חברת t-global מטילה את יהבה על Non-Silicon Putty

22 יוני, 2016

מנכ"ל חברת t-global המציא חומר חדש לפיזור חום, שאינו מבוסס סיליקון. "להערכתי הוא נותן לנו חלון הזדמנויות של 18-24 חודשים". חוץ מזה הוא מת על ישראל ועל הדעתנות של המהנדסים כאן

מנכ"ל חברת t-global המציא חומר חדש לפיזור חום, שאינו מבוסס סיליקון. "להערכתי הוא נותן לנו חלון הזדמנויות של 18-24 חודשים". חוץ מזה הוא מת על ישראל: "פגישה אחת בישראל גרמה לנו לפתח מוצר הנמכר בכל העולם"

ד"ר פיליפ בלייזדל. להתגבר על חסרונות הסיליקון
ד"ר פיליפ בלייזדל. להתגבר על חסרונות הסיליקון

חברת t-global הבריטית פיתחה חומר חדש להעברת חום הנראה ממבט ראשון כמו קסם. הוא מתנהג ב-זמנית כמו משחה רכב כמעט נוזלית ובמהירות מקבל צורה המותאמת לסביבתו ומתקשח. למעשה מדובר במשחה חדשה של מוצרים בשם Non-Silicon Putty שהחברה המציאה. מדובר בחומרים בעלי מוליכות חום גבוהה מאוד של 3.5W/mk.

האלסטיות של החומר החדש מאפשרת להבטיח מגע צמוד בין מרכיבי המעגל הזקוקים לקירור לבין מפזר החום (heat sink), גם כשיש מעגלים שבהם גובה הרכיבים שונה מאוד זה מזה. החומר ממלא את החלל ומבטיח מגע מלא.

מאחורי ההמצאה עומד מננכ"ל החברה ואחד מבעליה, ד"ר פיליפ בלייזדל, שהצילח לפתח אותו לאחר עשר שנים שבהם עסק בשאלה כיצד לפתח מרק גמיש (putty) המספק פריצת דרך בתחום פיזור החום. בראיון ל-Techtime הוא סיפר שעד כמה שהדבר מפתיע, שוק פתרונות פיזור החום העולמי מבוסס על קבוצה קטנה מאוד של חברות. המתחרים העיקריים של t-global הן Bergquist, Parker, Laird ו-Fuji Poly.

T-GLOBAL-PUTTYמה מיוחד בהמצאה החדשה?

בלייזדל: "השוק המרכזי שלנו הוא של פיסות סיליקון שאנחנו חותכים לפי צורכי הלקוחות ומספקים אותם בצורת Thermal Interface Pads. הבעיה היא שפדים מבוססי סיליקון עשויים מסיליקון: הסיליקון משתחרר בהדרגה ומלכלך עם הזמן את המעגל או את הרכיב המקורר. לכן פיתחנו גירסה חדשה של הרעיון המבוססת על חומר סודי שאנחנו מכנים בשם Non-Silicon Putty. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה החדשה שלנו יכולה להיות בתוך מספר שנים לתקן תעשייתי.

"זהו חומר המוצמד לרכיב שיש לקרר, בלא צורך לחתוך אותו אצלנו. הוא שומר על צורתו, מספק את תכונות ניהול החום הדרושות ואינו סובל מדליפות. בנוסף, הוא מאפשר להשתמש במפזרי חום זולים יותר. זהו מעין מוצר אחד המתאים לכל המטרות. כמעט 90% מהמוצרים של הלקוחות שלנו יכולים להתבסס עליו. להערכתי יש לנו כיום חלון הזדמנויות של 18-24 חודשים לפני שהמתחרים יצליחו לייצר גרסה משלהם לרעיון Non-Silicon Putty".

כמה שווה פגישה בישראל?

מאחורי החיוך הרחב והמבטא הבריטי, ד"ר בלייזדל ממש מאוהב בישראל ונהנה לבקר בחברות ההייטק. "אנחנו אוהבים לפגוש אנשים, וביחוד את האנשים בישראל. התעשייה הישראלית מאוד מיוחדת מבחינתנו, מכיוון שללקוחות כאן יש דרישות גבוהות מאוד, והם יודעים לבטא את הצרכים שלהם בצורה מאוד ברורה.

"לפני כשנה נפגשנו עם לקוח שהתמודד עם בעיית פיזור חום קשה ולא מצא לה פתרון. בעקבות הדיונים המשותפים איתו התברר לנו שמדובר בבעיה רחבת היקף, ופיתחנו עבורה מפזר חום קרמי ולא מתכתי, המתחבר אל הרכיב באמצעות דבק תרמי. כיום הרכיב החדש נמכר בכמויות גדולות מאוד בכל העולם. בעקבות פגישה אחת בישראל ייצרנו מוצר חדש המופץ כיום בכל העולם על-ידי Digi-Key.

חברת t-global מתמחה בפיתוח פתרונות ניהול חום עבור תעשיית האלקטרוניקה העולמית. הנהלתה נמצאת בבריטניה והיא מעסיקה כ-120 עובדים מסביב לעולם, רובם במתקני ייצור בסין, מלאזיה, טאיוואן, קוריאה ומתקן קטן בארה"ב. הלקוחות העיקריים של החברה הן חברות המייצרות מוצרים אלקטרוניים בשוקי התעופה, הביטחון, המכשור הרפואי, והמוצרים הצרכניים. בלייזדל: "למעשה כל מי שמייצר מוצרים אלקטרוניים הוא לקוח פוטנציאלי שלנו".

למידע נוסף: Non-Silicon Putty

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , רכיבים