ברנמילר אנרג'י תיגש ביחד עם איזולוקס הספרדית למכרז תחנת הכוח הסולארית בדרום-אפריקה

19 יוני, 2016

מערכת אגירת האנרגיה של ברנמילר אנרג'י מאפשרת הפקת חשמל נקי גם בשעות הליל. חלקה הוא 50% מהמפרוייקט כולו, שהיקפו הכולל נאמד בכ-500 מיליון דולר

מערכת אגירת האנרגיה של ברנמילר אנרג'י מאפשרת הפקת חשמל נקי גם בשעות הליל. חלקה הוא 50% מהמפרוייקט כולו, שהיקפו הכולל נאמד בכ-500 מיליון דולר

BRENMILLER

חברת ברנמילר אנרג'י (Brenmiller Energy) מראש העין, המפתחת מערכות אגירת אנרגיה, תיגש ביחד עם חברת התשתיות הספרדית איזולוקס במכרז להקמת תחנת כוח סולארית בדרום-אפריקה, בהיקף של 150 מגה-ואט. לפי ההסכם בין שתי החברות, מערכות אגירת האנרגיה של ברנמילר אנרג'י יהוו כ-50% מהעלות הכוללת של הפרויקט, הנאמדת בכ-500 מיליון דולר. המכרז בדרום-אפריקה צפוי להתפרסם לקראת סוף השנה הנוכחית, ומהווה חלק מהקצאה שנתית כוללת של 450 מגה-ואט.

איזולוקס פועלת ב-40 מדינות. הכנסותיה ב-2015 הסתכמו ב-2.18 מיליארד אירו. עד כה היא הקימה 60 תחנות סולאריות בהיקף של 740 מגה-ואט. ברנמילר אנרג'י הוקמה ב-2012 על-ידי אבי ברנמילר, מנכ"ל סולל לשעבר וקבוצת מהנדסים שפרשו מסולל לאחר מכירתה לסימנס הגרמנית ב-2009. טכנולוגיית האגירה הסולארית שפיתחה החברה מבוססת על מרכז אנרגיה המאפשר אגירת חום בטמפרטורות גבוהות והמרתו לחשמל נקי גם בשעות בהן השמש אינה זורחת.

טכנולוגיית האגירה  הסולארית שפיתחה החברה מאפשרת לספק חשמל נקי גם בשעות הלילה. להערכת החברה, היא צפויה לייצר בממוצע שנתי פי 3 ויותר שעות חשמל נקי בהשוואה לתחנות סולאריות קיימות, ובמחירים תחרותיים. במכרז הנוכחי, יעמוד התעריף על כ-10 סנט לקוט"ש (פחות מ-40 אג'). "בחירתה של איזולוקס מהווה הבעת אמון חשובה בטכנולוגיית האגירה שלנו", אמר מנכ"ל ברנמילר אנרג'י, אבי ברנמילר. "תחום האגירה הוא הגביע הקדוש של תעשיית האנרגיה המתחדשת, ויישום נרחב של פתרונות אגירה אמינים עשוי לשנות מקצה לקצה את שוק האנרגיה ולשפר את איכות הסביבה שלנו. אנו נמצאים כעת בתחילת הדרך, ומשוכנעים שנהיה בין מובילי שינוי מבורך זה".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות