות המכסה את אותו תא שטח, וזאת כדי לספק תמונה תלת מימדית פנורמית.

חברת פורסייט הוקמה במטרה להתאים את הטכנולוגיה הבטחונית של מגנ"א לתחום בטיחות הרכב. מערכת ה-Eyes-On של פורסייט מספקת לנהג הדמאה תלת מימדית של הכביש ומתריאה בפני הנהג, באופן קולי וחזותי, על סכנות התנגשות עם כלי רכב, רוכבי אופניים, הולכי רגל ומפגעים אחרים בכביש. פורסייט נסחרת לפי שווי של כ-150 מיליון שקל, ומתחילת השנה שוויה עלה בכ-5.5%.

גלאים לשוק הצבאי והאזרחי

201432615503567_Big
המפעל של SCD.

חברת SCD, הממוקמת במכון לשם בהרי הגליל, מפתחת גלאי אינפרא-אדום ליישומים צבאיים ואזרחיים. בתחום הצבאי, הגלאים של SCD משולבים במערכות שמפתחות אלביט ורפאל כגון אמצעי תצפית, ראיית לילה ואפילו בראשי ביות של טילים. בשוק האזרחי, הגלאים של SCD משמשים במערכות כגון EVS (מערכות תומכות נחיתה במטוסים), במערכות לזיהוי שריפות ודליפות מצינורות במפעלים תעשייתיים.

החברה מפתחת שני סוגים של גלאים – מקוררים ולא מקוררים. בגלאים המקוררים, הקירור נועד לסנן "רעשי רקע" ולאפשר זיהוי של קרינת חום ממרחקים גדולים יותר, שעשויים להגיע אף לכמה קילומטרים. עם זאת, הגלאים המקוררים יקרים יותר וגדולים יותר ופעולת הקירור צורכת אנרגיה רבה. מנגד, הגלאים הלא מקוררים זולים בהרבה וצורכים פחות הספק, אך רגישותם נמוכה ולכן טווח הגילוי שלהם קצר יותר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , רכב אוטונומי