אינטל פיתחה משפחת מעבדים ייעודית למטלות אנליטיקס

16 יוני, 2016

מעבדי Xeon E7 v4 החדשים מצויידים ב-24 ליבות עיבוד וזיכרון RAM בנפח של 24TB. ביחד עם המעבדים, אינטל מספקת את פלטפורמת האנליטיקס הפתוחה TAP

מעבדי Xeon E7 v4 החדשים מצויידים ב-24 ליבות עיבוד וזיכרון RAM בנפח של 24TB. ביחד עם המעבדים, אינטל מספקת את פלטפורמת האנליטיקס הפתוחה TAP

INTEL-XEON

חברת אינטל (Intel) השיקה משפחת מעבדים חדשה לשרתים, Intel Xeon E7 v4, המצויידים ב-24 ליבות, מסוגלים לטפל ב-48 threads ותומכים בזיכרון של עד 24TB. הייחוד של המשפחה החדשה הוא ביכולת לבצע אנליטיקות על המידע בזמן-אמת (Real Time Data Analytics) כשהמידע שמור על הזיכרון הזמין לגישה מהירה (RAM) ולא בכוננים.

חברות רבות כיום, בתחומי הבריאות, התחבורה, הפיננסים או תשתיות קריטיות, נדרשות לעבד כמויות עצומות של מידע מובנה ובנוסף הרבה מאוד מידע הטרוגני ולא מובנה (unstructured data) כמו למשל טקסט משולב בתוך מולטימדיה, ודיאו, מצגות, עמודי אינטרנט וכדומה. המעבדים החדשים מיועדים לטפל בכמויות גדולות של מידע לא מובנה, ומיועדים להשתלב בתשתיות מידע עתידיות שבו מיליארדי מכשירים וחפצים מקושרים ייצרו מידע ויפיצו אותו לשרתים ולפלטפורמות רבות.

צרכים חדשים בשוק האנליטיקיס

מאחורי המשפחה החדשה ניצבת הגדרת צרכים חדשה בתחום ניתוח המידע. הניתוח הקלאסי של מידע מתייחס לשתי שאלות מרכזיות: מה קרה בעבר (descriptive analytics), ואיזה תובנות אפשר להשיג כדי להבין מדוע זה קרה ((diagnostic analytics).

ANALYTICS

להערכת חברת אינטל, השימוש הגובר בביג דטה מייצר סט חדש של שאלות הנוגעות לניתוח מידע: מה יקרה בעתיד אם ננקוט בפעולה מסויימת (Predictive analytics), או השאלה הנפוצה יותר: מה הן האלטרנטיבות: איזה פעולות ניתן לנקוט ומה תהיה התוצאה של כל אחת מהן (Prescriptive analytics).

מערכות ביג דטה מודרניות, כמו Apache Hadoop ו-Spark מתמקדות בהשגת מערכות אנליטיקס מהסוג הזה באמצעות הטמעת המערכת בכלל תשתיות הארגון לצורך איסוף והפצת מידע בזמן אמת, ושילוב ההמלצות בתוך התהליך העיסקי של הארגון.

כלומר, מדובר בצורך בחומרה בעלת עוצמת מחשוב גבוהה מאוד אשר יכולה לנתח את המידע במהירות – ובפלטפורמת תוכנה המאפשרת למצות את היכולת של מכונות העיבוד. במקביל להכרזת המעבדים החדשים, אינטל פיתחה את פלטפורמת התוכנה הפתוחה Trusted Analytics Platform, המאפשרת בניית מערכת אנליטיקס מודרנית בכל התחומים: החל מפיתוח תרופות וכלה בניהול אתרי אינטרנט.

אחת מהתופעות המעניינות בהכרזה החדשה היא הצימוד שבין פיתוח תוכנה לפיתוח חומרה. לפחות ברמת האנליטיקס, חברת אינטל החדשה מקפידה לספק לשוק פתרונות חומרה המגובים בתשתית תוכנה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס