LG מצטרפת לטסלה עם תאימות לממיר של SolarEdge

16 יוני, 2016

הסכמי התאימות יאפשרו ל-SolarEdge מהרצליה לשווק את הממיר החדש שלה, StorEdge, לשוק ייצור האנרגיה הפרטי לצורך צריכה עצמית

הסכמי התאימות יאפשרו ל-SolarEdge מהרצליה לשווק את הממיר החדש שלה, StorEdge, לשוק ייצור האנרגיה הפרטי לצורך צריכה עצמית

מערכת StorEdge ביחד עם הסוללה של LG Chem
מערכת StorEdge ביחד עם הסוללה של LG Chem

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מרחיבה את הסכמי שיתופי הפעולה שלה עם יצרניות סוללות לאגירת אנרגיה בשימוש ביתי. היום החברה דיווחה על הסכם תאימות בין הממיר שלה לבין הסוללות עתירות האנרגיה של חברת LG Chem הקוריאנית, הנמצאת בבעלות תאגיד LG. הסכם דומה נחתם לפני כשנה עם חברת טסלה, אשר החליטה להיכנס לשוק האנרגיה הביתי עם הסוללה הביתית החדשה שלה, Powerwall.

חברת SolarEdge נחשבת למובילה עולמית בתחום מערכות הבקרה והאופטימיזציה של תאים סולאריים. בינואר השנה היא הכריזה על מוצר חדש בשם StorEdge, המשמש כממיר לסוללת אגירת אנרגיה ביתית ומאפשר להעביר אנרגיה מהתאים הסולראיים אל הסוללה הפרטית, ולהשתמש באנגריה האגורה לצורכי הבית.

המוצר מספק מענה למגמה מתפתחת בשוק ייצור האנרגיה הסולארית. רוב המערכות מבוססות על תחשיבי סובסידיה, שלפיהן יצרן האנרגיה הפרטי מעביר את האנרגיה שהוא ייצר אל חברת החשמל המקומית, ומקבל ממנה תשלום, כאשר הוא צורך את האנרגיה שלו מהרשת ולא ממתקן הייצור המותקן אצלו. אלא ששינויים ברמות הסובסידיה בעולם מעלים את הכדאיות של צריכה עצמית של החשמל. בנוסף, צריכה עצמית היא חיסכון מיידי ואינה כרוכה בהמתנה לזיכוי מחברת החשמל.

מערכת StorEdge מסייעת ליצרן החשמל הביתי לאגור אצלו חשמל בשעות היום, ולהשתמש בה לצרכיו בשעות הלילה. אלא שכדי שהתהליך יהיה יעיל וחסכוני באנרגיה, יש צורך בתאימות בין הממיר לבין הסוללה. חברת טסלה תספק שתי סוללות: בהספק של 10kWh, ובהספק של 7kWh. ניתן לחבר מספר סוללות לקבלת הספק כולל של עד 90kWh, עם אחריות ל-10 שנים. לשם הערכה: מכונת כביסה צורכת כ-2.3kWh בשעה, מקרר צורך כ-4.8kWh ביום ומחשב PC נייד צורך כ-0.05kWh בשעה.

בהודעה המשותפת של SolarEdge ו-LG Chem נמסר ששיתוף הפעולה יתקיים עבור סוללות מתח גבוה ממשפחת RESU10H ו-RESU7H של LG. תאימות עם המוצר של סולאר-אדג' הוא מושלם בשבילנו, מכיוון שסולאר-אדג' היא יצרנית הממירים המובילה בעולם", אמר מנהל חטיבת הסוללות עתירות האנרגיה ב-LG, ד"ר הון ג'אנג.

אומנם החברה לא סיפקה נתונים טכניים על האנרגיה שהסוללות האלה אוגרות, אולם ראוי לציין שהיא רואה בתחום האגירה בסוללות כתחום אסטרטגי. רק בשבוע שעבר היא דיווחה על הקמת מתקן אגירת האנרגיה בסוללות, הנחשב לאחד מהגדולים בארצות הברית: התקנת סוללות ענק בהספק כולל של 7 מגה-ואט שעה במינסטר, אוהיו, האוגרות חשמל ממתקן סולארי המספק את כל האנרגיה של היישוב.

מערך סוללות הענק של LG בעיירה מינסטר, אוהיו
מערך סוללות הענק של LG בעיירה מינסטר, אוהיו
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , בקרה וציוד תעשייתי , חדשות